Era favoritzoner/områden i spel

Medlem
Era favoritzoner/områden i spel

Finns många jag gillar men några favoriter jag kommer på såhär på rak arm;

Westfall i World of Warcraft
Black Forest i Valheim
Toussaint i Witcher 3

Såklart OK att lista banor i linjära förstapersonsskjutare också!

FM-guru
F.d. Sisyr

Ett väldigt litet "område", men när det var nytt så tyckte jag att Liaras lägenhet i Mass Effect 2 (kan ha varit en del av ett DLC och inte grundspelet? minns inte riktigt) var förbannat mysig med regnet och trafiken utanför. Har kanske inte riktigt samma effekt såhär ett decennium (jisses) senare, men fortfarande mysigt.

Medlem

Katakomberna i RtCW är fortfarande en favorit

Sen fastnade jag mycket för miljöerna i Dead Space 3, fastän att jag tyckte spelet i sig var lite sämre än de två tidigare så uppskattade jag miljöerna bättre i trean. Har inget solklart favoritkapitel men rent generellt

Backloggens befriare

Rivellon <3


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Har alltid älskat snöbanor i spel, vet inte varför.

Medlem

I FEAR2: Project Origin så börjar man i en rätt så trevlig lyxig lägenhet,och sedan utspelar sig resten av spelet i ruiner. Jag är så trött på ruiner, kloaker och annat förfall när man spelar igenom singleplayerkampanjer i olika FPS-spel, hade gärna sett fler lyxiga ställen.

Medlem
Medlem

Finns så många så det är svårt att begränsa sig.

Tex Stargazers tower från The Last Story:

Eller ta bara Xenoblade Chronicles X. Vart man än tittar så är det minnesvärda platser och vyer. Speciellt då det finns full flight i spelet så alla platser man ser kan man besöka oavsett hur högt upp de är. Fantastiskt spel. Monolith har alltid varit bra på att skapa alien worlds. Det var även deras world team som hjälpte Zelda teamet att skapa världen i Breath of the wild.

Medlem

Black Mesa. (Framförallt originalet från första Half lite)

Får en sån konstigt nostalgisk ”välkommen hem” känsla varje gång man lirar det nu förtiden. typ som om man besöker området där man växte upp, även om de låter jätte knäppt.

Medlem

Spontant receptionen i polisstationen i RE2 remake.

Startmenyn till FF7.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Startområdet i Death Stranding är nog en av mina senaste favoriter. Sjukt härligt landskap och riktigt stämningsfullt.

Annars har Midgar från Final Fantasy VII en härlig, tryckande atmosfär.

It's not a lake, it's an ocean

Jag skulle gärna tillbringa en del tid i Dreamfalls Marcuria, särskilt puben The Journeymann Inn som är supermysig (tyvärr var den stängd i Dreamfall Chapters).

Annars återbesöker jag gärna landskapet utanför Guilin i Shenmue II. Området var ungefär lika magiskt när jag besökte det i verkliga livet för snart fem år sedan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Många bra bidrag. Mys! Själv är det som trådskaparen nämt, Toussaint i Witcher 3 som står som nr 1.

Medlem

Finns verkligen en hel del, bra bidrag hittills!

- Castle Town i Ocarina of Time
- Stranglethorn vale (+ booty bay) i WoW
- Arni Village i Chrono Cross
- Balamb Garden i FFVIII
- Rogue Encampment i Diablo 2
- Lawson Delta i Hunt Showdown
- Polisstationen i Resident Evil 2
- Q3DM17 i Quake 3
- Introskogen i Legend of Kyrandia

M.fl

Medlem

Är svårt att komma ihåg dom allra bästa när man spelat hela livet, men här är favoritplatserna som dyker upp i minnet

7. arcanum - tarant
6. deus ex - cathedral
5. doom eternal - super gore nest
4. vampire the masquerade bloodlines - santa monica
3. grim fandango - rubacava
2. team fortress 2 - badwater basin
1. planescape torment - civic festhall & smoldering corpse bar

Medlem

Älskar att ränna omkring här inne i både original och remake.

