CoD Warzone-ansvarig: "Ingen hatar fuskare mer än vad vi gör"

Robot
CoD Warzone-ansvarig: "Ingen hatar fuskare mer än vad vi gör"

Warzone-regissören djupt frustrerad.

#call-of-duty-warzone


Medlem

Har aldrig förstått varför så många fuskar i spel som detta. Vad är liksom det roliga med det?

Medlem

Visst, fuskare är otyg och förstör för andra men lite väl starkt att hata dem?

Medlem

Tror inte jag upplevt en tydlig fuskare när jag spelat online på väldigt länge... GTA5 är senaste jag kommer på.

Men dom får ju skit om dom begränsar spelarskapade grejer som är nära deras online..

Damn if you do, damn if you dont.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Visst, fuskare är otyg och förstör för andra men lite väl starkt att hata dem?

Ptja.. Citatet lyder

"we ban a ton of people and no one hates the cheaters more than we do. "

Är väl lite väl grovt men hen vill väl mest - egentligen - trycka på att "det är inte som vi tjänar pengar på det här, vi är på eran sida" lixom..


signatur

subterranean homesick alien

FM-guru
F.d. Sisyr

Med tanke på hur folk tycker fuskare ska behandlas när man läser på sociala medier etc (eller här), så är jag ganska säker på att det finns gott om folk som hatar fuskare mer än Amos Hodge. Hoppas i alla fall det, för Hodges mentala hälsas skull.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Visst, fuskare är otyg och förstör för andra men lite väl starkt att hata dem?

Det är det inte? Fuskare kan göra så att spelare slutar spela ditt spel. Fuskare förstör för andra som försöker ha det kul. Har ditt spel dåligt anti-cheat så kommer spelarantalet minska. Känner många som har slutat spela vissa spel online pga för mycket fusk (som t.ex. CSGO).
Spelstudios förlorar pengar pga fuskare, både att potentiella spelare slutar spela, potentiella köpare kanske inte köper spelet om det finns stort rykte om många fuskare, samt resurser det kostar att utveckla och förbättra anti-fusk program för att hinna med alla nya fusk som släpps.

Vore extremt konstigt om någon skulle inte hata en grupp som förstör något du har skapat, då menar jag förstör både syftet, populäritet samt ekonomiskt.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Det är det inte? Fuskare kan göra så att spelare slutar spela ditt spel. Fuskare förstör för andra som försöker ha det kul. Har ditt spel dåligt anti-cheat så kommer spelarantalet minska. Känner många som har slutat spela vissa spel online pga för mycket fusk (som t.ex. CSGO).
Spelstudios förlorar pengar pga fuskare, både att potentiella spelare slutar spela, potentiella köpare kanske inte köper spelet om det finns stort rykte om många fuskare, samt resurser det kostar att utveckla och förbättra anti-fusk program för att hinna med alla nya fusk som släpps.

Vore extremt konstigt om någon skulle inte hata en grupp som förstör något du har skapat, då menar jag förstör både syftet, populäritet samt ekonomiskt.

Det är inte intentionen jag reagerar på utan ordvalet.
Det är för mig stor skillnad på att hata någon och att ogilla någons beteende.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det är inte intentionen jag reagerar på utan ordvalet.
Det är för mig stor skillnad på att hata någon och att ogilla någons beteende.

Det är det, jag har själv försökt ändra mitt beteende och använda ordet "hata" mindre, då jag har märkt att jag använder det till saker som jag faktiskt inte hatar, utan är mera ogillar eller störande.

Men i detta sammanhang, om någon/något orsakar dig förlora tusen eller hundratusen dollar för att du måste spendera pengarna på anti-cheat etc, så skulle du nog också hata fuskare. Speciellt om det är något du måste brottas med i alla dina online multiplayer spel som du har utvecklat och sålt till dina konsumenter.

Medlem

Jag tycker det är jättesvårt att veta ifall man utsätts för fuskare. Är det jag som suger (och har dålig ping) eller är det så att andra fuskar?

Medlem

Spelar på PS och slagit av crossplay så inget fuskande nu, men när jag körde crossplay så stötte jag på lite.

Inaktiv
Skrivet av Veonz:

Har aldrig förstått varför så många fuskar i spel som detta. Vad är liksom det roliga med det?

Tror det är lite av en power trip, att känna sig överlägsen och få bekräftelse för det.
Alla har inte tålamodet eller talangen att nå toppen utan fusk.
Tycker ofta fuskare är de som är stoltast över sina skills i ett FPS eller sin gear i ett onlinerollspel.
De som kämpat sig till sina skills på vanlig väg är oftast mer blasé eftersom det har blivit helt normalt för dem.

