Ubisoft bromsar, ska lägga mer tid på Assassin's Creed Valhalla-uppdateringar

Medlem
Skrivet av alias:

Trist Valhalla var troligen ett av de sämsta spelen i serien, Förstod aldrig hur exalterade FZ var över spelet.
Så gillade jag unity och håller fortfarande det för det bästa i serien, tvärtemot de flesta.

Vad är det som är sämre i jämförelse med Unity? Är sugen på Valhalla mest för settingen och älskade Unity. Där av frågan;).

Skribent
Skrivet av Qrush:

Vet inte riktigt vad det är men tycker att assassin's creed odyssey hade roligare gameplay än valhalla änsålänge, kört ca 7-10 timmar valhalla men det är nått som inte riktigt stämmer. Känns inte som att smygandet funkar lika bra som i tidigare titlar och köttandet känns lite för nedtonat om man jämför med odyssey slutresultat blir nån mellanmjölks variant som inte utmärker sig på några sätt.

Angående köttandet så är det för att de mer brutala teknikerna är längre in i skill-trädet än i tex Odyssey. Tyckte också det kändes fattigt först, men det blir bättre. Smygandet håller jag med om, men å andra sidan...var väl kanske inte vikingarnas bästa sida.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tycker Valhalla var riktigt bra. Nån enstaka bugg sär i början. Annars grymt. Visst lite långt är det. Drog det på 77h men då gjorde jag hel del sidogrejer.

Men att jämföra det med cyberpunk i någonslags floppmätare är ju helt knas.

Medlem

Blir att köpa den kompletta utgåvan med alla expansioner och patcher nästa år. 🙂

Medlem
Skrivet av Jim128:

New school-Assassin's Creed (Origins, Odyssey och Valhalla) är det bästa som har hänt serien. Valhalla var mitt solklara Game of The Year 2020, så om Ubisoft inte stressar fram ett nytt spel i serien varje år är jag nöjd. Låt det gå två, kanske tre år mellan varje spel. Men minst två år. Vilken underbar serie efter Origins.

Håller med dig. Jag älskar de 3 senaste Assassins Creed liren Origins, Odyssey och Valhalla. Enorma äventyr med grym grafik o rolig spelvärld att utforska. Nysta i gamla mystiska uppdrag. England var magiskt att resa omkring i. Sedan var snubb-Eivor a badass MoFo. Personligen önskar jag mer av liknande AC spel. Fast jag har ju då ingen familj eller några barn som tar upp min speltid. Kan tänka mig att open-world titlar inte är något för familjer el föräldrar..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skrivet av kanshira:

Tyckte att valhalla var ett bra spel men tyvärr så led alla arcs av upprepning. En viktig lord behöver hjälp för att banditer håller på att ta över distriktet och för att vinna lordens tycke så hjälper man till att slakta hotet och så såg de flesta uppdragen ut. Hade hört på förhand att de verkligen hade jobbat hårt med storyn i spelet men det som händer kan beskrivas på en post-it lapp.

Vikingastoryn va rätt blek, men nutidsstoryn invävd med Asgard och allting den får du inte plats med på ett helt post-it block 😅


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Håller med dig. Jag älskar de 3 senaste Assassins Creed liren Origins, Odyssey och Valhalla. Enorma äventyr med grym grafik o rolig spelvärld att utforska. Nysta i gamla mystiska uppdrag. England var magiskt att resa omkring i. Sedan var snubb-Eivor a badass MoFo. Personligen önskar jag mer av liknande AC spel. Fast jag har ju då ingen familj eller några barn som tar upp min speltid. Kan tänka mig att open-world titlar inte är något för familjer el föräldrar..

Äsch då! Spelet räcker i flera år när man har familj, sparar pengar då det blir väldigt få spel köpta. Sen växer back loggen, men har slutat bry mig om den för flera år sen. Har accepterat att jag inte kommer hinna spela allt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Qrush:

Vet inte riktigt vad det är men tycker att assassin's creed odyssey hade roligare gameplay än valhalla änsålänge, kört ca 7-10 timmar valhalla men det är nått som inte riktigt stämmer. Känns inte som att smygandet funkar lika bra som i tidigare titlar och köttandet känns lite för nedtonat om man jämför med odyssey slutresultat blir nån mellanmjölks variant som inte utmärker sig på några sätt.

Jag håller med. Vikingar i all ära, men även om Odyssey blev långtråkigt i slutet, så var spelet ett bättre spel, tyckte jag. Kan inte sätta fingret på det, men Valhalla saknar något. Eivor var en ganska platt, tråkig karaktär också.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av jontepasagen:

Det enda positiva med Valhalla är det är coolt med vikingar. Utöver det hittar jag inget positivt. Ett av de tråkigaste spelen jag spelat.

Jag håller med. T.ex. så hade Assassin's Creed 2 och Valhalla, i mina ögon, blivit betydligt bättre om de skippat tramset med assassiner och tempelriddare och istället gjort ett äventyrsspel i renässansen respektive vikingatiden.

Historien om Den stora hednahären i England intresserar mig särskilt och jag har läst både faktaböcker och fiction om ämnet. Det är kul att spela i den miljön men den fåniga konspirationsteorin med ordern som styr i bakgrunden förstör mycket av känslan.

Medlem

Nä fyfan jag fattar inte folk som gillar Valhalla... Känslan av att vara en Assassin är ju helt borta, nu är det bara W+Shift så löser du i princip alla hinder...
Massa stora fighter med värdelös AI, attackerna är meh

Sen tycker jag det är oändligt klumpigt att försöka ta sig runt, han ska fanimig hoppa upp på ALLT, går inte att ta sig dit man vill

12
Skriv svar