Diablo Immortal får 48-spelarräder och Crusader-klass – nu i stängd alfa

Robot
Diablo Immortal får 48-spelarräder och Crusader-klass – nu i stängd alfa

Det redan utskällda spelet ska släppas i år.

#diablo-immortal


Medlem

Jag vet inte varför men jag ser fram emot detta. Kan dom göra ett bra mobil spel utan massa p2w och microtransactioner? Kommer det kosta att köpa eller blir det free2play? Kommer det stödja handkontroll? Alla mina frågor finns säkert redan besvarade har bara inte orkat forska i det själv.

48 spelar raids låter köttigt

Medlem

Kommer det gå att spela 100% solo i Diablo Immortal? Spelar fortfarande D3 återkommande, men kan inte förstå varför jag skulle vilja spela diablo i grupp.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag vet inte varför men jag ser fram emot detta. Kan dom göra ett bra mobil spel utan massa p2w och microtransactioner? Kommer det kosta att köpa eller blir det free2play? Kommer det stödja handkontroll? Alla mina frågor finns säkert redan besvarade har bara inte orkat forska i det själv.

48 spelar raids låter köttigt

Hoppas dom kör Path of Exile modellen när det kommer till f2p. Och jag hoppas att det kommer ha stöd för handkontroll. Klarar inte spela mobilspel på något annat sätt. Kommer alltid åt med fingrarna där jag inte ska annars.


signatur

PSN: MrOakenborn

eld
Medlem

Förlåt!

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag vet inte varför men jag ser fram emot detta. Kan dom göra ett bra mobil spel utan massa p2w och microtransactioner? Kommer det kosta att köpa eller blir det free2play? Kommer det stödja handkontroll? Alla mina frågor finns säkert redan besvarade har bara inte orkat forska i det själv.

48 spelar raids låter köttigt

Det är ju free to play, som jag förstått det kan du nog spela igenom kampanjen mer eller mindre utan att betala, men allting annat kommer kräva att man öppnar plånboken... och antagligen då gräva ganska djupt.

Stöd för handkontroller säger ju utvecklarna att de "undersöker" då de istället lagt tiden på att göra touch kontrollerna så bra som möjligt. För mig låter det som ett "nej, vi vill inte att ni ska enkelt skapa bottar för att grinda" - men gör egen tolkning.

Medlem

tippar det kommer floppa rejält.. vem kommer palla spela timmar på en liten mobil.. inte bekvämt i längden.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

tippar det kommer floppa rejält.. vem kommer palla spela timmar på en liten mobil.. inte bekvämt i längden.

Möjligtvis i västvärlden men titta bara på hur stort COD och PUBG är på mobila marknaden. Var och varannan har en smart Phone även i Kina och Indien, finns nog en anledning att de valde en kinesisk utvecklare och det var nog inte för att göra ett spel som ska slå i vår del av världen.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Möjligtvis i västvärlden men titta bara på hur stort COD och PUBG är på mobila marknaden. Var och varannan har en smart Phone även i Kina och Indien, finns nog en anledning att de valde en kinesisk utvecklare och det var nog inte för att göra ett spel som ska slå i vår del av världen.

Kan ju också ha varit så att de valde en kinesisk utvecklare för att delvis är de mycket billigare, och delvis hade de redan ett färdigt spel som bara behövde reskinnas till att kallas Diablo istället för något egenutvecklat.

Men som du säger, många lirar på mobil å jag ser ofta kidsen spela shooters å liknande med mobil på spårvagnarna, även fast jag själv aldrig skulle lira utan i alla fall handkontroll om inte mus+tgt. Quizspel eller alfapet eller angry birds funkar ju på att spela med bara mobil men 'riktiga' spel? Not so much.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

tippar det kommer floppa rejält.. vem kommer palla spela timmar på en liten mobil.. inte bekvämt i längden.

Ja du är ju i alla fall en minoritet. Jag har pc med 3090 FE, xbox one x (series X så småningom) och jag spelar mest på min ipad/iphone. Bara koppla till en handkontroll och det är bekvämt att sitta/ligga spela vart som helst.

