Battlefield släpps till mobiler nästa år!

Robot
Battlefield släpps till mobiler nästa år!
Medlem

Först var det Battle royale tåget alla utvecklare skulle hoppa på, nu verkar det vara att allt ska finnas till mobil. Undrar va nästa stora grej blir? Att allt ska kunna spelas på din tesla när den är i autodrive?

Medlem

ÄNTLIGEN! Som jag VÄNTAT!

eller...kanske inte nu när jag tänker efter...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Welo:

Först var det Battle royale tåget alla utvecklare skulle hoppa på, nu verkar det vara att allt ska finnas till mobil. Undrar va nästa stora grej blir? Att allt ska kunna spelas på din tesla när den är i autodrive?

Minns en nyhet om att någon spelade The Witcher 3 i sin Tesla

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Welo:

Först var det Battle royale tåget alla utvecklare skulle hoppa på, nu verkar det vara att allt ska finnas till mobil. Undrar va nästa stora grej blir? Att allt ska kunna spelas på din tesla när den är i autodrive?

Att stora, börsnoterade spelföretag inte kan strunta i mobil är inte så konstigt. Såg denna slide i årsredovisningen från Paradox imorse.

Som spelföretag är det nog ganska dumt att inte försöka få en del av kakan i det segment som utgör hälften av spelbranschen.


signatur
Medlem

Ja, det är tråkigt, men inte särskilt konstigt, att mer och mer går mot mobilt spelande. Det är där, och i MTX, som de stora pengarna finns idag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ser fram emot att se vad de kokat ihop. DICEs spel har alltid på något sätt känts next level enligt mig. Nu har jag inte spelat något Battlefield sedan BF4 men hade kul med Battlefront 1+2 samt Mirrors Edge efter det.

Medlem

Slutar väl med att man sitter och spelar nån sunkig mobil-port på datorn eller nått Men till skillnad från ruttna konsol-portar så kanske det då iaf finns mouse-support i menyerna!

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Ser fram emot att se vad de kokat ihop. DICEs spel har alltid på något sätt känts next level enligt mig. Nu har jag inte spelat något Battlefield sedan BF4 men hade kul med Battlefront 1+2 samt Mirrors Edge efter det.

Tyvärr bytade de "tempo" i BF1 och BV5. Känns som de försökte vinna över CoD spelarna. För min del kändes det inte som BF mer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Att stora, börsnoterade spelföretag inte kan strunta i mobil är inte så konstigt. Såg denna slide i årsredovisningen från Paradox imorse.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1428131?key=08455bb8be65b137d48...

Som spelföretag är det nog ganska dumt att inte försöka få en del av kakan i det segment som utgör hälften av spelbranschen.

Absolut! Har helt förstått att det finns mycket pengar att utvinna genom mobilspel. Men anser själv att det är fel riktning att gå inom spelutveckling. Tyvärr så har ju pandemin gjort det svårare än någonsin att få tag i en PC eller konsol och priserna kommer nog ligga högre än normalt i några år framöver. Med det sagt så hoppas jag ändå att man i framtiden satsar på att PC och konsol ska bli mer tillgängligt så att marknaden skiftar till att det är mer lönsamt å satsa all spelutveckling där.

Medlem
Skrivet av Thane:

Minns en nyhet om att någon spelade The Witcher 3 i sin Tesla

Tror jag sett någont sånt jag med. Det var väl någon som fick igång mario kart på teslan också?

Medlem
Skrivet av Thane:

Minns en nyhet om att någon spelade The Witcher 3 i sin Tesla

Skrivet av Welo:

Tror jag sett någont sånt jag med. Det var väl någon som fick igång mario kart på teslan också?

Ja det är ju en skärm så varför skulle det inte gå?! Går väl att koppla in en PS5 till en micro om man så skulle vilja... Får man Doom att rulla på skärmen på ett graviditetstest så har iaf jag slutat att förvånas... Men ja teslan har en bra skärm... Har den input så går det att koppla in vad som helst. Det var väl mer ett koncept än något som är på gång. Tesla kanske konkurrerar ut steam/epic snart med egen store och hårdvara... 3d headset i bilen medans den kör själv...

Medlem
Skrivet av Welo:

Absolut! Har helt förstått att det finns mycket pengar att utvinna genom mobilspel. Men anser själv att det är fel riktning att gå inom spelutveckling. Tyvärr så har ju pandemin gjort det svårare än någonsin att få tag i en PC eller konsol och priserna kommer nog ligga högre än normalt i några år framöver. Med det sagt så hoppas jag ändå att man i framtiden satsar på att PC och konsol ska bli mer tillgängligt så att marknaden skiftar till att det är mer lönsamt å satsa all spelutveckling där.

Vad du anser och vad marknaden vill ha är dessvärre två olika saker

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Welo:

Absolut! Har helt förstått att det finns mycket pengar att utvinna genom mobilspel. Men anser själv att det är fel riktning att gå inom spelutveckling. Tyvärr så har ju pandemin gjort det svårare än någonsin att få tag i en PC eller konsol och priserna kommer nog ligga högre än normalt i några år framöver. Med det sagt så hoppas jag ändå att man i framtiden satsar på att PC och konsol ska bli mer tillgängligt så att marknaden skiftar till att det är mer lönsamt å satsa all spelutveckling där.

Sen säger ju marknadsandelar inte allt. Som det står i texten, konsol omsatte hela 20 % mer än 2019 och pc 6 %, så både två är lukrativa.


signatur
Medlem

Mobiler blir kraftfullare.
Det går att spela fullt dugliga spel på mobil.
Vad jag inte gillar är dock att så fort det släpps på mobil så ska det väll anpassas för touch kontroller på skärmen och att det blir gratis med pay2win eller andra betalväggar.

Att ha mobil enhet liggandes och spela med en kontroll är annars nästan som att spela på konsol.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det handlar om att nå nya kundsegment, som till största del är lokaliserade i andra delar av världen än Sverige. De vill inte byta ut ditt spelande av BF på PC, de vill få de utan konsol och PC att spela BF.

ELF
Medlem
Skrivet av robbis:

Får man Doom att rulla på skärmen på ett graviditetstest så har iaf jag slutat att förvånas...

Var dock fake. Men ja, det går att få mycket att rulla på väldigt "dåliga" grejer.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag ser inga problem med att utvidga möjligheter till spelande för en bredare grupp. Särskilt när det inte påverkar den ordinarie marknaden. Det är bara bra om fler människor får spela.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av ELF:

Var dock fake. Men ja, det går att få mycket att rulla på väldigt "dåliga" grejer.

Njae det var inte fejk. Hårdvaran i sig klarar inte av att rulla doom men skärmen vilket jag syftade på i detta fallet är kapabel att rulla en film i monocromeläge så. Så sålänge du har en skärm så kan du typ köra vad som helst.

Avstängd

Låtsas som jag aldrig läst detta. Samtidigt lever BF serien på sista livlinan (man kan argumentera för att de redan är förlorade) så inte nödvändigtvis en särskilt stor skada skedd. Värre med t.ex Diablo..

1
Skriv svar