Josef Fares It takes Two har sålt över en miljon exemplar

Robot
Josef Fares It takes Two har sålt över en miljon exemplar

Och än har försäljningen inte saktat ner.

#Hazelight, #It-takes-two, #Josef-fares


Medlem

Kul. Tycker att spelet är jättebra. Vet dock att det finns många som hatar på hans spel här på FZ utan anledning..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Antar att det sticker i ögonen på folk när han hypar upp varje spel som är under utveckling och drar floskler som "du kommer trilla av stolen när du ser mitt nästa spel". Han har ju redan börjat med hajpen på nästa spel fast it takes two precis har släppts.

Medlem

Härligt. Det förtjänar o hamna i varje gamers hem som har minst en vän ärligt talat. Otroligt välgjort och bra co-op spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Trevligt. Har inte blivit av att jag har spelat det ännu, men ser fram emot att göra det när både jag och syrran har gott om tid tillsammans.

Medlem

Helt otroligt spel med lite eftertanke. Få spel som är så varierande. Solklart goty just nu

Medlem

Jag gillar Josef, han är en skön kille med hjärtat på rätt ställe. Oavsett vad man tycker så kan man i alla fall konstatera att han producerar unika bra spel i en tid när det inte är helt vanligt från större studios.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Kan man inte spela detta online där bara 1 person behöver en kopia på spelet? Bara där borde ju några hundra tusen i försäljning försvunnit tänker jag.

Men med det sagt, It takes two gjorde sig bäst i soffan. Sen det här med hype... It takes two kom som en stor överraskning för min del. Visste inte att det skulle komma förrän typ 2 dagar innan release.

Medlem

Kul... Gillar när det går bra för svenska utvecklare. Har själv inte haft tid eller råd att plocka upp det men jag och frugan ska lätt lira det inom sin tid. De 2 tidigare spelen har varit riktigt bra och tror detta kommer slå båda.

Medlem

Kul!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Härligt! Han har seglat upp som en av mina favoritutvecklare.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Ska bli spännande att spela. Hade riktigt kul med a way out. Helt klart unika spel som är underhållande och inte samma gamla saga som 90 % av andra spel. Han förtjänar försäljningen

Medlem

Jag kör det på en PS5:a tillsammans med grabben som är 10, det är riktigt snyggt och coop-samarbetet är riktigt bra gjort!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem
Skrivet av baxtex:

Kan man inte spela detta online där bara 1 person behöver en kopia på spelet? Bara där borde ju några hundra tusen i försäljning försvunnit tänker jag.

Men med det sagt, It takes two gjorde sig bäst i soffan. Sen det här med hype... It takes two kom som en stor överraskning för min del. Visste inte att det skulle komma förrän typ 2 dagar innan release.

Tror att det är tvärt om och de fått mer försäljningar p.g.a detta. Då det är ett tvingade COOP-spel så skulle vara betydligt fler som inte vill köpa det då man måste övertala en vän att köpa ens för att kunna börja.

Medlem
Skrivet av e2zippo:

Jag kör det på en PS5:a tillsammans med grabben som är 10, det är riktigt snyggt och coop-samarbetet är riktigt bra gjort!

Klarade det imorse med min 10åring. Temat är ju kanske inte korrekt för den åldern men lagom svårt också och givmild a checkpoints

Medlem

Ofta är när man spelar co-op pussel spel brukar det bli ganska enformigt i längden och därför är dom bara 1-2 timmar långa. Det är svårt att göra ett sådant spel varierande och roligt men tycker dom lyckades bra med It Takes Two

Medlem
Skrivet av kanshira:

Antar att det sticker i ögonen på folk när han hypar upp varje spel som är under utveckling och drar floskler som "du kommer trilla av stolen när du ser mitt nästa spel". Han har ju redan börjat med hajpen på nästa spel fast it takes two precis har släppts.

Haha, det är lär inte vara någon som trillat av stolen heller, SÅ fantastiska är ju inte hans spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk
Skrivet av Kleptoman:

Kul. Tycker att spelet är jättebra. Vet dock att det finns många som hatar på hans spel här på FZ utan anledning..

