Sony siktar på fler Playstation-exklusiva spel än någonsin under PS5-eran
Ledsen men jag e vuxen så håller inte på med nåt master racevoch tävlar om vilket som är bäst.. och jag har varit vaken och sett vad Sony säger, men vet åxå vad säljar snack är och har också sett att än så länge så har deras magiska SSD inte gjort vad dom sagt.. så att bara använda SSD som argument Hella tiden funkar inte.. bara att jämföra med Xbox "söliga" SSD så ser man hur lite skillnaden är
Oklart hur vaken du varit, men för de flesta har det varit rätt uppenbart att de jämförelser som hittills har gjorts (främst då laddningstider) har utförts genom att köra Last-Gen och Cross-Gen spel på de nya konsolerna (spel som inte nyttjar Sonys SSD-baserade teknik, med 12 kanaler etc etc). Det blir då rätt likartade resultat mellan de båda konsolerna, då SSDn används på ett mer traditionellt sätt.
Lär bli mer intressant att i framtiden se tester och jämförelser i de spel där tekniken nyttjas fullt ut (både Sonys hårdvarubaserade lösning och MS Direct storage).
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Oklart hur vaken du varit, men för de flesta har det varit rätt uppenbart att de jämförelser som hittills har gjorts (främst då laddningstider) har utförts genom att köra Last-Gen och Cross-Gen spel på de nya konsolerna (spel som inte nyttjar Sonys SSD-baserade teknik, med 12 kanaler etc etc). Det blir då rätt likartade resultat mellan de båda konsolerna, då SSDn används på ett mer traditionellt sätt.
Lär bli mer intressant att i framtiden se tester och jämförelser i de spel där tekniken nyttjas fullt ut (både Sonys hårdvarubaserade lösning och MS Direct storage).
jag har varit jätte vaken och sen läs det sista jag skrev där du skall jämföra Sonys super snabba svart magi SSD med Xbox soliga SSD,
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
jag har varit jätte vaken och sen läs det sista jag skrev där du skall jämföra Sonys super snabba svart magi SSD med Xbox soliga SSD,
Såg det och och skrev om det i inlägget du citerade. Som sagt, om inte spelen nyttjar denna "svarta magi" (d.v.s den appliceras inte automagiskt) så kommer SSDn att användas på samma sätt som i en PC, d.v.s enbart ladda in spelen ifråga. Skillnaderna blir så klart då inte särskilt stora, varken mellan PC, Xbox eller PS5.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Som sagt, om inte spelen nyttjar denna "svarta magi" (d.v.s den appliceras inte automagiskt) så kommer SSDn att användas på samma sätt som i en PC, d.v.s enbart ladda in spelen ifråga. Skillnaderna blir så klart då inte särskilt stora, varken mellan PC, Xbox eller PS5.
alltså skall man inte använda SSD som enda argument för hur datorer kommer hämna back spel för ssd utgör inte hella paketet.. Bara kolla på Ratchet and Clank, som e speciallt byggt för PS5 och som säger funkar endast pga deras SSD.. men endån så ser man små laddningstider i dom stora hoppen, väldigt små jag, men dom finns där och är inget direkt det mest grafiskt krävande spel.. och som små hoppen som e i banan.. Ja det finns redan I spel som Borderlands 3 och det finns i 14år gamla Portal.. så man skall inte tro på alla företags försäljar snack.. deras SSD kommer inte göra dom undern som folk vill tro, exclusiva eller ej
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Jag spelar 90% på pc. PCMR yada, yada.
Men påstå att konsoler hämmar utvecklingen är direkt fel. Lycka till att hitta en pc för 5000kr som har den prestandan som en konsol har.
Så man räknar prestanda per krona? Vilket tappat argument
Förra generationen fick vi iaf "next gen graphics" uppdateringar på massa spel (som redan hade varit möjligt på PC), och denna generationen verkar allt handla om 4k/60 fps som det vore årets grej, och det är redan möjligt på PC.
