Star Citizen Svenska Spelare

Medlem
Star Citizen Svenska Spelare

Vi är den svenska organisationen Asgard
Vi är en stor svensk org på 400+ medlemmar som planerar att göra det mesta inom Star Citizen, oavsett om du är intresserad av mining trading eller combat m.m finns det en plats för dig här, och du har alltid någon att spela med. Oavsett din ambitionsnivå kan du hitta en trevlig gemenskap i vår organisation.

Vårt mål
Vi strävar efter att bli en smart, effektiv och ambitiös organisation som kan erbjuda en plats för både för dedikerade spelare såväl som spelare som inte har så mycket tid att spela. Vi vill var en organisation där det finns många olika individer som kompletterar varandra med sina olika intressen. Vi har redan idag några som är t.ex. väldigt intresserade av mining och trading, medans andra medlemmar är duktiga stridspiloter. På grund av vår mångfald kan vi vara en organisation som kan anta vilken utmaning som än kommer i våran väg.

Var med på våra events!
Varje lördag 19.00 har vi event där vi samlas, där du kan delta på alla möjliga roliga aktiviteter från flygstrids events, mining events markstrid events. racing events You name it.

Vill du gå med oss? Kontakt med Asgard kan du hitta här!
RSI: robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Discord: discord.asgardgaming.se
Facebook: facebook.com/starcitizensverige/

Nordens Största Alliance
Asgard har varit med och skapat ett unikt samarbete i Star Citizen den nordiska alliansen “Aurora Borealis” (Norrsken), Denna allians kommer att ge oss många möjligheter både ekonomiskt och militärt och gör oss till en stor kraft att räkna med i universum
Våra allierade
Finland https://robertsspaceindustries.com/orgs/MARS
Norge https://robertsspaceindustries.com/orgs/AGC

För dig som ska börja spela Star Citizen
Du kan använda denna kod STAR-NSCN-BVTF när du skapar ett konto för första gången för att får lite mer in game pengar 5,000 UEC


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem

Ser ju faktiskt riktigt roligt ut!

Jag har bara hoppat in i SC då och då för att "kolla läget" så att säga, har nått billigt skepp från många år tillbaka. Har som många andra avvaktat i väntan på någon sorts officiell "release".
Det känns kul iaf att veta att när/om jag vill hoppa på spelet på riktigt så finns det ett svenskt community att ansluta till


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

trodde det stog alliancen : aurora borås.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ser ju faktiskt riktigt roligt ut!

Jag har bara hoppat in i SC då och då för att "kolla läget" så att säga, har nått billigt skepp från många år tillbaka. Har som många andra avvaktat i väntan på någon sorts officiell "release".
Det känns kul iaf att veta att när/om jag vill hoppa på spelet på riktigt så finns det ett svenskt community att ansluta till

Du är varm välkommen när du tycker spelet känns redo. Spelet fick dock en ny patch 3,13 idag


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Inaktiv

Star Citizen ser ut att kunna bli mitt dröm-spel. Längtar tills det blir mer stabilt och exploration blir ett färdigt yrke.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Star Citizen ser ut att kunna bli mitt dröm-spel. Längtar tills det blir mer stabilt och exploration blir ett färdigt yrke.

Håller med. Ser ut att kunna bli mitt "drömspel". Vet ärligt talat ingenting om vad man kan göra i liret nu

Jag köpte det för ett bra tag sen nu. Hoppade in för något år sen bara för att se hur det såg ut. Trollade fram mitt lilla skepp och var helt vilsen på allt. Visste inte ens hur chatten fungerade.

Min "dröm" i spelet är inte fighter, vare sig i rymd eller till "fots". Är mer inne på trading, upptäcktsfärder. Mining om nu det finns eller kommer finnas.


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Inaktiv
Skrivet av Beginner:

Min "dröm" i spelet är inte fighter, vare sig i rymd eller till "fots". Är mer inne på trading, upptäcktsfärder. Mining om nu det finns eller kommer finnas.

Min dröm är ju att vara space smuggler eller något sånt. Hämta olagligt gods gömt i grottor och sånt medan man är på sin vakt mot lagen.
Även utforska och loota övergivna skepp hade varit riktigt häftigt.

Inaktiv
Skrivet av Beginner:

Håller med. Ser ut att kunna bli mitt "drömspel". Vet ärligt talat ingenting om vad man kan göra i liret nu

Jag köpte det för ett bra tag sen nu. Hoppade in för något år sen bara för att se hur det såg ut. Trollade fram mitt lilla skepp och var helt vilsen på allt. Visste inte ens hur chatten fungerade.

Min "dröm" i spelet är inte fighter, vare sig i rymd eller till "fots". Är mer inne på trading, upptäcktsfärder. Mining om nu det finns eller kommer finnas.

Trading finns i en relativt enkel form nu men går absolut att köra handel.