Vilka är dessa många? Ett fåtal är min uppfattning, som med vilka andra populära spel som helst.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Riktigt bra spel. Feel good och tillfredställande även för veteraner av den typen av spel.

Har inget emot Fares egentligen, bara att han har börjat raljera som en hormonstinn tonåring full av trots med "fuck this, fuck that, jag bryr mig inte!!!"

Rätt onödigt och låter som vi fått en svensk version av Phil Fish (hujeda mig)

Men har gör bra spel och det är det jag ska döma honom för.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Riktigt bra spel. Feel good och tillfredställande även för veteraner av den typen av spel.

Har inget emot Fares egentligen, bara att han har börjat raljera som en hormonstinn tonåring full av trots med "fuck this, fuck that, jag bryr mig inte!!!"

Rätt onödigt och låter som vi fått en svensk version av Phil Fish (hujeda mig)

Men har gör bra spel och det är det jag ska döma honom för.

Håller med om att han är lite väl gapig men han har nog att göra med hans bekräftelsbehov.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Håller med om att han är lite väl gapig men han har nog att göra med hans bekräftelsbehov.

Ja jo, säkerligen MEN! Vi minns ju de två Faresbröderna som rätt mysiga och softa back in the day med roliga komedier och liknande. Vad hände egentligen? Jag är mer nyfiken på varför han utvecklades till att bli så sökande efter stora rubriker och bekräftelse från att vara chill och avkopplad.

Aja, inget viktigt. Bara nyfiken


signatur

Just an honest man in a leather mask

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av trickeh2k:

Vilka är dessa många? Ett fåtal är min uppfattning, som med vilka andra populära spel som helst.

Kan bara anta att han tänker på någon tråd i mars där Fares fick lite skit, men det var ju Fares och inte hans spel, och det var heller inte "många" som var kritiska...

Skribent
Skrivet av Slutbossen:

Ja jo, säkerligen MEN! Vi minns ju de två Faresbröderna som rätt mysiga och softa back in the day med roliga komedier och liknande. Vad hände egentligen? Jag är mer nyfiken på varför han utvecklades till att bli så sökande efter stora rubriker och bekräftelse från att vara chill och avkopplad.

Aja, inget viktigt. Bara nyfiken

Fast jag tycker alltid han har haft det här, mer eller mindre i alla fall. Självförtroendet och brinnande passionen för det han gör. Sen uttrycker han det lite olika i olika kanaler, film, spel etc.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Ja jo, säkerligen MEN! Vi minns ju de två Faresbröderna som rätt mysiga och softa back in the day med roliga komedier och liknande. Vad hände egentligen? Jag är mer nyfiken på varför han utvecklades till att bli så sökande efter stora rubriker och bekräftelse från att vara chill och avkopplad.

Aja, inget viktigt. Bara nyfiken

Tror det kan ha något att göra med att han är chef för en förhållandevis liten studio som behöver all uppmärksamhet den kan få. När han blivit ett så stort namn blir det del av hans jobb att vara högljudd och söka de stora rubrikerna, för då får folk veta vad han jobbar på och får spelets titel i huvudet. Skulle tro att det är extra viktigt när de dessutom handskas med EA, det blir ett sätt att hävda sig i den relationen också.

Sedan kanske det är hans personlighet också, kanske har han varit tvungen att lägga locket på mer förr, vara mer "professionell" jämfört med nu när han är mer självständig. Jag skulle inte bli förvånad om han tar ut svängarna lite när han interagerar med media, men om det nu är sådan han är så gör det väl inte så mycket heller. Han är ju rätt färgglad ändå, vilket är kul som omväxling kan jag tycka.

Medlem

Är förvånad att spelet är så långt! Trodde jag å tjejen snart hade spelat klart det för ett gäng dagar sedan, men en 7-10 timmar till har det blivit och är fortfarande inte klara. Supermysigt spel!

1
Skriv svar