Nästa Battlefield stödjer fler än 64 spelare

HSB
Avstängd
Skrivet av eddie the eagle:

Men seriöst, hoppas också på något som rör sig någonstans i närheten d'r. Skulle gärna vilja se ett nytt Battlefield vietnam. Annars skulle jag vilja se en konflikt mellan Nato och Sovjet i slutet på kalla kriget, 89-91 ungefär.

Om det utspelade sig 89-91 skulle även Sverige vara spelbart då vi på den tiden la 3% av BNP på försvaret. Tänk en bana i Stockholms skärgård med stridsbåtar och kanske t.o.m. attackdykare, det vore nått.

Skrivet av anon_306295:

Du kanske borde testa att spela Squad istället för att döma ut det på förhand. Man kan refunda spel på Steam. Det är betydligt smidigare än spel som Rising Storm.
Det har enligt mig väldigt bra movement och man kan luta sig runt hörn och parkoura ganska bra, man kan klättra upp på nästan allting och hoppa över gap o.s.v.

Kanske tar en till titt på Squad men nuförtiden orkar jag knappt bemöda mig med att testa något nytt.

Medlem
Skrivet av Millmount:

Squad är fantastiskt bra, det enda negativa för mig är att jag tröttnade snabbt på spelet om man lirar dagligen eftersom det är relativt få kartor i spelet.

Det nya BF kommer inte i närheten gällande "realism" och teamwork men det är garanterat bättre i grafik vs Squad.

Okej. Och ljudet och effekterna är är bättre än bf?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Har du spelat Squad eller upprepar du bara ett meme du läst på internet att "Battlefield har bäst ljud"

Japp. Meme endast. Aldrig att jag bara tycker att Battlefield låter bättre än några smatterljud. Coola YouTube-videor från internet jag aldrig kommer titta på.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Okej. Och ljudet och effekterna är är bättre än bf?

Ljudet är bra, 9/10, effekterna beror på vilken nivå man ställer in, spelet har inte samma nivå av förstörelse som bf långt ifrån.

Minns ej hur ljudet i BF för var flera år sen spelade ett, men av det jag minns tycker jag ändå det ev låter mindre realistiskt än Squad.

Medlem

Vintern är räddad!!

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Har du spelat Squad eller upprepar du bara ett meme du läst på internet att "Battlefield har bäst ljud"?

Battlefields ljud är inte realistiskt alls då de medvetet kör på mer cinematiska vapenljud, Squad satsar på att låta som på riktigt och låter också mer realistiskt.

https://www.youtube.com/watch?v=ng-MZJla1_A

Redan i den här 4 år gamla jämförelsevideon(ljudet har ändrats en del sen dess) hade Squad mer realistiska vapenljud:
https://youtu.be/h7UJWbjj5m0

Vet inte om jag är ensam men jag brukar inte starta Battlefield och tänka ”wow nu vill jag ha ett realistisk spel”. Squad och Battlefield är två helt olika spel gjorda till olika publik så det är lite konstigt att jämföra dem.

Medlem

Hoppas det lanseras till Stadia.

Medlem

Hoppas dom tänker till nu och att crossplay är möjligt. Helst med Xbox/PS ihop så man slipper alla fuskare på PC.

Medlem

Ohh hoppas Dice kan piffa upp grafiken då dem slipper konsol anpassa det så mycket.

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Vet inte om jag är ensam men jag brukar inte starta Battlefield och tänka ”wow nu vill jag ha ett realistisk spel”. Squad och Battlefield är två helt olika spel gjorda till olika publik så det är lite konstigt att jämföra dem.

Battlefield och Call of Duty är helt olika spel men man kan fortfarande jämföra grafik och ljud mellan dem.
Jag sa att Squad har mer realistiskt ljud och i många fall bättre effekter än Battlefield. Förstår inte vad som är konstigt med det.

Medlem
Skrivet av HSB:

Tänk en bana i Stockholms skärgård med stridsbåtar och kanske t.o.m. attackdykare, det vore nått.

Det är något jag tänkt på länge. Jag menar, alla vet väl om att DICE och Battlefield är svenskt? (Som mångt och mycket fler storverk)

En hyllning till huvudstaden av DICE, en stadskarta med gamla stan och slottet som mittpunkt på kartan. Som sedan sträcker sig från Södermalm upp till City med kanaler och holmar där stridsbåtar möts. Tunnelbanan å vägtunnlarna med infanteri och fordonsstrider samt alla hemliga tunnlar som går kors och tvärs genom staden med vilka man kan använda för att ligga i bakhåll.

