Nästa Battlefield stödjer fler än 64 spelare

Robot
Nästa Battlefield stödjer fler än 64 spelare
Inaktiv

Snälla skippa last gen nu! Hoppas verkligen att de tar klivet fullt ut.

Intressant med fler spelare också, hoppas bara att de har tagit lärdomar från BFV samt Battlefront 2. Kan bli riktigt kul.

Medlem

Snälla, så länge det är minst 60hz servers utan hit connection issues som under vissa perioder i BF så är jag överlycklig.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Snälla, så länge det är minst 60hz servers utan hit connection issues som under vissa perioder i BF så är jag överlycklig.

...eller om det är mindre som BF1 och BFV och mer som BF3 istället.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

...eller om det är mindre som BF1 och BFV och mer som BF3 istället.

Jag hoppas på en bra balans mellan BF3/4 och BFV!
För även om V kanske inte var det bästa battlefield-liret, så var det många smågrejer det spelet gjorde bättre än tidigare imo


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

HSB
Avstängd

Hoppas på ett spel med lägre tempo i linje med Bf3, som även de behåller element från BfV som gjorde spelet en aning mindre "casual".

Medlem

Hoppas på ett massivt Vietnamkrig eller Desert Storm kriget. Jag önskar iaf ett krig då mina älsklingar, helikoptrarna är tillbaka i skyn. De gör mycket för slagfältet. Önskar personligen inget framtidskrig tack. Hoppas även som tidigare sagt, ett lägre tempo där inte alla soldater är "rocketman" på kartan.

Personligen gör det mig inget om de skippar den förra konsolgenerationen då jag alltid lirar FPS-spel på PC. Sedan är det ju bra för teknikens skull även..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av HSB:

Hoppas på ett spel med lägre tempo i linje med Bf3, som även de behåller element från BfV som gjorde spelet en aning mindre "casual".

Ja men det kan man nog glömma, eftersom de vill nå en bred målgrupp.

Kan rekommendera Squad om du vill ha ett mer realistiskt och teambaserat fps spel.

Medlem
Skrivet av Millmount:

Ja men det kan man nog glömma, eftersom de vill nå en bred målgrupp.

Kan rekommendera Squad om du vill ha ett mer realistiskt och teambaserat fps spel.

Ja för de har ju lyckats så bra senare år att nå en bred målgrupp Kanske de bör tänka på att nå en grupp av människor istället för att inget gillar deras spel.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hoppas på ett massivt Vietnamkrig eller Dessert Storm kriget. Jag önskar iaf ett krig då mina älsklingar, helikoptrarna är tillbaka i skyn. De gör mycket för slagfältet. Önskar personligen inget framtidskrig tack. Hoppas även som tidigare sagt, ett lägre tempo där inte alla soldater är "rocketman" på kartan.

Helis är kul, men luftreperationer kan åtminstone jag klara mig utan


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Håller med många som skriver, skippa gammelkonsollerna. De är in the past nu.... Mera pang pang o effekter! Men gör det som BF3 en gång var... fast snyggare... och mera spelare... och mera BF... och mindre lootboxes... och mera BF...

Ambassadör
Xbox

Hoppas också på skippande av gammelkonsolerna, vill ha stora strider med massiva slagfält!


signatur

Jump in.

HSB
Avstängd
Skrivet av Millmount:

Kan rekommendera Squad om du vill ha ett mer realistiskt och teambaserat fps spel.

Har tittat på Squad men tycker att spelet känns lite för låg-budget. Säga vad man vill om Battlefield, med DICE är riktigt bra på att göra spel där man på ett smidigt sätt kan röra sig runt slagfältet på ett sätt som likväl är verklighetstroget (undantaget alla som 'bunny jumpar' i BF3). I andra spel rör man sig ju fan som en tegelsten där man knappt kan ta sig smidigt runt ett hörn. Squad känns tyvärr som ett sådant spel. Testade Rising Storm 2: Vietnam som skall vara "hardcore" men tyckte själv att det var dåliga kontroller som gjorde spelet svårt. Kastade en granat en gång mot en fiende, granaten träffade istället ett träd varefter den studsade och landade flertalet meter bort. Ett spel med en så dålig fysikmotor där granater studsar är inte hardcore, det är bara ospelbart.

Angående vilket tidsperiod nya BF bör utspela sig, vad sägs om ett fiktivt krig på 70/80-talet mellan USA och Sovjet? Det är vad jag önskar mig.

Medlem
Skrivet av HSB:

Har tittat på Squad men tycker att spelet känns lite för låg-budget. Säga vad man vill om Battlefield, med DICE är riktigt bra på att göra spel där man på ett smidigt sätt kan röra sig runt slagfältet på ett sätt som likväl är verklighetstroget (undantaget alla som 'bunny jumpar' i BF3). I andra spel rör man sig ju fan som en tegelsten där man knappt kan ta sig smidigt runt ett hörn. Squad känns tyvärr som ett sådant spel. Testade Rising Storm 2: Vietnam som skall vara "hardcore" men tyckte själv att det var dåliga kontroller som gjorde spelet svårt. Kastade en granat en gång mot en fiende, granaten träffade istället ett träd varefter den studsade och landade flertalet meter bort. Ett spel med en så dålig fysikmotor där granater studsar är inte hardcore, det är bara ospelbart.

Angående vilket tidsperiod nya BF bör utspela sig, vad sägs om ett fiktivt krig på 70/80-talet mellan USA och Sovjet? Det är vad jag önskar mig.

+1 för 70/80-tal! Mittemellan modernt och antikt!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Var Battlefield fan, men efter 3an 4an har det bara blivit mer och mer casual spel.
Hoppas de hittar tillbaka till det där roliga som fans i de tidigare spelen.

