Ubisoft bromsar, ska lägga mer tid på Assassin's Creed Valhalla-uppdateringar

Robot
Ubisoft bromsar, ska lägga mer tid på Assassin's Creed Valhalla-uppdateringar

Erkänner att förväntningar "kanske inte" nåtts.

#assassins-creed-valhalla, #ubisoft


Medlem

Lite som CyberPunk2077 skulle jag vilja säga. Släppte spelet alldeles för fort.


signatur

"Kebab?"

Medlem

De borde göra ett Immortal Fenyx RIsing 2 o lugna ner sig med Ass pushandet lite.

Immortal Fenyx Rising är det bästa spelet UbiSoft klämt ur sig på flera år. Var en sådan frisk fläkt över de allt mer tröttsamma Ass Creed spelen för att inte tala om WatchDogs Legion. jösses.. nej nej nej.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag såg fram emot detta spelet. Men efter ett 20-tal timmar av spel la jag ner det och sålde vidare. För mycket av samma gamla AssCreed tyvärr.

Medlem
Skrivet av BadMF69:

Lite som CyberPunk2077 skulle jag vilja säga. Släppte spelet alldeles för fort.

Vet inte om jag hade jämfört 2077 med Valhalla. Det ena hypades upp till orimliga proportioner och klarade inte att hålla sina storslagna löften, medan den andra var helt sonika ett nytt Assassin's Creed och spelade som ett sådant.

Det nyheten pratar om är att Ubisoft inte tycker sina Titel Updates (större uppdateringar) lever upp til deras vanliga standards, så de ska fokusera lite mer på det. Låter bra. Efter att äntligen, efter alltför många månader, introducerat transmog i spelet så fuckade de ju upp det totalt genom att ta in-game betalt för det.

Medlem

Inte köpt ännu, var påväg men uplay funkade sämre än vanligt så det blev inget. Nu när de börjat bränna inne de tokens man har dragit på sig genom åren så man kan få lite rabatt blir det helt enkelt bojkott.

Medlem

Alla på Ubisoft bör ta åt sig av uttrycket less is more. Spelade 24 timmar i valhalla när jag insåg att jag säkert hade lika många timmar kvar och gav upp. Känns som att alla deras större titlar det senaste decenniet haft liknande problem.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sillgam:

Alla på Ubisoft bör ta åt sig av uttrycket less is more. Spelade 24 timmar i valhalla innan jag gav upp och insåg att jag säkert hade lika många timmar kvar. Känns som att alla deras större titlar det senaste decenniet haft liknande problem.

Ja, att spela Ubisoft-spel (dessa stora open world-spel dvs) känns mer som arbete än nöje. En jävla massa busy work med utfyllnadsinnehåll som inte bidrar med något annat än att förlänga speltiden. Sen kan jag ge dem att de gör vackra världar som är roliga att bara kubba omkring i och se vyerna, men det tar en inte direkt närmare slutet om man säger så.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Alla på Ubisoft bör ta åt sig av uttrycket less is more. Spelade 24 timmar i valhalla när jag insåg att jag säkert hade lika många timmar kvar och gav upp. Känns som att alla deras större titlar det senaste decenniet haft liknande problem.

Förr i tiden gillade jag när man kunde spela 50-100 timmar av samma spel och kunde beta av sådana spel på någon vecka. Nu med vanligt 7-16 jobb och två barn så känns det helt hopplöst. Gav upp på Cyberpunk efter 20 timmar (när jag bara hade ett barn) och lär inte köpa något liknande spel på länge.

Medlem

Trist Valhalla var troligen ett av de sämsta spelen i serien, Förstod aldrig hur exalterade FZ var över spelet.
Så gillade jag unity och håller fortfarande det för det bästa i serien, tvärtemot de flesta.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Önska de gjorde ett mindre/kortare AC spel, mer kompakt. Sen ta paus i 2år och släppa något annat istället, något nytt.