Mining är faktiskt den mest kompletta gameplay loopen för tillfället. Du kan mina till fots, fordon, skepp för en spelare samt ett större mining skepp med 1st pilot samt 3st miners så att säga. Sen kan man refina sin malm vilket tar allt från 1h till 24h beroende på kostnad samt effektivitet och därefter avslutar man loopen med att lasta produkten i en hauler och flyger till en planet för att sälja:).

Medlem
Medlem

Få se vad dom kommer göra med salvaging, har blivit framskjutet flera gånger nu. Men jag hoppas på lite övergivna skepp med xenomorphs eller något liknande.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Beginner:

Håller med. Ser ut att kunna bli mitt "drömspel". Vet ärligt talat ingenting om vad man kan göra i liret nu

Jag köpte det för ett bra tag sen nu. Hoppade in för något år sen bara för att se hur det såg ut. Trollade fram mitt lilla skepp och var helt vilsen på allt. Visste inte ens hur chatten fungerade.

Min "dröm" i spelet är inte fighter, vare sig i rymd eller till "fots". Är mer inne på trading, upptäcktsfärder. Mining om nu det finns eller kommer finnas.

Skrivet av anon_79617:

Min dröm är ju att vara space smuggler eller något sånt. Hämta olagligt gods gömt i grottor och sånt medan man är på sin vakt mot lagen.
Även utforska och loota övergivna skepp hade varit riktigt häftigt.

Mitt mål/dröm är att bli ett så duktig stridspilot som jag bara kan helst ett riktigt ACE. För att då kan jag hjälpa till i att möjliggöra för andra i min Org att dom inte blir störda i sin mining, trading eller salvaging. Av det som vill oss illa


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem

Ja jag är ju en backer å har mig ett Freelancer skepp (för jag älskar det spelet ♥) och har nyligen skaffat mig två stycken Thrustmaster T.16000M, så jag har tänkt nu att sakteligen spela spelet, iaf försöka förstå mig å hur man fan använder dessa två stickor i spel 😂


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av zemion:

Mitt mål/dröm är att bli ett så duktig stridspilot som jag bara kan helst ett riktigt ACE. För att då kan jag hjälpa till i att möjliggöra för andra i min Org att dom inte blir störda i sin mining, trading eller salvaging. Av det som vill oss illa

Låter störthäftigt. En gråtbaby som jag gnäller när jag blir anfallen och så kommer kavalleriet.

Hur fungerar det i SC, finns det "guilds" eller hur är det?


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Quake-konnässsör
Skrivet av Beginner:

Låter störthäftigt. En gråtbaby som jag gnäller när jag blir anfallen och så kommer kavalleriet.

Hur fungerar det i SC, finns det "guilds" eller hur är det?

Yes, det finns guilder. I Star Citizen heter det Organisationer, men fungerar på ungefär samma sätt. En glad samling människor samlar sig under ett och samma tak och spelar tillsammans

Medlem
Skrivet av Beginner:

Låter störthäftigt. En gråtbaby som jag gnäller när jag blir anfallen och så kommer kavalleriet.

Hur fungerar det i SC, finns det "guilds" eller hur är det?

Ja det finns guilder. I detta spel kallas guilder för organisationer. Asgard organisation jag representerar och är en av ledarna för. Du kan läsa om den höga upp i tråden 🙂


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem
Skrivet av Sillage:

Ja jag är ju en backer å har mig ett Freelancer skepp (för jag älskar det spelet ♥) och har nyligen skaffat mig två stycken Thrustmaster T.16000M, så jag har tänkt nu att sakteligen spela spelet, iaf försöka förstå mig å hur man fan använder dessa två stickor i spel 😂

Om du vill ha hjälp är jag lite av en expert när det kommer hur man ska flyga när det kommer till joysticks


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem

Kör SC till och från, hittills med en grupp kallad armco.
Men skadar väl inte att expandera bekantskapskretsen.
Accepterar ni nån som är mest casual/lurkers?
Har en andromeda och super hornet.

Medlem

Ser intressant ut, vi ses 2035 när spelet släpps skarpt


signatur

I drank what?

Medlem

Möjligt att jag hänger på när spelet väl är släppt.
Jag är annars mest en enstöring i spel, mestadels för att jag gillar co-op men inte PvP. I detta spel finns ju goda chanser för co-op så kan ju bli nått för mig. Kommer vara mest inriktad på mining, handel och utforskande, troligen mest handel till att börja med.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ser intressant ut, vi ses 2035 när spelet släpps skarpt

Du har missat de senaste nyheterna om spelet ser jag...

2035 är när betan släpps.

Medlem

Synd bara att det är bara pvp läge. Och lite pay to win.

Inaktiv
Skrivet av lerb:

Seriöst, I en tråd för folk som faktiskt spelar spelet och letar fler? Ni kunde inte hålla er? Pinsamt.

Viktigare att de får visat sitt missnöje samt hur edgy de är..