Medlem

Battlefield Andromeda Inquisition
Ett futuristiskt Battlefield där man i grupp tar striden till en helt ny galax + drakar!!

Medlem

Dom får jättegärna sätta in större än 64v64. Men dom får gärna sätta tillbaka 32vs32 i vanlig conquest åxå, inte alla vill ha fler yra hönor springandes för sej själv ba stora banor


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Det var på tiden.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Ska försöka att inte hypa upp mig.
Jag har alltid gillat Battlefield mer eller mindre men dom 2 senaste spelen blev dom minst spelade för mig.
Jag tyckte vad som var Battlefield för mig var helt borta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas det blir vassare än BFV. Annars är ju BF3 och BF4 riktigt bra fortfarande. Tänker inte hypa då jag blev rejält besviken på BFV vid release även om jag spelar lite då och då. Aja vi får väl se! brukar ju bli en öppen beta inom sinom tid.

Skrivet av CARTMAN:

Hoppas på ett massivt Vietnamkrig eller Dessert Storm kriget.

Ah, kriget om vilken dessert som faktiskt är bäst, Chokladmousse eller panna cotta.

/sorry

Men seriöst, hoppas också på något som rör sig någonstans i närheten d'r. Skulle gärna vilja se ett nytt Battlefield vietnam. Annars skulle jag vilja se en konflikt mellan Nato och Sovjet i slutet på kalla kriget, 89-91 ungefär.

Slutet på 80-talet/Början på 90-talet är en så intressant tidspunkt rent militärtekniskt då man har börjat använda de nya fordonen som används idag samtidigt som de äldre kalla-kriget prylarna fortfarande används, kan alltså bli en riktigt rolig blanding att spela med.

Medlem

Låter lovande ifall de skippar de äldre konsolerna.

Frågan är bara hur de gör på PC, ökar de kravet på RAM storlek för att kompensera för den långsamma lagringsenheten?
Sitter man på RDNA 2 eller RTX grafikkort så bör det väl inte vara några problem dock, Series S/X har ju en lägsta nivå på 2000MB/S och det lär väl många nå upp till med nvme, med moderna datorer menar jag.

Hoppas verkligen på fullt stöd för Velocity architecture/Direct storage med till exempel Sampler Feedback, det väl det som kommer göra störst skilknad för next-gen.
Och såklart Sony motsvarighet till detta.

Medlem

Fler fuskare på en och samma server. Blir nog skitnice.

Medlem

I ärlighetens namn, kvantiteten spelar mindre roll om de inte fungerar tekniskt eller gör sig rätta i gameplayet. MEN ska inte vara naiv-nisse, det är väl häftigt om de kan leverera det dubbla och det faktiskt betyder något. Vietnam hade varit riktigt trevlig men då får de försöka få till foliage på ett vettigt sätt och kräva ordentligt på minimi-nivå så det betyder något.

Inaktiv
Skrivet av HSB:

Har tittat på Squad men tycker att spelet känns lite för låg-budget. Säga vad man vill om Battlefield, med DICE är riktigt bra på att göra spel där man på ett smidigt sätt kan röra sig runt slagfältet på ett sätt som likväl är verklighetstroget (undantaget alla som 'bunny jumpar' i BF3). I andra spel rör man sig ju fan som en tegelsten där man knappt kan ta sig smidigt runt ett hörn. Squad känns tyvärr som ett sådant spel. Testade Rising Storm 2: Vietnam som skall vara "hardcore" men tyckte själv att det var dåliga kontroller som gjorde spelet svårt. Kastade en granat en gång mot en fiende, granaten träffade istället ett träd varefter den studsade och landade flertalet meter bort. Ett spel med en så dålig fysikmotor där granater studsar är inte hardcore, det är bara ospelbart.

Angående vilket tidsperiod nya BF bör utspela sig, vad sägs om ett fiktivt krig på 70/80-talet mellan USA och Sovjet? Det är vad jag önskar mig.

Du kanske borde testa att spela Squad istället för att döma ut det på förhand. Man kan refunda spel på Steam. Det är betydligt smidigare än spel som Rising Storm.
Det har enligt mig väldigt bra movement och man kan luta sig runt hörn och parkoura ganska bra, man kan klättra upp på nästan allting och hoppa över gap o.s.v.
Dessutom har det effekter som i många fall ser mycket bättre än Battlefields och ljudet är även mer realistiskt.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Dessutom har det effekter som i många fall ser mycket bättre än Battlefields och ljudet är även mer realistiskt.

Alltså okej, du gillar squad, men nej. Man kan snacka skit om BF, men ljud och effekter är typ hästlängder före alla andra spel.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv
Skrivet av FejkFejksson:

Alltså okej, du gillar squad, men nej. Man kan snacka skit om BF, men ljud och effekter är typ hästlängder före alla andra spel.

Har du spelat Squad eller upprepar du bara ett meme du läst på internet att "Battlefield har bäst ljud"?

Battlefields ljud är inte realistiskt alls då de medvetet kör på mer cinematiska vapenljud, Squad satsar på att låta som på riktigt och låter också mer realistiskt.

Redan i den här 4 år gamla jämförelsevideon(ljudet har ändrats en del sen dess) hade Squad mer realistiska vapenljud:

Medlem

128vs128 spelare hade varit kul 😃

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Alltså okej, du gillar squad, men nej. Man kan snacka skit om BF, men ljud och effekter är typ hästlängder före alla andra spel.

Squad är fantastiskt bra, det enda negativa för mig är att jag tröttnade snabbt på spelet om man lirar dagligen eftersom det är relativt få kartor i spelet.

Det nya BF kommer inte i närheten gällande "realism" och teamwork men det är garanterat bättre i grafik vs Squad.

12
Skriv svar