Child of Light är ett sånt exempel på ett bra "nytt" spel de gjorde.

Medlem

Gör asscreed till ett redigt RPG där du börjar som recruit assassin och bygger upp dig till mentor, som sedan styr ett creed, som handlar om annat än modern tid plot.

Hade hellre spelat som någon av de två assassins i valhalla som försöker etablera sig i britannia igen.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

New school-Assassin's Creed (Origins, Odyssey och Valhalla) är det bästa som har hänt serien. Valhalla var mitt solklara Game of The Year 2020, så om Ubisoft inte stressar fram ett nytt spel i serien varje år är jag nöjd. Låt det gå två, kanske tre år mellan varje spel. Men minst två år. Vilken underbar serie efter Origins.

Medlem

Tyckte att valhalla var ett bra spel men tyvärr så led alla arcs av upprepning. En viktig lord behöver hjälp för att banditer håller på att ta över distriktet och för att vinna lordens tycke så hjälper man till att slakta hotet och så såg de flesta uppdragen ut. Hade hört på förhand att de verkligen hade jobbat hårt med storyn i spelet men det som händer kan beskrivas på en post-it lapp.

Medlem

De måste slopa AC tematiken och bygga därefter då kan de få frihet i hur de skapar historier och karaktärer samt göra RPG av det om de vill. Nu är de ju låsta och då blir de mycket filler. Eller bara sparka några quest-designers?

Avstängd

Det enda positiva med Valhalla är det är coolt med vikingar. Utöver det hittar jag inget positivt. Ett av de tråkigaste spelen jag spelat.

Medlem

Äh. Gasa.

Om det inte kommer funka så gör slut - även om det är bekvämt att inte!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vet inte riktigt vad det är men tycker att assassin's creed odyssey hade roligare gameplay än valhalla änsålänge, kört ca 7-10 timmar valhalla men det är nått som inte riktigt stämmer. Känns inte som att smygandet funkar lika bra som i tidigare titlar och köttandet känns lite för nedtonat om man jämför med odyssey slutresultat blir nån mellanmjölks variant som inte utmärker sig på några sätt.

Inaktiv

Efter 75 timmat så buggade det så hårt att all tid gick förlorad. Sista Assassins jag kommer köpa. Sen var det ett av de sämsta i serien så hjälpte inte direkt. Kändes dött trots alla små ikoner på kartan.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Immortal Fenyx Rising är det bästa spelet UbiSoft klämt ur sig på flera år. Var en sådan frisk fläkt över de allt mer tröttsamma Ass Creed spelen för att inte tala om WatchDogs Legion. jösses.. nej nej nej.

Jag skulle knappast kalla det "Frisk fläkt", det ser ut som ett Odyssey light för yngre. Läckta gameplay från tidig version visade hur spelet använde monster och annat rakt av från Odyssey. Nu har jag inte spelat det, så kan ha fel. Men har kollat på flera gameplay video och recensioner.

It's not a lake, it's an ocean

Jag gillade Valhalla, men det är på tok för långt. Alltså, alldeles uppåt väggarna för långt. Första 20-30 timmarna är riktigt bra, de borde ha avslutat någonstans där.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag skulle knappast kalla det "Frisk fläkt", det ser ut som ett Odyssey light för yngre. Läckta gameplay från tidig version visade hur spelet använde monster och annat rakt av från Odyssey. Nu har jag inte spelat det, så kan ha fel. Men har kollat på flera gameplay video och recensioner.

Det var väldigt mkt frisk fläkt från Ubisoft. Har kört igenom det och hade hur kul som helst. Ja de har lånat från Odyssey, inte helt konstigt, då Immortal bygger på den Grekiska mytologin samt samma grabb som står bakom båda. Han gjorde helt rätt i att hoppa av ass creed tåget o istället satsa på det här spelet


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Måste bara kommentera Ubisoft och season pass.