Jävla snack om SSD och att playstation inte hämmar utveckling är ju dumt påstående. Det Sony gör med playstation är bara bra för Sony och Playstation, inte för konsumenten.
alltså skall man inte använda SSD som enda argument för hur datorer kommer hämna back spel för ssd utgör inte hella paketet.. Bara kolla på Ratchet and Clank, som e speciallt byggt för PS5 och som säger funkar endast pga deras SSD.. men endån så ser man små laddningstider i dom stora hoppen, väldigt små jag, men dom finns där och är inget direkt det mest grafiskt krävande spel.. och som små hoppen som e i banan.. Ja det finns redan I spel som Borderlands 3 och det finns i 14år gamla Portal.. så man skall inte tro på alla företags försäljar snack.. deras SSD kommer inte göra dom undern som folk vill tro, exclusiva eller ej
Intressant att du enbart fokuserar på laddningstiderna, då tekniken som sådan är tänkt att nyttjas till bra fler saker än detta. Detta är så klart tanken även bakom MS kommande Direct Storage API, där skillnaderna mellan de två är att MS kör mjukvarubaserad lösning medan Sony en hårdvarubaserad sådan.
Huruvida alla övergångar i spelet du nämner, som inte är släppt än, används som laddningstider är något man enbart kan spekulera i. Förstår att du har ett mer pessimistiskt synsätt på det hela, då du direkt gör antagandet att alla mellansekvenser räknas som laddningstid. För egen del hade det sabbat inlevelsen totalt om övergången mellan olika sektioner hade skett på en tusendel ( eller mindre än en sekund) utan några animationer alls. Förhoppningsvis kan Digital Foundry förklara läget bättre när spelet väl släppts, då de har för vana att bryta ned spel i dess beståndsdelar för att se hur konsolen och dess teknik nyttjas.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Så synd. Jag förstår verkligen inte hur alla ni som uppskattar sån här förakt mot konsumenter tänker? Exklusivitet är bara att ett företag betalar för att andra inte ska få tillgång till kultur. Utan plattformsmakarnas inblandning hade spelutvecklare försökt sälja sina spel till så många kunder som möjligt för att maximera sin vinst. De utvecklare som nu kommer skapa spel som enbart en viss del av kunder kan spela hade annars släppt spelen till samtliga konsoler och pc.
Ägare till playstation kommer inte få något mer än de hade fått utan exklusiviteten. Det är bara fallet att personer som inte har en playstation inte kommer kunna köpa kulturen. Jag förstår verkligen inte hur ni kan hylla sådan förstörelse av kultur och skapande. Det är bokstavligen ett företag som betalar eller tar på sig onaturliga utgifter för att begränsa kunders upplevelser och valfrihet.
Exklusivitet är alltid något negativt och jag avskyr Sony för deras agerande.
Självklart hade det ju varit drömmen om allt släppts till alla format men som sagts tidigare så kan ju annat bli lidande; kostar förmodligen mer att utveckla, tar längre tid att utveckla, blir inte lika optimerade upplevelser och utvecklare som förmodligen inte kommer våga lägga lite extra krut på exempelvis Dualsensens funktioner eller liknande eftersom spelare på andra plattformar kommer gnälla in absurdum.
Blir ju samtidigt en anledning mindre för konsoltillverkare att faktiskt ta fram nya konsoler med nya spännande gimmicks/tekniker, som vi alla vet kostar ganska mycket, om de ändå kan släppa spelen på valfritt format. I slutändan kommer bara pc-burkar finnas kvar.
Intressant att du enbart fokuserar på laddningstiderna, då tekniken som sådan är tänkt att nyttjas till bra fler saker än detta. Detta är så klart tanken även bakom MS kommande Direct Storage API, där skillnaderna mellan de två är att MS kör mjukvarubaserad lösning medan Sony en hårdvarubaserad sådan.
Huruvida alla övergångar i spelet du nämner, som inte är släppt än, används som laddningstider är något man enbart kan spekulera i. Förstår att du har ett mer pessimistiskt synsätt på det hela, då du direkt gör antagandet att alla mellansekvenser räknas som laddningstid. För egen del hade det sabbat inlevelsen totalt om övergången mellan olika sektioner hade skett på en tusendel ( eller mindre än en sekund) utan några animationer alls. Förhoppningsvis kan Digital Foundry förklara läget bättre när spelet väl släppts, då helt klart lär bryta ned spelet i dess beståndsdelar för att se hur tekniken nyttjas.
Intressanta är att det var du som nämnde laddningstider.. och ja mellan sekvenser så kallad hiss åkande är en gömd laddningstid
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Så man räknar prestanda per krona? Vilket tappat argument
Förra generationen fick vi iaf "next gen graphics" uppdateringar på massa spel (som redan hade varit möjligt på PC), och denna generationen verkar allt handla om 4k/60 fps som det vore årets grej, och det är redan möjligt på PC.