Det hade blivit succé!

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Battlefield och Call of Duty är helt olika spel men man kan fortfarande jämföra grafik och ljud mellan dem.
Jag sa att Squad har mer realistiskt ljud och i många fall bättre effekter än Battlefield. Förstår inte vad som är konstigt med det.

Men Battlefield är inte ute efter att ha realistiskt ljud så varför ska man ha det som bedömnings-skala? Jag kan lika väl påstå att Battlefield har bättre ljud för det är mer cinematiskt än Squad.

Medlem

Härligt! Tycker Battlefield är den bästa FPS serien och den passar mig perfekt. Har spelat sedan Battlefield 1942 (skippade tjuv och polis versionen samt konsoll spelet, då jag inte hade konsoll på den tiden). Battlefield har alltid vart väldigt speciellt och visst är det nostalgi involverat, men jisses om jag inte fortfarande älskar serien. Genom 2142, Vietnam, BF1 och BFV så har jag legat där med min LMG och kampat och njutit av ljud, grafik och invlevelse. Nu när det är ännu ett Battlefield på horisonten så har jag ett brett leende på läpparna. Ska bli kul, vart de än är, skulle jag tro. Framtid med stora rustningar? I'm in! Kalla kriget? Sure thing! Häst och vagn? Jajamen!

Som någon sa innan mig; vintern är räddad!

Medlem

Sedan en vänlig själ skrev om enlisted här på fz så har jag spelat det några gånger denna veckan som gått. Som många menar på är enlisted vad battlefield borde varit. Visst, det är inte felfritt och det är för få banor än sålänge, men det är en bra pekpinne att visa på vad vi vill ha i ett framtida battlefield då gaijin Entertainment redan testat 140 spelare på samma karta, dock med diverse laggproblem men som sagt dom försöker åtminstone.

Vi får se om Dice kan matcha sina konkurrenter för annars tror jag många kommer byta över i framtiden.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Låter lovande ifall de skippar de äldre konsolerna.

Frågan är bara hur de gör på PC, ökar de kravet på RAM storlek för att kompensera för den långsamma lagringsenheten?
Sitter man på RDNA 2 eller RTX grafikkort så bör det väl inte vara några problem dock, Series S/X har ju en lägsta nivå på 2000MB/S och det lär väl många nå upp till med nvme, med moderna datorer menar jag.

Hoppas verkligen på fullt stöd för Velocity architecture/Direct storage med till exempel Sampler Feedback, det väl det som kommer göra störst skilknad för next-gen.
Och såklart Sony motsvarighet till detta.

https://youtu.be/n0sMmt-rSzQ

*shrug* jag har haft m2 ssd i pc'n bra länge nu. Nuvarande är en 1tb 7 gb/s och andra på 1tb, 3,5 gb/s.
Dom är ju inte så värst dyra och det finns sätt för folk med äldre moderkort att skaffa dom också, genom att använda pci-e -> m2 adapter. Man gör liksom en nvme uppgradering för ett par tusenlappar även på en pci-e 3.0 plattform.

Bristen på grafikkort är nog större problem.

Tycker att väldigt många gapade om lagringen på next gen, finns ju samma på pc liksom, direct storage och rtx io kommer nog snart också.

Medlem

största grejen är kommer dom ha något som helst anticheat i detta Battlefield, har ju varit under all kritik i dom föregående. är grymt kul dock när man hittar en server utan nån som fuskar.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

*shrug* jag har haft m2 ssd i pc'n bra länge nu. Nuvarande är en 1tb 7 gb/s och andra på 1tb, 3,5 gb/s.
Dom är ju inte så värst dyra och det finns sätt för folk med äldre moderkort att skaffa dom också, genom att använda pci-e -> m2 adapter. Man gör liksom en nvme uppgradering för ett par tusenlappar även på en pci-e 3.0 plattform.

Bristen på grafikkort är nog större problem.

Tycker att väldigt många gapade om lagringen på next gen, finns ju samma på pc liksom, direct storage och rtx io kommer nog snart också.