Medlem

Senaste uppdatering har verkligen fått spelat att flytta på nivå jag har inte sett tidigare, som ett example: att åka hiss på ett skep och har transport i den hissen med inge lagg osv.

Jag är redan i en organisation men mycket trevligt att see at det finns gott folk som spelar från Sverige!

Medlem

Detta låter som något intressant. Enda som håller mig borta från o ha roligt i spelet är prestandan. Sitter med ett 3080 o 3800x o det doppar alldeles för mycket ändå.

Men de skulle komma ut med vulkan istället har ja för mig om, nån som vet hur långt ifrån det är? Ska ju tydligen hjälpa enormt.

Medlem

Är galet sugen på att testa. Har varit inne och kikat i denna tråden flera gånger nu. Men jag har verkligen 0 kunskap om spelet, och dessutom två småbarn så tiden är oerhört knapp. Spelar No Man's Sky en del då och då, och tycker det är helt underbart med exploration och den öppenhet som finns. SC låter verkligen som om det kan vara något för mig Vi får se när bara!

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Är galet sugen på att testa. Har varit inne och kikat i denna tråden flera gånger nu. Men jag har verkligen 0 kunskap om spelet, och dessutom två småbarn så tiden är oerhört knapp. Spelar No Man's Sky en del då och då, och tycker det är helt underbart med exploration och den öppenhet som finns. SC låter verkligen som om det kan vara något för mig Vi får se när bara!

En trolig free-fly närmar sig (i slutet av maj), passa på och testa då vetja!

Medlem
Skrivet av lerb:

Seriöst, I en tråd för folk som faktiskt spelar spelet och letar fler? Ni kunde inte hålla er? Pinsamt.

Jag har köpt spelet sedan många år tillbaka, och sade ärligt vad jag tyckte. Det såg intressant ut, men spelar inte i early access utan väntar på riktigt släpp. Då tror jag inte 2035 är helt orealistiskt.


signatur

I drank what?

Medlem

Jättekul att så många gillar tråden vi Asgard har fått in många nya ansökningar till våran organisation/guild. Ni som ansöker om medlemskap tänk på att jag eller Almblad vill prata med er först innan ni blir godkända in i orgen. Så kom gärna in på våran Disc https://discord.com/invite/zs5humSzF7


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem
Skrivet av JRico:

En trolig free-fly närmar sig (i slutet av maj), passa på och testa då vetja!

Oh, ty för info. Will keep an eye out

Medlem
Skrivet av GreeM:

Detta låter som något intressant. Enda som håller mig borta från o ha roligt i spelet är prestandan. Sitter med ett 3080 o 3800x o det doppar alldeles för mycket ändå.

Men de skulle komma ut med vulkan istället har ja för mig om, nån som vet hur långt ifrån det är? Ska ju tydligen hjälpa enormt.

Vulkanövergången har de hårdsatsat på det senaste året, så det är på väg, men jag tror inte det kommer ge någon större effekt innan de kommit in i beta-fasen och börjat fokusera på optimeringen av spelet istället.
Däremot ger Vulkanövergången tillgång till många fler fördelar som stöd för VR, raytracing, tesselering och annan modern hårdvarustödd grafikteknik.

I dag är spelet fortfarande extremt processorberoende och du får inte mycket bättre prestanda av high end-grafikkort.

Det som istället brukar vara den största orsaken till upplevt lagg (det som ser ut som grafiklagg) i alphan är istället streamingen och serverprestandan.

Streamingen kan man själv åtgärda genom att förbättra ping och uppkoppling, samt skaffa en så snabb SSD som möjligt. Detta eftersom SC till så stor del förlitar sig på att streama in en gigantisk mängd innehåll dynamiskt hela tiden i extremt hög både grafikupplösning och på detaljnivå av antalet consumables, NPC:er och övriga spelare. Misslyckas man helt ladda in, så upplever man de klassiska SC-buggarna där man sjunker igenom planeten eller rymdbasen i ett svart mörker för att det inte hunnit ladda in, eller fastnar inuti en asteroid för att de laddat in för sent efter att man färdats dit. Mindre streaminglagg artar sig exakt som grafiklagg i spelet, för att det laddas in klumpvis och spelet stammar. Värst upplevs detta i stora metropoler med många byggnader att ladda in.
Detta kommer delvis avhjälpas i nästnästa patch då de skall "culla" (ignorera) att ladda in innehåll inuti rymdskepp och interiörer som man ändå inte kan se.

Den andra stora anledningen är att servrarna är överbelastade och föråldras snabbt, så att man tydligt märker om en server varit igång för länge, då den börjar bete sig illa och man får dejavu-effekter av lagg, tills den ger upp helt.
Detta kommer de att försöka åtgärda i den kommande övergången till server meshing, som varit det största fokus för ingenjörerna det senaste året. Det kommer driftsättas i delar innan allt är redo.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

12
Skriv svar