Du behöver scrolla jättelänge för att ta dig igenom hela listan över buggfixar i senaste Cyberpunk 2077-patchen

Medlem

Oj jävlar, den var inte liten........................
"Update: Patch 1.2 is now live on PC, with a Stadia update coming soon. It's a massive 33GB on GOG"

Medlem
Skrivet av SoL:

Om du vill svara eller inte är upp till dig, det bestämmer inte jag. Men jag ska försöka formulera om mig så att du kanske förstår.

Om du köper ett spel på realesedagen, då köper du inte det för tidigt. Du köper det helt enkelt. Cyberpunk gick guld, man sa att spelet fungerade på alla plattformar. Du ska alltså inte behöva vänta på att spelet patchas tills det fungerar.

Tack

Jag håller med om din definition av "för tidigt". Vad man inte ska behöva och vad som sker i verkligheten är dock dessvärre två vitt skilda saker.
Det är en fin tanke att spelaren inte ska behöva bekymra sig om hur hårt utgivaren har påtvingat en för tidig release från utvecklaren. Men vi har ju i många år sett att så är fallet och då får man ju välja mellan att blint ignorera den verkligheten eller anpassa sig efter den. I andra fall kan det handla om så enkla saker som att utvecklaren och utgivaren inte har råd att utveckla längre utan måste släppa ett spel tros dåligt skick. En mellanväg kallas ibland Early Access. Som köpare är det en fördel att känna till dessa fall och göra ett val baserat på dem. Då kan man följa din denfition och säga "spelet är släppt - alltså kan jag inte köpa det för tidigt" men även tänka "spelet är inte färdigt - är det för tidigt att spela det nu?".

Själv har jag till exempel valt att inte börja spela Kingdom Come: Deliverance förrän i år och det har lönat sig på grund av hur buggigt spelet var vid lansering (2018 tror jag?). Cyberpunk kommer jag vänta tills åtminstone 2022 med och förmodligen även Valheim. De är ofärdiga spel av olika anledningar och jag gör då det medvetna valet att vänta för att slippa känslan av att ha en ofärdig produkt.

Medlem

perfekt för mig som just påbörjat genomspelning, har hela main story kvar


signatur

//monster

ZF
Medlem
Citat:

Extending the sliding ladder won't result in player's death if they are below it.

Bhuuu! Change it back!

Ironiskt att det ändras en massa saker för att vara mer realistiskt, sen ändras annat i motsatt riktning.

Inte konstigt att det blir buggigt i första stället..

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

För sent för vad?

Jag har inte ens köpt spelet än och väntar på ytterligare patchar. Om du anser att patcharna kommer för sent, innebär det att du har köpt spelet för tidigt? Om ja, varför då?

Köpte för dem ansåg sig att spelet var färdigt, släppt så ska skiten var ok allafall men cyberpunk är en dynga dessvärre, inte mycket dom naila med detta.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Köpte för dem ansåg sig att spelet var färdigt, släppt så ska skiten var ok allafall men cyberpunk är en dynga dessvärre, inte mycket dom naila med detta.

Ditt "ska" är objektivt felaktigt Man kan släppa en helt trasig dynga till mjukvara för försäjlning. Konsumenter skyddar sig mot det genom att läsa tester och recensioner innan de köper. De som köper utan att göra några undersökningar innan har bara sig själva att skylla om deras förväntningar inte möts.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Ditt "ska" är objektivt felaktigt Man kan släppa en helt trasig dynga till mjukvara för försäjlning. Konsumenter skyddar sig mot det genom att läsa tester och recensioner innan de köper. De som köper utan att göra några undersökningar innan har bara sig själva att skylla om deras förväntningar inte möts.

Oavsett, helt klart sjukt kasst spel,inte Pågrund av hur trasigt det är., bara ett kasst spel som är över hyjpat tyvärr


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Oavsett, helt klart sjukt kasst spel,inte Pågrund av hur trasigt det är., bara ett kasst spel som är över hyjpat tyvärr

Så frågan kvarstår då; varför köpte du spelet för att sen klaga på ditt köp? Du hade kunnat ta reda på spelets skick innan du köpte. Om du hade vetat att det var ett sjukt kasst trasigt över hajpat spel hade du kanske inte köpt det. Istället sitter du här och klagar på att deras stora patchar kommer med för lite för sent ungefär som att utvecklarna är skyldiga dig något 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Så frågan kvarstår då; varför köpte du spelet för att sen klaga på ditt köp? Du hade kunnat ta reda på spelets skick innan du köpte. Om du hade vetat att det var ett sjukt kasst trasigt över hajpat spel hade du kanske inte köpt det. Istället sitter du här och klagar på att deras stora patchar kommer med för lite för sent ungefär som att utvecklarna är skyldiga dig något 🤷‍♂️

Det är just det det är, försent, klagar kommer vi alltid göra gullet, i våran natur


signatur

Spela spel är kul ibland.

123
Skriv svar