Jo, men att konsolerna nu har snabb lagring gör ju att spel kan programmeras efter detta, så det är ju något att gapa om

Kanske blir så framöver att tillverkarna säljer gaming lagring med enheter på 500GB och uppåt för att fungera med direct storage.
En ganska billig och smidig lösning för att få kompabilitet med de nyaste spelen ändå i så fall.
Kollade lite snabbt på prisjakt nu och WD Black SN750 NVMe SSD M.2 500GB kostar 749Kr, inkluderar man adapter eller släpper en variant som fungerar direkt med PCI express så är det väl inte mycket att höja på ögonbrynen för.

Men som bland annat videon som jag länkade till visar så kommer det bli stor skillnad när det finns stöd.
Mycket mindre VRAM används, sparar mycket resurser på att inte bearbeta onödig data och sparar CPU/IO resurser med mera.

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Men Battlefield är inte ute efter att ha realistiskt ljud så varför ska man ha det som bedömnings-skala? Jag kan lika väl påstå att Battlefield har bättre ljud för det är mer cinematiskt än Squad.

Du får ha vilken bedömningsskala du vill.
Om du föredrar Battlefields ljud framför Squads är det helt okej och inget jag kommer argumentera emot.

Jag försöker inte jämföra vilket spel som är bäst här utan jag svarade en person som tyckte Squad kändes lågbudget och som att det hade dålig movement utan att ha testat spelet själv.

Jag svarade då att Squad enligt mig har bra movement och i vissa fall överglänser det till och med Battlefield i saker som brukar höra till produktionsvärdet av spel som i att ljudet är mer realistiskt. Om man inte värdesätter realism i ljudet så är det såklart inget man bryr sig om.

Att Battlefield ligger långt före alla andra spel när det kommer till ljud var enligt mig mer en sanning när Battlefield 3 och 4 släpptes för enligt mig har andra spel nu till stor del kommit ikapp.

Medlem

Om jag inte missminner mig så testade Dice 128 spelare inför BF3 eller om det var BF4, spelarbasen var helt överens då om att det är för mycket. Svårt / omöjligt att koordinera laget samt risken att bli skjuten av dold prickskick ökar markant, vilket gör att det känns hopplöst efter en stund.
Men, det har ju hänt lite sedan dess, kanske det är andra tider nu? Jag har inte hängt med i detalj på MMO FPS genren, men det kanske finns något spel idag som har mer än 64 spelare?


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

HSB
Avstängd
Skrivet av Roten:

Om jag inte missminner mig så testade Dice 128 spelare inför BF3 eller om det var BF4, spelarbasen var helt överens då om att det är för mycket. Svårt / omöjligt att koordinera laget samt risken att bli skjuten av dold prickskick ökar markant, vilket gör att det känns hopplöst efter en stund.
Men, det har ju hänt lite sedan dess, kanske det är andra tider nu? Jag har inte hängt med i detalj på MMO FPS genren, men det kanske finns något spel idag som har mer än 64 spelare?

Känns som att 128 spelare vore lite väl mycket. Borde väl räcka med 80-90? Men det förutsätter också mycket större banor och förmodligen en aning lägre tempo. Hoppas även på att man utökar antalet klasser med en eller två så att inte var fjärde person springer runt med en granatkastare.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jo, men att konsolerna nu har snabb lagring gör ju att spel kan programmeras efter detta, så det är ju något att gapa om

Kanske blir så framöver att tillverkarna säljer gaming lagring med enheter på 500GB och uppåt för att fungera med direct storage.
En ganska billig och smidig lösning för att få kompabilitet med de nyaste spelen ändå i så fall.
Kollade lite snabbt på prisjakt nu och WD Black SN750 NVMe SSD M.2 500GB kostar 749Kr, inkluderar man adapter eller släpper en variant som fungerar direkt med PCI express så är det väl inte mycket att höja på ögonbrynen för.

Men som bland annat videon som jag länkade till visar så kommer det bli stor skillnad när det finns stöd.
Mycket mindre VRAM används, sparar mycket resurser på att inte bearbeta onödig data och sparar CPU/IO resurser med mera.

Klart det är positivt med ny teknik! Syftade mest på att pc användarna förmodligen redan gjort uppgraderingen, skulle nog inte vara så många höjda ögonbryn ifall cvme börjar dyka upp i system requirements om ett tag, ifall man varit med lite i matchen dvs.

Medlem

wut wut de lämnar en konsol begränsning??

Medlem

Joint Operations,
https://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Operations:_Typhoon_Risin...