Medlem

Har tyvärr ingen mobil, blir att hoppa över.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Hoppas dom kör Path of Exile modellen när det kommer till f2p. Och jag hoppas att det kommer ha stöd för handkontroll. Klarar inte spela mobilspel på något annat sätt. Kommer alltid åt med fingrarna där jag inte ska annars.

Exakt min tanke. Handkontroll eller inget alls. Går inte att spela med touch

eld
Medlem
Skrivet av Tamazin:

Kan ju också ha varit så att de valde en kinesisk utvecklare för att delvis är de mycket billigare, och delvis hade de redan ett färdigt spel som bara behövde reskinnas till att kallas Diablo istället för något egenutvecklat.

Men som du säger, många lirar på mobil å jag ser ofta kidsen spela shooters å liknande med mobil på spårvagnarna, även fast jag själv aldrig skulle lira utan i alla fall handkontroll om inte mus+tgt. Quizspel eller alfapet eller angry birds funkar ju på att spela med bara mobil men 'riktiga' spel? Not so much.

Handlar nog mest om att det är en gigantisk marknad där de behöver en kinesisk utvecklare för att ens kunna släppa ett spel.

Nu är det inte så svårt att släppa spel i västvärlden och kina är en större marknad än exemplet jag ska dra , men likna det lite med att du gör ett spel i europa men skippar att släppa det i USA.

Medlem

Det där var verkligen inte mycket till trailer, riktigt intetsägande.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

tippar det kommer floppa rejält.. vem kommer palla spela timmar på en liten mobil.. inte bekvämt i längden.

Finns hur många som helst mobilspel som tjänar mer än något pc spel någonsin kommer tjäna.

Tror inte du vet exakt hur stort mobilspel är

Skribent
Skrivet av Tamazin:

Kan ju också ha varit så att de valde en kinesisk utvecklare för att delvis är de mycket billigare, och delvis hade de redan ett färdigt spel som bara behövde reskinnas till att kallas Diablo istället för något egenutvecklat.

Men som du säger, många lirar på mobil å jag ser ofta kidsen spela shooters å liknande med mobil på spårvagnarna, även fast jag själv aldrig skulle lira utan i alla fall handkontroll om inte mus+tgt. Quizspel eller alfapet eller angry birds funkar ju på att spela med bara mobil men 'riktiga' spel? Not so much.

Jag undrar hur det egentligen blev med det där reskin-grejen, för så lång tid som spelet tagit på sig sen det utannonserades känns det nästan som de började om från början efter all kritik de fick? Åtminstone måste de ju har gjort om spelet rejält?

Du har rätt i mobilspelen, jag tror inte vi "äldre" spelare ibland fattar hur stor mobilmarknaden är. Kidsen har ju lyckats bemästra touchkontrollen på sånt vis som det tog för oss att bemästra handkontroll i FPS (var ju ett big no no ett långt tag). Jag som är född i början av 80-talet börjar på många sätt känna mig som en riktig stofil vad gällande spel idag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Jag undrar hur det egentligen blev med det där reskin-grejen, för så lång tid som spelet tagit på sig sen det utannonserades känns det nästan som de började om från början efter all kritik de fick? Åtminstone måste de ju har gjort om spelet rejält?

Du har rätt i mobilspelen, jag tror inte vi "äldre" spelare ibland fattar hur stor mobilmarknaden är. Kidsen har ju lyckats bemästra touchkontrollen på sånt vis som det tog för oss att bemästra handkontroll i FPS (var ju ett big no no ett långt tag). Jag som är född i början av 80-talet börjar på många sätt känna mig som en riktig stofil vad gällande spel idag.

Handkontroll i FPS är fortfarande big no no Jag står ut med det i rdr2/hzd när jag slölirar i soffan för att frugan ska kunna titta på, men jag blir förbannad varje jädra gång det går slött att försöka sikta. borde väl skaffa mig trådlös tangentbord+mus som jag kan sitta med i soffan istället men hejdå ergonomi då.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

tippar det kommer floppa rejält.. vem kommer palla spela timmar på en liten mobil.. inte bekvämt i längden.

