Mobilspelet The Witcher: Monster Slayer ska släppas i sommar

Robot
Mobilspelet The Witcher: Monster Slayer ska släppas i sommar

Och vi kan även anmäla oss till ett "early access"-släpp.

#Spokko-games, #The-witcher-monster-slayer


Medlem

Har testat det lite, inget speciellt faktiskt.. påminner för mycket om harry potter, man ska vifta ett svärd för att döda monster och casta spells... man dör rätt så lätt också ifall man inte blockar en attack precis innan.

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

Har testat det lite, inget speciellt faktiskt.. påminner för mycket om harry potter, man ska vifta ett svärd för att döda monster och casta spells... man dör rätt så lätt också ifall man inte blockar en attack precis innan.

Trist, hade hoppats att det skulle kännas lite mer "involverat" än HP-spelet. Hur kändes uppdragen?

Medlem

Har inga som helst förväntningar då både Harry Potter och pokemon go är otroligt dåliga spel. Tur att det inte är cdpr som gör det, synd att dom lanserar det under deras flagga för detta lär ju suga häst pung. 💩

Medlem

Sorgligt om detta blir ännu en bortkastad idé, för konceptet är ju helt underbart, jag har väntat på att någon spelstudio skulle prova detta upplägg, men det gäller ju att utvecklaren vill go-all-in så att säga och inte satsa på en snabb cash-grab.

Kommer detta bara till Android eller sker utveckling för IOS också månntro?

Skribent
Skrivet av Nihilist71:

Sorgligt om detta blir ännu en bortkastad idé, för konceptet är ju helt underbart, jag har väntat på att någon spelstudio skulle prova detta upplägg, men det gäller ju att utvecklaren vill go-all-in så att säga och inte satsa på en snabb cash-grab.

Kommer detta bara till Android eller sker utveckling för IOS också månntro?

Kommer till iOS också, men den mjuka lanseringen verkar bara vara till Android, åtminstone i dagsläget.

Medlem

Har ingen aning, men det känns som något man bäst spelar lång utanför städer, bebyggelser och mobiltäckning i största allmänhet. Pendeln till jobbet eller på muggen känns inte som målgruppen riktigt.

Medlem

Jag tycker det är bra att man utvecklar och tittar närmare in på AR teknologin för spel, precis som man gör med VR. Fastän många klankar ner på VR så växer den marknaden.
Däremot så tycker jag det är tråkigt att alla ska följa Niantics spår med hur de designear spelet (du går runt på en google map och kan se monster, du går till monstret och sen har du en AR combat, när den är över går du tillbaka till Google Maps etc...), därmed så känns det mindre slipat och mer en "copy-cat".

Jag hoppas något företag gör ett bra AR spel som skiljer sig i design från Niantics, gör den mer unik osv. Men det här spelet lär jag inte installera eller testa. Pokemon Go så fungerar det, för HP så var det rätt meh.

Skribent
Skrivet av Nihilist71:

Sorgligt om detta blir ännu en bortkastad idé, för konceptet är ju helt underbart, jag har väntat på att någon spelstudio skulle prova detta upplägg, men det gäller ju att utvecklaren vill go-all-in så att säga och inte satsa på en snabb cash-grab.

Kommer detta bara till Android eller sker utveckling för IOS också månntro?

Capcom borde utveckla ett Monster Hunterspel I AR-miljö.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Trist, hade hoppats att det skulle kännas lite mer "involverat" än HP-spelet. Hur kändes uppdragen?

jag vet inte, jag slängde det lika fort, orkade inte ens testa det ute utan bara lite hemma... kan bli bra för dom som gillar sånt men inget för mig.. rita spells typ ett V så kastar man en spell...

vill man ha ett roligt spel som spelas med gps ska man testa Orna, rätt mysigt retro spel ifall man gilar sånt och ingen pay 2 win alls, bara hård grind som gäller bra mycket roligare än pokemon go dessutom.

vill man döda monster så är det där walkin dead gps are spelet bättre isf.

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

jag vet inte, jag slängde det lika fort, orkade inte ens testa det ute utan bara lite hemma... kan bli bra för dom som gillar sånt men inget för mig.. rita spells typ ett V så kastar man en spell...

vill man ha ett roligt spel som spelas med gps ska man testa Orna, rätt mysigt retro spel ifall man gilar sånt och ingen pay 2 win alls, bara hård grind som gäller bra mycket roligare än pokemon go dessutom.

vill man döda monster så är det där walkin dead gps are spelet bättre isf.

Bra tips, ska titta på Orna.

1
Skriv svar