Jävla snack om SSD och att playstation inte hämmar utveckling är ju dumt påstående. Det Sony gör med playstation är bara bra för Sony och Playstation, inte för konsumenten.
Absolut inte ett tappat argument. Du tror väl ändå inte att de stora företagen utvecklar med RTX3090, Ryzen 9 5900X etc i åtanke?
67% av steams användare spelar på en 1920x1080 skärm fortfarande, endast 2% spelar i 4k. 45% använder sig av 16GB RAM medan endast 12% har mer i arbetsminne. GTX 1060 är det vanligaste grafikkortet, RTX3070 som är det vanligaste current gen har endast 1,24% användare.
Så vad tror du är lättast att utveckla till? Lägsta gemensamma nämnare till PC, vad är det?
Så man räknar prestanda per krona? Vilket tappat argument
Förra generationen fick vi iaf "next gen graphics" uppdateringar på massa spel (som redan hade varit möjligt på PC), och denna generationen verkar allt handla om 4k/60 fps som det vore årets grej, och det är redan möjligt på PC.
Jävla snack om SSD och att playstation inte hämmar utveckling är ju dumt påstående. Det Sony gör med playstation är bara bra för Sony och Playstation, inte för konsumenten.
Jojo pc ligger naturligtvis i framkant när det kommer till prestanda(men det kostar ju som fan också) men det går ju inte att spela nya exklusiva Sonyspel, då får man vänta i flera år om det överhuvudtaget kommer till pc. Sen missar man ju den fantastiska DualShock kontrollen. Sen har vi Nintendo som gör helt otroligt bra och roliga spel, de missar du ju också. Nu kanske inte just du föredrar deras spel men väldigt många gör det. Den bästa kombinationen skulle jag säga är Ps5, Switch och PC, då kommer du åt allt.
Intressanta är att det var du som nämnde laddningstider.. och ja mellan sekvenser så kallad hiss åkande är en gömd laddningstid
Kanske missförstod dig, men vad syftade du på annars med meningen "bara att jämföra med Xbox "söliga" SSD så ser man hur lite skillnaden är", vilket skrevs i det första inlägget jag citerade? (De enda jämförelser som gjorts mellan just Series X och Sony har varit att mäta laddningstiderna i spel)
Huruvida dimensionshoppen i Ratchet nyttjas som laddningstid eller inte är något man bara kan spekulera i, men någon form av animering lär behövas för att inte sabba inlevelsen totalt. Lär dock, som sagt, veta mer när Digital Foundry gör sin analys.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Kanske missförstod dig, men vad syftade du på annars med meningen "bara att jämföra med Xbox "söliga" SSD så ser man hur lite skillnaden är", vilket skrevs i det första inlägget jag citerade? (De enda jämförelser som gjorts mellan just Series X och Sony har varit att mäta laddningstiderna i spel)
Huruvida dimensionshoppen i Ratchet nyttjas som laddningstid eller inte är något man bara kan spekulera i, men någon form av animering lär behövas för att inte sabba inlevelsen totalt. Lär dock, som sagt, veta mer när Digital Foundry gör sin analys.
Ja det känns som att DF har lite bättre koll, framförallt kommer de ju faktiskt spela spelet och analysera därefter😊
Kanske missförstod dig, men vad syftade du på annars med meningen "bara att jämföra med Xbox "söliga" SSD så ser man hur lite skillnaden är", vilket skrevs i det första inlägget jag citerade? (De enda jämförelser som gjorts mellan just Series X och Sony har varit att mäta laddningstiderna i spel)
Huruvida dimensionshoppen i Ratchet nyttjas som laddningstid eller inte är något man bara kan spekulera i, men någon form av animering lär behövas för att inte sabba inlevelsen totalt. Lär dock, som sagt, veta mer när Digital Foundry gör sin analys.
Så det har bara gjorts jämförelser mellan Xbox och ps5 i laddningstider?? Hmm kan svära på jag har sett fler grafiska jämförelser åxå
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Så det har bara gjorts jämförelser mellan Xbox och ps5 i laddningstider?? Hmm kan svära på jag har sett fler grafiska jämförelser åxå
Ja, men som jag redan nämnt så finns det inte något tredjepartsspel som nyttjar Sonys "svarta magi" kring SSDn, vilket innebär att skillnaderna i SSD tekniken under dessa jämförelser främst bottnar i tester av laddningstider (det har ju nästintill enbart släppts Cross-Gen spel hittills). För övrigt är det redan fastställt att Series X grafikdel är kraftigare än Sonys dito, vilket så klart ger Series X fler fördelar grafiskt sett nu i början på generationen. Ska som sagt bli intressant när spel framöver nyttjar de nya teknikerna, för att verkligen se hur det påverkar, såsom Sonys lösning och MS direct storage.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Intressant att du enbart fokuserar på laddningstiderna, då tekniken som sådan är tänkt att nyttjas till bra fler saker än detta. Detta är så klart tanken även bakom MS kommande Direct Storage API, där skillnaderna mellan de två är att MS kör mjukvarubaserad lösning medan Sony en hårdvarubaserad sådan.
