Disney+ och Samsung 4K Smart TV.

Medlem
Disney+ och Samsung 4K Smart TV.

Från start av Disney+, här i Sverige, har det fungerat hur bra som helst på min SUHD tv. 2016 års modell. Ska vara inom det kompatibla området TVs från Samsung. Men igår runt 15 tiden (ungefär) sluta den appen i tvn, standard app i tvn, att fungera. 2+h felsökning med help.disneyplus.com supporten från Sverige. Funkar det fortfarande inte. Allt man kan göra har gjorts. Inget hjälper. Samsung Sverige support säger på gränsen för gammal. Men är som skrivet standard app till tvn. Har flera samma problem? Har ni löst det?

Modell på tvn: Ue60ks7005.

Ambassadör
Xbox

Om TV'n är för gammal så kör via konsolen?


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har precis samma modell och för mig funkar Disney plus. Kollade precis frost med ungen.

Medlem

Jag har haft liknande problem med mina två senate samsung tv där appar slutat att supportas eller tagits bort. Jag gjorde helt enkelt så att jag skaffade en Chromecast. Det fungerar sååå mycket bättre och smidigare än modellen med att ha appar till olika tjänster.

Medlem

Ibland cpar den ur oavsett vad du tittar med, tittar man historiskt har det ofta varit pga överbelastning av tjänsten. Haft samma på min LG. Då har det, oftast skall jag säga, funkat på min ATV. Den är förvisso bara är 1080p och inte 4k.

Skulle bara låta det vara och kolla igen senare, har iof inte varit med om att problem hållit i sig så där länge.

Medlem

Jag har en Sony Android-TV förvisso, men något liknande hände mig med Viaplay. Den slutade att fungera helt plötsligt, men det var för att det hade kommit en appuppdatering. En snabb uppdatering på Play-butiken senare och appen gick att starta igen.

Finns det något liknande system på Samsungs TV-apparater?

Medlem

Jag har också en Samsung...(UE55JU7005), men jag har kört med en apple tv de senaste åren mest för att det fungerar så klockrent med alla streamingtjänster. Samsungs Tizen funkade verkligen med nöd och näppe...när TV-tillverkare talar om "SMART-TV" så menar de smart som snäppet mindre dum än en 28'' tjock-TV. Kan bara rekommendera för att slippa sånt strul som du skriver om nu, ifall prislappen inte svider för mycket.

Till ditt problem kan jag bara föreslå att logga ur appen, radera den, stänga av TV'n, dra ur sladden och vänta några minuter innan du sätter i den igen. Starta om, ladda ner appen igen, logga in och hålla tummarna. Antar att du redan provat allt, men ändå.
Fungerar inget av det där kan du antingen vänta på att antingen Disney eller Samsung ska få tummen ur och fixa det åt dig, eller ta min rekommendation och luta dig tillbaka i soffan och bara njuta.

Lycka till oavsett

Medlem

Jag har samma problem med min Samsung tv. Bilden blir blå när jag öppnar disney+ appen. Jag provade att nollställa hubben och då fungerade det efter att man hade knappat in alla lösenord igen. Problemet är att samma problem kom tillbaka när jag stängde av tv:n och satte igång den igen. Antar man kan prova att köpa en apple tv men känns lite onödigt när man har en hyffsat ny smart tv (2019). Tankar?

Medlem

Har själv en annan modell men har haft återkommande problem med andra appar. Ett tips som supporten inte föreslår är att koppla i och ur själva externa hubben, den som man kopplar alla bildsladdar till. Koppla bort stora multikabeln mellan TV-skärmen och hubben en stund och koppla i den igen. Det har löst mina problem när appar låst sig. Ibland har hela gränssnittet buggat ur och då har det funkat att göra så.

RmK
Medlem

Jag har bråkat med flera smart TV (senast LG) med diverse appar men har lärt mig att det enklaste är att skaffa en Nvidia Shield eller Chromecast och gå vidare med livet i lugn och ro.

Medlem

När du öppnar och väntar, tryck en eller två gånger på tillbaka-knappen.
Så har det blivit tidigare på min tv med olika appar på den (har samma modell), disney+ får jag alltid göra så på. Eventuellt hålla in tillbaka-knappen, då kommer frågan om man vill avsluta, om man då avbryter så brukar den funka normalt för mig.

Samsung har strulat till den tv'n många gånger när dom släppt firmware, verkligen blivit mer och mer ostabil.
Min kan jag behöva starta om flera gånger bara för att få både bild och ljud.....

Medlem

Skaffa Apple TV. Bästa köpet man kan göra.

Medlem

Tyvärr så Smart TV bara bra tills det blir problem.
Tipset är helt klart en Chromecast med Google TV eller en Apple TV 4K om du äger andra Apple produkter.

Detta är då Smart TV kommer bra mycket snabbare att bli utdaterad och sluta fungera eller inte få uppdateringar.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Jag hade också problem med Disney+ på min Philips-tv (Android). Jag var tvungen att skriva in användarnamn/lösen varje gång jag startade appen. Det löste sig efter ett tag efter antingen en uppdatering av programvaran i tv:n eller appen. Märkligt var det i alla fall.

1
Skriv svar