Ubisoft lanserar spelet och säljer också så kallade "Gold" och "Ultimate". Standard kostade cirka €60 och gold €100. För Gold är den stora skillnaden mot standardversionen att man får season pass som inkluderar två framtida stora expansioner. Season pass innehåller också ett extra uppdrag i spelet från start. Gold-versionen har under tiden innan första expansionen ens släppts varit på rea fyra gånger, de två senaste har legat på €75 istället för €100.

Jag beslutade mig för att snål-spela Valhalla. Skaffade Ubisoft Plus, körde Valhalla tills jag tröttnade och sa sen upp Ubisoft Plus. Det kostade mig 150kr och då kunde jag även spela med extra uppdraget och krimskramset från Ultimate-versionen.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det var väldigt mkt frisk fläkt från Ubisoft. Har kört igenom det och hade hur kul som helst. Ja de har lånat från Odyssey, inte helt konstigt, då Immortal bygger på den Grekiska mytologin samt samma grabb som står bakom båda. Han gjorde helt rätt i att hoppa av ass creed tåget o istället satsa på det här spelet

Jag tyckte det såg så ointressant ut att jag inte ens laddade ner det och testade när jag hade några dagar kvar på Ubisoft Plus. Jag ska nog testa det om jag får tillfälle.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag tyckte det såg så ointressant ut att jag inte ens laddade ner det och testade när jag hade några dagar kvar på Ubisoft Plus. Jag ska nog testa det om jag får tillfälle.

Ja får du tillfälle borde du definitivt ge det en chans.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Spelade det när det kom ut, ledsnade, och sen drog igång det för kanske 4 månader sedan, krashade direkt vid start, avinstallerade...

Borde jag testa igen?

Medlem

Jag har blivit allergisk mot ubisofts openworld formula. När jag ser alla ikoner får jag akut hjärtsvikt. Inte trevligt alls.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Jag har blivit allergisk mot ubisofts openworld formula. När jag ser alla ikoner får jag akut hjärtsvikt. Inte trevligt alls.

När man startar Valhalla får man ett alternativ att köra i tre lägen, Adventurer, Explorer och Pathfinder. Det första visar betyligt fler ikoner på kartan och även leder dig vart du ska gå på uppdragen. Det sista är betydligt mer reducerat med ikoner på kartan. För att lösa många uppdrag i Pathfinder-läget måste man även läsa texten och själv lista ut vart man ska på kartan. En liknande funktion fanns även i Odyssey.

Det är inte ett problem längre i Ubisofts open world-spel. Jämfört med t.ex. Cyberpunk 2077 där hela staden var full av ikoner t.ex.

Medlem
Skrivet av Fulci:

När man startar Valhalla får man ett alternativ att köra i tre lägen, Adventurer, Explorer och Pathfinder. Det första visar betyligt fler ikoner på kartan och även leder dig vart du ska gå på uppdragen. Det sista är betydligt mer reducerat med ikoner på kartan. För att lösa många uppdrag i Pathfinder-läget måste man även läsa texten och själv lista ut vart man ska på kartan. En liknande funktion fanns även i Odyssey.

Det är inte ett problem längre i Ubisofts open world-spel. Jämfört med t.ex. Cyberpunk 2077 där hela staden var full av ikoner t.ex.

Låter intressant, faktiskt. Och ja, Cyberpunkikonerna var fruktansvärt trista. Försökte blunda för dem och följa mitt uppdrag. Bara åka förbi alla ikoner på vägen till nästa del av uppdraget.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Låter intressant, faktiskt. Och ja, Cyberpunk ikonerna var fruktansvärt trista. Försökte blunda för dem och följa mitt uppdrag. Bara åka förbi alla ikoner på vägen till nästa del av uppdraget.

Det har blivit bättre de senaste spelen, men det är förstås alltid ikoner i någon mån. Jag har hittade tyvärr ingen screenshot från kartan, jag körde i Pathfinder läget.

12
Skriv svar