Hade ganska massiva slag, var som jag ser det väl före sin tid med transport helikoptrar, amfibiefordon, färjor för andra fordon simma under vatten och med sina upp 150 gubbar.

Sitter som etsat i minnet när teamet drog iväg med alla former av transport över vattnet mot fiendelaget.

Fast det BF som jag personligen mest törstar efter vore en remake av BF2142 som jag gillade enormt, eller om de ex.vis. lyckas fånga BFBC2 Rush känslan i något igen.

Men tror det när jag ser det, EA är rätt naggat i kanten numera av olika anledningar i min bok, sista BF var det första jag inte köpte sedan starten.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

MAG på PS3 vinkar och säger hej med sina 256 spelare.

Medlem

Bryr mig inte så mycket om att det blir fler spelare, risken är att det kommer kännas mer kaotiskt.

Det jag däremot vill se är ett fungerande anti-cheat och Community servers vid launch, inte 2 år efter som BFV.
Ska man dessutom köra live service och få in dem extra pengarna via skins så vill jag se mer rimliga priser på dem.

Sen ser jag gärna att Squad reinforcements, squad revives och fortifications från BFV kommer med tillsammans med dess gunplay.

Medlem
Skrivet av Thane:

Men Battlefield är inte ute efter att ha realistiskt ljud så varför ska man ha det som bedömnings-skala? Jag kan lika väl påstå att Battlefield har bättre ljud för det är mer cinematiskt än Squad.

Handlar nog mer om ljuddesign än att få ett realistiskt ljud i Battlefield. Man försöker göra vapen mer distinkta så att man kan särskilja lättare vilken typ av vapen det är som skjuter. Lite som alla som spelat Counter-Strike, alla vet hur en AWP låter och kan därmed lätt urskilja från andra vapenljud när den används.

Sedan finns det ju mer hollywoodaktiga ljud som vapen med ljuddämpare som är alltför tysta jämfört med verkligheten, men folk har vant sig från hur de låtit i filmer och tidigare spel så skulle man köra med en realistisk version så skulle folk inte tro att det var ljuddämpat.
Märkligt nog är nog det enda spelet jag spelat där ljuddämpade vapen inte låter som "pew pew" faktiskt State of Decay 2.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Talk is easy som man brukar säga.

Känns som som att både bf1 och bf5 saknade spelglädje.

Tillbaka till bf4 , som hade sina problem ,men spel gläjde hade jag i det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

HSB
Avstängd
Skrivet av Notumforce:

Talk is easy som man brukar säga.

Känns som som att både bf1 och bf5 saknade spelglädje.

Tillbaka till bf4 , som hade sina problem ,men spel gläjde hade jag i det.

Jag hade kul med Bf1 men gillade inte Bf4. Bf3 är dock roligt.

Medlem
Skrivet av cb99:

Joint Operations,
https://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Operations:_Typhoon_Risin...

Hade ganska massiva slag, var som jag ser det väl före sin tid med transport helikoptrar, amfibiefordon, färjor för andra fordon simma under vatten och med sina upp 150 gubbar.

Sitter som etsat i minnet när teamet drog iväg med alla former av transport över vattnet mot fiendelaget.

Fast det BF som jag personligen mest törstar efter vore en remake av BF2142 som jag gillade enormt, eller om de ex.vis. lyckas fånga BFBC2 Rush känslan i något igen.

Men tror det när jag ser det, EA är rätt naggat i kanten numera av olika anledningar i min bok, sista BF var det första jag inte köpte sedan starten.

Där har vi ett spel som nån borde göra en modern version av. Joint Operations Typhoon Rising och expansionen Escalation var helt underbart. 150 pers online, co-op missions, välj din egen utrustning etc.. Kanske det bästa krigsspel som släppts. De var nog tyvärr lite för långt före sin tid, med dagens netcode skulle det vara helt fantastiskt.

Jag var faktiskt med och utvecklade det kan man säga, satt med i beta-teamet. Dvs ett riktigt beta-team, inte sån skit de kallar "beta-test" idag som bara är ett demo för vem som helst. Vi hade direktkontakt med spelutvecklarna/kodarna, satt och pratade med dem på teamspeak, testade buggar på riktigt osv. Det gick riktigt bra.

Sen kom EA och slog klorna i aktierna... inget fick väl "hota" Battlefields försäljningssiffror och så gick det som det gick.. suck. EA är verkligen anti-Midas , de kan röra vid guld och omvandla det till bajs.

12
Skriv svar