Medlem

Kör du i lägre rating så märker du inte av något fusk, tyvärr är warzone fullt med det.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Visst, fuskare är otyg och förstör för andra men lite väl starkt att hata dem?

Ta dom inte på allvar. Folk som spelar spel är ofta fegisar. Min mamma skulle varit död och "sönderknullad" för länge sedan om det alla gamers skrikit åt mig varit sant. Men vad jag vet så är hon inte drabbad av något sådant ännu.

Medlem

varför inte skapa en fusk server där de kan hållas. Där kan de lura varandra så mycket de vill, de skulle antagligen själva vara frustrerade medan den ene lurar den andre. ALlvarligt talat så lurar man sig själv genom att fuska.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Veonz:

Har aldrig förstått varför så många fuskar i spel som detta. Vad är liksom det roliga med det?

Spelet är gratis. Bara tuta och köra. Skapa nytt konto när dom blivit bannade.

Men fusket i Warzone/CoD är ett stort problem. Som tur är kan man stänga av crossplay så man slipper PC-spelarna.

Något alla kommande spel borde ha som möjlighet. Crossplay fast t ex enbart för PS/Xbox och inte PC.

Hoppas kommande spel som Battlefield har det så och även CoD.

Medlem

Folk fuskar på Xbox/PS också.
Finns cronusmax.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Har aldrig förstått varför så många fuskar i spel som detta. Vad är liksom det roliga med det?

Kan du verkligen inte förstå varför? Jag menar inte frågan som något negativt mot dig, men jag tycker det är fascinerande att folk på allvar inte förstår varför andra fuskar. Det är trots allt en så pass stor del av spelare på nätet som faktiskt fuskar, så vi snackar inte om något obskyrt fenomen som t.ex. el-allergi.

Vi har väl alla upplevt att vi fått en kick av att göra något som vi inte borde göra, som fuska i Monopol, palla äpplen, ringa på hos en granne och sen springa iväg för att sen höra han skrika efter en, eller till och med jaga en några kvarter. Visserligen är detta saker småbarn gör, men likaväl är det känslor vi alla upplevt, som inte borde vara okända för oss.

Säger inte att det är rätt att fuska i onlinespel, men jag tycker nog att om vi tänker bak lite till vår barndom så tror jag vi alla förstår varför det händer.

Medlem

Min mening om varför fusk existerar är tillviss del för att det finns stats och man ska jämföra sig med andra. Så fort det finns en tävling så finns det folk som inte kan vara på topp.
Ta t,ex personer i skolan dom snackar med sina kompisar om vilken KD dom har I X spel som ett bevis på vem som är kungen, vilken i sin tur ska bringa dom någon typ av respekt inom sitt kompis gäng.
Om någon ej har bra KD och är helt enkelt inte lika duktig på spelet men vill fortfarande känna sig värdefull och få respekt så är det att se till din stats visar det, därav så helt plötsligt så ser fusken väldigt trevliga ut i deras ögon.
Detta är självklart inte 100% alltid fallet men om jag drar paralleller på hur jag kom ihåg skolgården var och vad man kanske spelade när man var yngre så känner jag igen mig I tidigt CS beta , När man körde LAN och så man kanske lämnade datorn och gick iväg för ett tag så var den någon som försökte hitta ifall man hade fusk för dom kunde bara inte förstå hur man kunde vara bättre än dom att spela och det visade sig tillslut att dom försökt fuska för att jämna ut spelfältet och få bättre KD så dom inte kände sig värdelös.

Detta är självklart bara ett exempel på varför jag tror folk fuskar, något jag tror också spelföretag kan tänka på och göra är att gömma stats. Eller ta bort dom , om ej stats finns kan hitta på att dom är den grymmaste spelaren som finns om dom vill och andra kan välja att tro eller inte tro på det påståendet.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Visst, fuskare är otyg och förstör för andra men lite väl starkt att hata dem?

Fast.. om jag älskar spelet är det väl helt legit att hata fenomenet som förstör det jag anslutit för att göra? Tolkar du in bibliska proportioner i begreppet hat?

Inaktiv

Tyvärr behöver dom fuskare, för att synas, lite som corsair behöver synas, för att sälja dynga.

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Folk fuskar på Xbox/PS också.
Finns cronusmax.

Det finns. Men dom är få. Väldigt få i jämförelse med det utbredda fusket till PC.

PC fusk kostar inget (jo ja det finns dom som kostar med) En cronmax kostar runt 100 dollar. Det är mycket pengar att investera i vilket lär avskräcka en stor del.

Jag har spelat 3500+ matcher i CoD MW. Varenda gång jag sett fusk och rapporterat så har spelaren suttit på PC.