Medlem

Bowerstone i Fable II kommer jag att tänka på. Kanske för att det påminner om Dreamfall som postades ovan.

Medlem

Nattklubben Afterlife i Mass Effect 2. Världskänsla.

https://www.youtube.com/watch?v=I3NhjRikNIQ

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Älskar att ränna omkring här inne i både original och remake.
https://miro.medium.com/max/1920/1*B1TGIOjJkg7ed89b4JBWSg.jpe...

Samma här. Fantastisk atmosfär.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

3 favoriter som jag kommer på:

Ashenvale i WOW, finns många bra zoner i wow, men just denna ligger mig varmt om hjärtat. Älskar musiken och miljön:

Research Hall i Bloodborne. Lore, klocktornet, uppbyggnaden mot Lady Maria. Underbart

Prison of hope i Demons souls remake. Bara så vackert.....

Medlem

Ön Everon i Operation Flashpoint!
Jag kan den ön utan å innan; att återvända dit är som att komma hem.
Besökte dessutom dess IRL-förebild för några år sen: den Kroatiska ön Krk.

Medlem

Novigrad från Witcher 3. Kan vandra runt i timmar och bara titta på allt folk och alla byggnader.

Medlem

Måste nog vara landskapen i The Elder Scrolls IV: Oblivion, även om det inte inger samma känsla idag som det gjorde när det kom.

Medlem

Stranglethorn Vale i klassiska WoW! När man knallar iväg från mysrysliga Duskwood till en lummig grön djungel fylld av faror är det svårt att inte häpna.

Dantooine i Knights of the Old Republic bjuder på fina, stillsamma prärielandskap som kontrast till de karga öknarna på Tatooine och Taris storstadsmetropol. Underbar plats.

Och typ alla platser i Super Mario Odyssey. Hela spelet är så omsorgsfullt designat att man har svårt att välja en plats som är mer spektakulär än resten.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av culliford:

4. vampire the masquerade bloodlines - santa monica

Ouff skäms nästan att jag missade denna, den är given!

Medlem

Hela spelet är otroligt mysigt (och ångestframkallande) men jag trivs som allra bäst när jag tuffar runt i min lilla Seamoth i Blood Kelp Zone och Jellyshroom Caves. Spelet är naturligtvis Subnautica. Ett mästerverk.

Eftersom jag gillar att vara ständigt i fara så är det även jämnt skägg mellan Alien: Isolations Sevastopol och USG Ishimura från Dead Space. Det är något speciellt med att irra runt i jättelika rymdskepp där allt vill dig illa. Mycket trevligt. Slänger nog in Von Braun från System Shock 2 med. <3

Finns mycket mer i hjärnbanken, Återkommer med detta.

Medlem

Valheims ängar...kan bli helt förlorad i det spelets grafiska realism, pixligheten till trots. Klar rival till all natur i The Withcher 3 som i sin tur slår allt annat. Ljussättningen i valheim är det bästa jag sett i ett spel, och det visar på hur otroligt viktig den är för ett spels känsla och realism.

Medlem

Planeten Kerwan i Ratchet & Clank-serien!

Medlem

Ravenholm i Half-life 2 och Kikariko village i Zelda Link to the past

Medlem

De flesta spel jag spelat så finns det alltid någon plats jag gillar komma tillbaka och bara chilla och lyssna på bakgrundsmusiken.
Senaste sån ställe är Dawn's Winery i Genshin Impact.

Hela spelets OST är så gudomlig, synd bara att jag brände ut mig, så kommer nog vara ett tag innan jag hoppar in dit igen. Men musiken, speciellt vid Dawn Winery, får mig bli så extremt sugen på att skaffa mig en akustisk gitarr.

Skriv svar