Hej!
Först så ska du ha en eloge för att du orkar förklara hur det ligger till med lagringen framöver, jag tycker personligen att det är tröttsamt att behöva förklara detta så himla ofta.
Nvidia, Microsoft, Sony, Epic, LTT, Sweclockers och AMD är som sagt övertygade om att detta kommer göra stor skillnad framöver, det går ju också rätt fort att googla eller youtuba lite snabbt för att få det förklarat för sig.
Jag ville bara påpeka att Microsoft antagligen också har en hårdvarulösning när det kommer till detta:
News Xbox dot com
"Hardware Decompression – Hardware decompression is a dedicated hardware component introduced with Xbox Series X and Xbox Series S to allow games to consume as little space as possible on the SSD while eliminating all CPU overhead typically associated with run-time decompression. It reduces the software overhead of decompression when operating at full SSD performance from more than three CPU cores to zero – thereby freeing considerable CPU power for the game to spend on areas like better gameplay and improved framerates. Hardware decompression is one of the components of the Xbox Velocity Architecture."
Svårt att säga vad de menar dock, är det en separat krets eller är det kanske en del av grafikkortet?
Det kommer nog ta lite tid innan vi får någon klarhet i vilken lösning som är bäst.
Sweclockers senaste artikel, från igår.
LTT om Direct storage:
Microsoft Game Stack 2021
För Windows:
Jag ser fram emot när det kommer användas under gameplay, än så länge så är det väl antagligen bara i Demon souls och kanske Miles Morales.
Skulle dock gissa på att det inte börjar användas på bred front förens 2023.
Vill även tillägga att chansen att God of War släpps i år är nog försvinnande liten, vore också dumt att släppa det nära inpå Horizon.
Såg det och och skrev om det i inlägget du citerade. Som sagt, om inte spelen nyttjar denna "svarta magi" (d.v.s den appliceras inte automagiskt) så kommer SSDn att användas på samma sätt som i en PC, d.v.s enbart ladda in spelen ifråga. Skillnaderna blir så klart då inte särskilt stora, varken mellan PC, Xbox eller PS5.
Just därför har PS5:ans exklusiviteter större potential att göra nått extra med ssd:n. Alla spel som släpps till xbox/pc måste ju ta hänsyn till tusentals olika hårdvarukonfigurationer så i det fallet blir det "bara" en snabb hårddisk.
Har man byggt en bra hårdvara vill man såklart ha spel som utnyttjar den till max. Vad är meningen med att ta fram en dualsense, 3d-ljud, speciallösning för ssd:n, etc om man ändå bara får generiska spel som inte utnyttjar det fullt ut eftersom de ska funka till tusentals plattformar?
Endast med exklusiva spel vet utvecklarna exakt vad det kan förvänta sig av hårdvaran.
Ja, men som jag redan nämnt så finns det inte något tredjepartsspel som nyttjar Sonys "svarta magi" kring SSDn, vilket innebär att skillnaderna i SSD tekniken under dessa jämförelser främst bottnar i tester av laddningstider (det har ju nästintill enbart släppts Cross-Gen spel hittills). För övrigt är det redan fastställt att Series X grafikdel är kraftigare än Sonys dito, vilket så klart ger Series X fler fördelar grafiskt sett nu i början på generationen. Ska som sagt bli intressant när spel framöver nyttjar de nya teknikerna, för att verkligen se hur det påverkar, såsom Sonys lösning och MS direct storage.
och har dom som gör tredjepartsspel sagt att dom inte nyttjar fulla kraften av ssd:n???
och att du säger att Series X grafikdel är kraftigare än Sonys dito bevisar ju min poäng att man inte kan endas använda SSD som argument för det är inte hela paketet
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Bara komiskt att man tror att SSD e det enda som utgör en dator..
Det och vattenkylning sedan har man en dator!
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Absolut inte ett tappat argument. Du tror väl ändå inte att de stora företagen utvecklar med RTX3090, Ryzen 9 5900X etc i åtanke?
