Gamla C64/Amiga tidningar från tidigt 90-tal

Medlem
Gamla C64/Amiga tidningar från tidigt 90-tal

Tjena.
Jag har två banankartonger fulla med gamla speltidningar från C64/Amiga-tiden.
Finns det något värde i dessa eller är det bara slänga? Eller vill typ något museum ha dem?

Inaktiv

Prova att lägga ut dom på tradera, eller i köp/sälj här.

Medlem

Härligt! Jag hade en 3m hög stapel i källaren hos min mamma...sen glömde hon nämna att de hade haft vattenläcka


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tror inte det finns något större värde i dom, dom mer populära datortidningarna från den tiden som DMZ, CU Amiga, Amiga Format osv finns i digitala arkiv på internet nu. Dom som är intresserade av att äga gamla datatidningar har nog redan tidningarna.

Medlem

Tja, det finns alltid folk som är intresserade. Finns en retrogrupp på fejjan där sådant säljs en del. De som är där kollar så klart blocket och tradera också.

C64
Medlem

Nej för böveln släng inte ! det är ju pengar du slänger bort Så här är det nämligen i flera år varje morgon har jag kollat efter amiga commodore prylar på tradera Och det är sjuka priser folk budar tex en Tac 2 850 kr !eller pinball dreams enbart kartongen utan disketter gick för 200 kr vill ja minnas helt galet priserna går bara upp upp upp
Skulle jag vara du så skulle jag lägga ut 5-10 tidningar åt gången utrops pris 1 kr och inte fast pris som en del gör 500 -600 kr låter ju inte så lockande för 5 tidningar Nej då är det bättre med budkrig då är det ju garanterat att nån köper dom och nu är ju perfekt tid på året när nostalgi tarmen börjar väckas till liv
Jag kommer alafall buda om det är utropspris 1 kr du lär garanterat få bra betalt alafall Och har du första numret så lägger du ut den separat det är många som saknar den Ett tips bara

Medlem

Tack för input.
1 SEK för varje tidning känns som himla mycket jobb för ingenting. Då skänker jag hellre bara bort dom
Men jag ska hem till mina föräldrar nästa veckan så då ska jag kolla mer noggrant och se. Är det alla nummer från en årgång lägger jag nog ut en annons för hela det året istället.

Skrivet av C64:

Nej för böveln släng inte ! det är ju pengar du slänger bort Så här är det nämligen i flera år varje morgon har jag kollat efter amiga commodore prylar på tradera Och det är sjuka priser folk budar tex en Tac 2 850 kr !eller pinball dreams enbart kartongen utan disketter gick för 200 kr vill ja minnas helt galet priserna går bara upp upp upp
Skulle jag vara du så skulle jag lägga ut 5-10 tidningar åt gången utrops pris 1 kr och inte fast pris som en del gör 500 -600 kr låter ju inte så lockande för 5 tidningar Nej då är det bättre med budkrig då är det ju garanterat att nån köper dom och nu är ju perfekt tid på året när nostalgi tarmen börjar väckas till liv
Jag kommer alafall buda om det är utropspris 1 kr du lär garanterat få bra betalt alafall Och har du första numret så lägger du ut den separat det är många som saknar den Ett tips bara

1
Skriv svar