Beror ju på hur spelet är gjort, jag har inget problem att spela Pokemon Go en hel dag...

phi
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

tippar det kommer floppa rejält.. vem kommer palla spela timmar på en liten mobil.. inte bekvämt i längden.

Potentiellt tiotals miljoner kineser med en förkärlek till mikrotransaktioner.

Diablo Immortal kommer att bli ett av Blizzards mest framgångsrika spel någonsin oavsett hur vad jag eller alla mobilspelshatare tycker.

Medlem

Jag har en mobil.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag vill lira det om stöd för min Razer Kishi finns Inte annars

Medlem
Skrivet av MrValle:

Ja du är ju i alla fall en minoritet. Jag har pc med 3090 FE, xbox one x (series X så småningom) och jag spelar mest på min ipad/iphone. Bara koppla till en handkontroll och det är bekvämt att sitta/ligga spela vart som helst.

Får man fråga vad du spelar på din mobil? Har letat efter ett roligt mobilspel i evigheter men hittar inga jag tycker är kul! Därför är jag småpepp på Diablo Immortal!

Medlem

Diablo 2 någon ?

Medlem
Skrivet av Deekar:

Får man fråga vad du spelar på din mobil? Har letat efter ett roligt mobilspel i evigheter men hittar inga jag tycker är kul! Därför är jag småpepp på Diablo Immortal!

Senaste spelet jag håller på med är Fantasian, ett final fantasy aktigt spel. Sen varvas det med mindre tidsdödare som afk arena, twisted towers, rush royale.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Finns hur många som helst mobilspel som tjänar mer än något pc spel någonsin kommer tjäna.

Tror inte du vet exakt hur stort mobilspel är

Vet hur stor mobilmarknaden är. Vet också att den är fruktansvärt utformad och fylld med F2P med tonvis av missvisande prissättningar och falska reor, mtx på ett sätt som gör det svårt för spelare att hålla koll på vad dem faktiskt lagt ut på spelen.

Det är självklart att mobilmarknaden är lukrativ när det spelas på en väldigt väsentlig apparat och är så predatorisk och svår kontrollerad.
Några av dem bäst säljande/tjänande mobilspelen är riktade till långt mindreåriga barn.

Det finns nog bra spel på mobilmarknaden, men den är så överröst med skit att det är 1/1000000 att det är ett bra spel, för att inte tala om alla kopior av spel det finns.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Vet hur stor mobilmarknaden är. Vet också att den är fruktansvärt utformad och fylld med F2P med tonvis av missvisande prissättningar och falska reor, mtx på ett sätt som gör det svårt för spelare att hålla koll på vad dem faktiskt lagt ut på spelen.

Det är självklart att mobilmarknaden är lukrativ när det spelas på en väldigt väsentlig apparat och är så predatorisk och svår kontrollerad.
Några av dem bäst säljande/tjänande mobilspelen är riktade till långt mindreåriga barn.

Det finns nog bra spel på mobilmarknaden, men den är så överröst med skit att det är 1/1000000 att det är ett bra spel, för att inte tala om alla kopior av spel det finns.

"Det finns nog bra spel på mobilmarknaden, men den är så överröst med skit att det är 1/1000000 att det är ett bra spel, för att inte tala om alla kopior av spel det finns."

.... som steam

Medlem
Skrivet av MrValle:

"Det finns nog bra spel på mobilmarknaden, men den är så överröst med skit att det är 1/1000000 att det är ett bra spel, för att inte tala om alla kopior av spel det finns."

.... som steam

... och EGS


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av MrValle:

"Det finns nog bra spel på mobilmarknaden, men den är så överröst med skit att det är 1/1000000 att det är ett bra spel, för att inte tala om alla kopior av spel det finns."

.... som steam

Sant, finns en jävla massa skräp på Steam också.
Dock så kan jag åtminstone konfigurera vad jag vill se till viss del ändå.

1
Skriv svar