Hur man än vrider och vänder på det så är majoriteten fuskare PC-spelare. Därav är en önskan i konsollvärlden bland väldigt många t ex CoD som vill ha crossplay, utan PC-spelarna.

Medlem

Kör lite "återbruk" med lite "mod" från en tidigare post jag gjorde i ämnet fusk

Och tror att de endast är ledsna över att fuskarna är så pass många så de märks, och just det bolaget orkar väl inte ens "slösa" pengar på något antifusk överhuvudtaget om jag nu kommer ihåg rätt.

----
Min personliga teori är att när icke fuskande spelare "sjunkit undan" och de som fuskar märks mer så kommer det "nu ska vi minsann ta tag i detta och titta här nu är si och så antal bannade" för att öka på de som tröttnat så att fuskarna mer drunknar/försvinner märks mindre i en större spelarbas innan spelet hinner dö pga. fuskproblemen.

Jag tror att bolagen endast bryr sig om vad "strömhopp" av profiler betyder för ett spel än vad vi stackars normalspelare brottas med.

Det är så mycket enklare med de numera korta livscyklerna på spel att "jaga lagom" gäller för att slippa legala problem med de som blockeras från spelen och som faktiskt köpt dem, iofs. annat med de f2p i det avseendet.

Tacka vet jag den gamla goda tiden med klan-ägda servrar med aktiva intresserade admin's online, inget felfritt system med ett visst mått av missbruk men bra var det som jag ser det.
---


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Om jag inte räknar helt felt betyder det här att av de här 100 miljoner så har 0.5% bannats för fusk av deras anticheat. Antigen så suger deras anticheat hästpung eller så är det färre fuskare än man kan tro. Jag personligen lutar mer åt att antifusket inte är mycket att hänga i granen.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Visst, fuskare är otyg och förstör för andra men lite väl starkt att hata dem?

Vad ska man göra när man lagt ut pengar och köpt ett spel som fuskare totalt förstör? Ogilla?

Warzone i sig må vara gratis. Men fuskare förstör ju även vanlig MP. Nu har jag själv varit relativt förskonad från fuskare (men vad vet jag, i Warzone är man ju ett rejält gäng spelare, och jag ser ju inte allt fusk som försiggår).

Visst. Hata är ett starkt ord. Men det är bara ett ord. Ogilla superstarkt? Bättre? 😉 Känslan är nog densamma oavsett vilket ord man väljer.

Medlem
Skrivet av cb99:

Tacka vet jag den gamla goda tiden med klan-ägda servrar med aktiva intresserade admin's online, inget felfritt system med ett visst mått av missbruk men bra var det som jag ser det.
---

Nej tack, där håller jag inte med. När jag körde CS som aktivast mellan 1.3 och 1.6, så vet jag inte hur många gånger jag vart bannad på mindre privata klanservrar, bara för att jag lärde mig när och var jag skulle skjuta för att wallbanga relativt framgångsrikt. Eller när man hade dagar man hamnade i en bra "zen"-status och lyckas aima rätt.
Eller när man spelade mindre turneringar och hamnade på någons server som var localhosted, vilket gjorde att han hade 0 ping, men alla andra sprang med 50 som fluktuerade upp till 200.
Eller att du körde på en icke-VAC server och en av klanen som ägde servern fuskade och det fanns inget du kunde göra åt det.

Fanns fler nackdelar förr, att jag tar hellre dedikerade servrar som underhålls av spelföretaget, än spela på någons lokalserver som är samma dator som de själva spelar spelet på, som inte klarar av att ha 10 spelare på samtidigt.

Medlem

Vad exakt är det för fusk som fuskare kör med? Wallhacks? Och är det över alla plattformar eller en viss platform? PC vet jag drogs mkt med fuskare förr iaf medans det var oerhört få till antalet på konsol. Har det förändrats eller ser det ungefär likadant ut nu?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Vad exakt är det för fusk som fuskare kör med? Wallhacks? Och är det över alla plattformar eller en viss platform? PC vet jag drogs mkt med fuskare förr iaf medans det var oerhört få till antalet på konsol. Har det förändrats eller ser det ungefär likadant ut nu?

Kan man ens fuska på konsol? Det är väl alltid bara PC som e drabbat där man kan installera saker.

Medlem
Skrivet av robbis:

Kan man ens fuska på konsol? Det är väl alltid bara PC som e drabbat där man kan installera saker.

Det gick o köra med lag switch på konsol innan om man verkligen lade ner sig, men de kanske kommit på lösningar för sådant nu?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Fuskare är som folk som äklar sig på offentliga toaletter, nå psykologiskt behov att göra nå idiotiskt och dumt men konsekvensen blir att dom tar bort toaletten och kvar är alla som skötte sig, pissnödiga och saknar toan

12
Skriv svar