Vad Nintendo skulle kunna fira i år förutom Zelda.

Inaktiv
Vad Nintendo skulle kunna fira i år förutom Zelda.

Förra året så firade ju Nintendo, Super Mario, som fyllde 35 år. Själva Mario blir ju 40 år i år men det var först 1985 som han provsmakade Super svampen.
Nintendo passade även på att återsläppa 40 åringen Game & Watch förra året så nu är frågan hur Nintendo kommer fira detta året.

Vi vet ju att Nintendo kommer fira Zelda serien som blir 35 i år men vad kan Nintendo ha för mer överraskningar i bagaget?
Jag ska klura lite på det.

Donkey Kong, 40 år
Precis som Mario så blir Donkey Kong 40 år i år.
1981 släpptes spelet Donkey Kong där Jumpman (senare Mario) skulle ta sig upp för en byggställning för att rädda kvinnan som Donkey Kong tog fast.
Det skulle vara kul om något med Donkey Kong skulle komma, annars kanske vi får vänta tills apan blir 45.

Metroid, 35 år
Precis som Zelda och Link så blir ju Samus 35 år i år.
Något nytt kring Metroid Prime 4 skulle passa och varför inte något annat också för att fira denna spel serien.

Pokémon, 25 år
Ja, detta är ju en spel serie som kommer firas lite men vi vet inte hur mycket.
Vi kommer ju få Pokémon Diamond och Pearl till Switch nu i höst men drömmen vore ju att precis som till 3DS få de första Gameboy versionerna med.

Nintendo 64, 25 år
De som känner till mig vet säkert hur gärna jag vill ha en Nintendo 64 Classic Mini, så jag säger bara att det vore kul om Nintendo passade på nu att släppa en.
Med lite hjälp från deras kompisar på Microsoft så skulle det kunna följa med en hel del roliga klassiker.

Gameboy Advance och Nintendo Gamecube, 20 år
Vi fick ju en Game & Watch förra året så varför inte fortsätta med en Gameboy Advance med några klassiska spel till. Varför inte The Legend of Zelda: Minish Cap när det ändå är Zelda firande. Eller hallå, lägg till Gameboy Advance versioner av både Zelda, Donkey Kong, Metroid och Pokémon så firas ju allt i ett.
Annars så blir ju Nintendo Gamecube lika många år så någon slags återutgivning av denna konsolen vore en dröm, eller varför inte återsläppa både Gameboy Advance och Gamecube när man ändå håller på.

Nintendo Wii, 15 år
Fem år efter Gamecube så släpptes Wii.
Detta är väl den konsolen som jag tror minst på att den skulle återsläppas men samtidigt så sålde den ju väldigt bra för 15 år sedan och varför då inte fira den med?
Ja, Nintendo skulle ju kunna ha E-Shop på den med konton för första gången och ha med alla NES, SNES, N64, SMS, SMD och Turbografx-16 spel som fanns till Virtual Console då och sen får man inte glömma alla Wii Ware spel som fanns.
Kan Sony fortfarande ha igång sin butik på Playstation 3 som är från samma tid som Wii så kan Nintendo återuppliva Wii, om bara för en stund för att fira 15 åringen.

Inaktiv

Uppdaterade huvudinlägget, kom på att jag glömde Metroid och Pokémon.

1
Skriv svar