David "Solid Snake" Hayter tror att en Metal Gear-comeback kan bli verklighet

Robot
David "Solid Snake" Hayter tror att en Metal Gear-comeback kan bli verklighet
Medlem

Jag tar mer än gärna mer av serien då jag inte har lirat så mycket av dessa spel. Lirat mest av det senaste 5e spelet som var riktigt skoj. Har sista uppdraget klart o måste ta itu med det ASAP. De äldre titlarna är för gamla för att jag ska kunna njuta av de idag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hayters gonna hayt

Medlem

"Röstskådespelaren trodde det var ett rykte utan substans"

Heh heh heh

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Hayters gonna hayt

Sutherland's gonna defect the motherland.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Fragtjuv
Skrivet av Gesturr:

Hayters gonna hayt

Jävlar! Det där skulle ju jag skriva 😁


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Skulle hoppas på en remake av första till nes, det som skulle behöva en som mest x)
Hade varit passande med rookie solid snake vs "big boss", ah ni som kan storyn förstår. "

Kontot avslutas
Skrivet av KeyserSoze:

Skulle hoppas på en remake av första till nes, det som skulle behöva en som mest x)
Hade varit passande med rookie solid snake vs "big boss", ah ni som kan storyn förstår. "

Det första till NES är bara en omgjord version av originalet.

Men annars har jag varit inne på samma att jag vill se remake av Metal Gear och Metal Gear 2: Solid Snake som släpptes till MSX och som uppgraderade versioner till Metal Gear Solid 3: Subsistance


signatur

ゼルダの城

Medlem

En remake av de två första till MSX skulle vara najs.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Man ska nog ta det som David Hayter säger med en stor nypa salt. Allt verkar inte stå helt rätt till med den mannen...

Medlem

[quote postid="4124646" userid="5" name="Nyhet"]
"Snake? Snake!? Snaaaake!"

#konami, #metal-gear, #metal-gear-solid


[center][size="+2"][url href="/artikel/286361"][b]► Läs hela artikeln

Badgers Badgers Badgers Badgers Badgers 🦡

Medlem

Hade gärna sett ett metal gear spel men utan alla konstiga metal dinosaurier. Men då är det inte metal gear längre.

Saknar dock splinter cell. Vill ha ett military espionage stealth spel eller vad det heter.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Dom hade gärna fått göra en remake på 1-3 i serien. Kanske fyran också. Missade dom spelen för att jag inte hade något Playstation när dom släpptes och nu vill jag inte spela dom med gammal grafik.

Skrivet av Jaxalot:

Hade gärna sett ett metal gear spel men utan alla konstiga metal dinosaurier. Men då är det inte metal gear längre.

Saknar dock splinter cell. Vill ha ett military espionage stealth spel eller vad det heter.

Jag skulle också vilja ha ett nytt Splinter Cell. Hade gärna sett en remake på den serien också


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Det första till NES är bara en omgjord version av originalet.

Men annars har jag varit inne på samma att jag vill se remake av Metal Gear och Metal Gear 2: Solid Snake som släpptes till MSX och som uppgraderade versioner till Metal Gear Solid 3: Subsistance

Jag är lite rostig på dom äldsta, men ja, det jag menade är såklart det som utspelar sig i Zanzibar land och outer haven.
Vilket blir dom två första på msx.

Det är ju egentligen bara dom som inte gjorts något av i modernare tappning, fast det refereras till dom i storyn.

Kontot avslutas
Skrivet av KeyserSoze:

Jag är lite rostig på dom äldsta, men ja, det jag menade är såklart det som utspelar sig i Zanzibar land och outer haven.
Vilket blir dom två första på msx.

Det är ju egentligen bara dom som inte gjorts något av i modernare tappning, fast det refereras till dom i storyn.

Jo precis, dessa spelen skulle vara kul att se en ordentlig remake på.
Det enda som jag kommer på som skiljer PS2 versionerna från MSX är ju (så klart att det är på engelska) att det var bossen i hissen som hade fått ett nytt namn och sen har jag för mig att de lade till att man fick en bandana när man klarade av spelen så att man kunde ha oändligt med skott nästa runda.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Klart han håller tummarna han vill ju ha jobb.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Klart han håller tummarna han vill ju ha jobb.

Tvivlar att det är av den anledningen.

Tror mer på att det är för att det är kul.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tvivlar att det är av den anledningen.

Tror mer på att det är för att det är kul.

Okaj


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vad baserar du din tanke på? Orkar du att utveckla?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Kontot avslutas
Skrivet av Anton Q:

Klart han håller tummarna han vill ju ha jobb.

Skrivet av Freakon:

Tvivlar att det är av den anledningen.

Tror mer på att det är för att det är kul.

Det kan ju också vara både och.

Det är klart man vill jobba med det man tycker är roligt. Det är aldrig kul att bli nekad något som man tycker är kul och sen att någon annan får ge sin röst till... Snake? Snaaaaaaake!!!!


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag tar mer än gärna mer av serien då jag inte har lirat så mycket av dessa spel. Lirat mest av det senaste 5e spelet som var riktigt skoj. Har sista uppdraget klart o måste ta itu med det ASAP. De äldre titlarna är för gamla för att jag ska kunna njuta av de idag.

Det är synd att de i mitt tycke förstörde serien fullständigt med det femte spelet. Det blev alldeles för "open world"-grindigt och storyn kastade de genom fönstret. Som tur är så är det helt fristående så man kan ignorera det. Många verkar dock älska det. De gamla spelen är mer som sjukhuset i början. Mycket story och mer fokus på att smyga runt i en ganska linjär värld. De håller faktiskt än även om MGS1 kanske är lite väl till åren rent grafiskt. Fyran är ett rent mästerverk än i dag även om jag håller tvåan varmast om hjärtat.

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Det kan ju också vara både och.

Ja där satt den nog


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vad baserar du din tanke på? Orkar du att utveckla?

Nja. Skådespelare vill alltid ha mer jobb... Och det är inte ovanligt att skådespelare försöker twittra igång grejjer som skulle innebära en schysst paycheck för dom.

Sen vet jag väl inte hur det ser ut i just deg här läget så noga... Poängen är väl att när en skådespelare säger "jag tror det här kan/borde bli av!" så är det ofta för att dom vill det.. för dom vill ha gig... Så bör kanske tas med en nypa salt...

Är ju inte som att när utgivaren/utvecklaren börjar planera ett nytt spel i serien så är röstskådespelaren den första dom ringer... Dom är väl kanske snarare det motsatta. Den sista iblandade som får reda på saker och ting.

Dom är ingen bra källa generellt... Dom hypear gärna för dom vill ha gig... Men dom är i själva verket typ ingenstans i vetarloopen.

.. Generellt


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Solid Snake

Ja det sprids många rykten kring Metal Gear Solid. Förra månaden hörde jag att utvecklarna på Bluepoint, skulle ta sig an en remake på Metal Gear Solid. Isåfall måste Sony deala färdigt med Konami först. B-)

1
Skriv svar