67% av steams användare spelar på en 1920x1080 skärm fortfarande, endast 2% spelar i 4k. 45% använder sig av 16GB RAM medan endast 12% har mer i arbetsminne. GTX 1060 är det vanligaste grafikkortet, RTX3070 som är det vanligaste current gen har endast 1,24% användare.
Så vad tror du är lättast att utveckla till? Lägsta gemensamma nämnare till PC, vad är det?
Ja men där har vi det. Utvecklarna till konsol är bara lata och väljer den lättaste vägen för utveckling av spel. Det är jättedåligt för utvecklingen att skapa spel för för flera olika typer av hårdvara.
Det och vattenkylning sedan har man en dator!
Sant, konverterade min PS5 genom att sänka den i en hink med avjoniserat vatten. PCMR, rabble, rabble, rabble!!
Det och vattenkylning sedan har man en dator!
Men modermodemet då?
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Snart måste jag väl betala inträde till ICA för köpa deras exklusiva varor.
Nejdå. Bara om du vill kunna utnyttja kundvagnens barnsits, eller ha med dig din sambo i affären samtidigt. Men då får du å andra sidan tolv till tjugofyra utvalda ICA produkter om året gratis.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Men modermodemet då?
Jodå men bara om det är ett riktigt sådant från Buttericks!
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
och har dom som gör tredjepartsspel sagt att dom inte nyttjar fulla kraften av ssd:n???
och att du säger att Series X grafikdel är kraftigare än Sonys dito bevisar ju min poäng att man inte kan endas använda SSD som argument för det är inte hela paketet
Har inte sett någon info om det, men man kan ju anta att spel som helt byggs utifrån en sådan teknik troligen inte kan vara kompatibel gentemot PS4. Misstänker att det inte finns några säkra källor till något förutom kanske de artiklar Digital Foundry gjort kring ämnet (kan inte minnas att de skrev något om att de nya tredjepartsspelen nyttjade 12 channel funktionen etc)
För övrigt har jag aldrig skrivit att SSDn är ”hela paketet”, men det är ganska uppenbart att både MS och Sony tänkt nyttja sina lösningar framöver till mer än att bara få snabbare laddningstider. Jag kanske är optimist, men tycker det är spännande när de väljer nya tekniska lösningar istället för att enbart fortsätta i samma invanda spår. Exempelvis var det just möjligheterna framtida Direct storage funktionaliteten som gjorde mitt SSD val enklare när jag köpte datorn i min signatur, även om det kanske dröjer 1-2 år innan APIet nyttjas i spel.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Har inte sett någon info om det, men man kan ju anta att spel som helt byggs utifrån en sådan teknik troligen inte kan vara kompatibel gentemot PS4. Misstänker att det inte finns några säkra källor till något förutom kanske de artiklar Digital Foundry gjort kring ämnet (kan inte minnas att de skrev något om att de nya tredjepartsspelen nyttjade 12 channel funktionen etc)
För övrigt har jag aldrig skrivit att SSDn är ”hela paketet”, men det är ganska uppenbart att både MS och Sony tänkt nyttja sina lösningar framöver till mer än att bara få snabbare laddningstider. Jag kanske är optimist, men tycker det är spännande när de väljer nya tekniska lösningar istället för att enbart fortsätta i samma invanda spår. Exempelvis var det just möjligheterna framtida Direct storage funktionaliteten som gjorde mitt SSD val enklare när jag köpte datorn i min signatur, även om det kanske dröjer 1-2 år innan APIet nyttjas i spel.
Anta kan vi alltid göra.. och jag har från början påpekat att min poäng är att SSD inte är allt, och sen har du bara fortsatt att argumentera
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Anta kan vi alltid göra.. och jag har från början påpekat att min poäng är att SSD inte är allt, och sen har du bara fortsatt att argumentera
Ja, att göra antaganden är väl det enda vi kan göra, då det är ingen som har bevis nog att påpeka motsatsen. Vissa tekniska aspekter är dock redan klarlagda, dvs hur Sonys SSD och MS Direct Storage är tänkt att nyttjas i framtiden. Sedan att SSD inte är allt förstår nog de flesta i det här forumet, men hela kontentan i diskussionen är att man inte ska förringa tekniken ifråga genom att kalla det "säljarsnack". För övrigt har du starkt bidragit till att fortsätta argumentationen genom att kontinuerligt besvara och citera mina inlägg
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2