Borde FZ skriva mer (eller mindre) om VR?

Medlem

Ok borde kanske klickat i "mer om vr", igår annonserade Oculus nya spel och nytt gameplay men ännu har FZ inte skrivit nåt om det...

Medlem

MoOOOOOAAAAR!

Medlem
Skrivet av normalniklas:

Jag hoppas ju att fz inte bara skriver sina artiklar och nyheter efter vad de tror vi vill läsa om.

Xakt, det finns ju andra sidor som gör detta så bra. Eller bara rent av använder plattformen som en privat blogg hrm hrm 🤔

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Well, jag tror att sanningen ligger någonstans mitt emellan. Någon får gärna rätta mig om jag har fel men jag föreställer mig att en sida som FZ som primärt(?) tjänar sina pengar på annonsintäkter gärna försöker skriva om sånt som folk vill läsa (och klicka på).

Ja det är klart de gör. Men det hindrar dem inte från att bevaka helheten av spelbranchen. Förstå mig rätt. Jag är helt ointresserad av att spela vr och mobilspel. Men jag vill ändå ha någorlunda koll på vad som händer där av olika anledningar. Först och främst för att jag vill hänga med vad som händer, men också för att det som händer med vr kan påverka andra format. Ta resurser, bidra med förseningar etc. Så det är intressant även om jag inte är intresserad av spelen


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Xakt, det finns ju andra sidor som gör detta så bra. Eller bara rent av använder plattformen som en privat blogg hrm hrm 🤔

Inget emot bloggar. Jag själv skulle inte vilja bevaka spelbranchen, än mindre hålla på och recensera spel. Redan gjort och det är mer stressande än givande för min del.

Men det är skillnad på nyhetsartikelar och bloggposter. Ibland verkar media överlag ha svårt att skilja på det. Och ännu oftare vi läsare. Det är alldeles för ofta som en ledare eller insändare blir tagen som en sanning bara för att man kan tänkas hålla med


signatur

Ultrazine

12
Skriv svar