Se FZ spela inledningen av Playstation 5-exklusiva Returnal!

Robot
Se FZ spela inledningen av Playstation 5-exklusiva Returnal!

Vi tar rysarsmällen så du slipper.

#returnal


Avstängd

Blir mindre och mindre taggad ju mer jag ser av spelet. Om det beror på att jag inte äger en PS5 låter jag vara osagt.

Medlem

Ser mycket intressant ut och även trevligt att de testat en lite annorlunda stil än deras föregående alster såsom Dead Nation och Alienation. Lär bli ett köp framöver när man betat igenom backloggen.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Blir ett köp day1, hoppas man hinner köra igenom spelet innan Resident Evil Village kommer.

Medlem

Köper antagligen Nier imorgon. Och detta spel är redan bokat. Ska bli riktigt intressant att få spela det. Disco elysium nya Subnautica Rust och Returnal är spel jag antagligen kommer att spela mycket av i vår+ backloggen på 10-20 spel så klart. Spel som Rdr2 online GtaV online och Apex blir jag onte av med.

NuZ
Testpilot

Mer och mer som Risk of rain 2 som jag älskar Blir def ett köp


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har jag missat mått här? Ska man klassa detta som ett skräck lir alltså? Ja jag inväntar herr Fredriks ress då och hoppas.


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Oh det här såg ju riktigt nice ut

Redaktör
Ponny
Skrivet av DoLoN69:

Har jag missat mått här? Ska man klassa detta som ett skräck lir alltså? Ja jag inväntar herr Fredriks ress då och hoppas.

Då är vi två! Är nyfiken på detta. Har (förhoppningsvis) en spännande tid framför mig.


signatur

En Bamseponny av folket

It's not a lake, it's an ocean

Ser väl sisådär ut, ärligt talat.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

ah nice.
Ser onekligen ballt ut.

Såg skill up hade lagt up preview på tuben. Han diggar det rätt rejält han.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Flakmonkey

Undviker att titta på filmen, inget personligt vill alltid undvika att se något från spel jag redan vet att jag kommer skaffa

Det som gör mig mest nyfiken på det här är att man har en studio i Housemarque som gjort sig kände för visserligen väldigt snygga men tekniskt sätt "enkla" arkadtitlar med gameplay polerat till bristningsgränsen. Här tar de ett steg från det och jag kan ju bara hoppas att det blir så bra som jag tror att det kan bli. Inte att det blir ett storslaget singleplayer-spel men att de tar sitt arkad-tänk från tidigare och sätter det i ett actionspel i tredjeperson. Min dröm är ju något som kan liknas vid Platinum Games Vanquish fast där du istället för japansk crazyness får lite finsk tangoångest

Medlem

Tycker det ser riktigt schysst ut med alla effekter och ljus. Men storyn, ja det återstår väl att se. Ser fram emot recension!

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Min dröm är ju något som kan liknas vid Platinum Games Vanquish fast där du istället japansk crazyness får lite finsk tangoångest

Jag tycker det ser ut att innehålla väldigt mycket av Housemarques arkad-DNA kombinerat med just Vanquish och lite Bloodborne.

Det ser riktigt lovande ut men det viktigaste är såklart spelkänslan som kan vara svår att bedöma genom att se klipp när andra spelar.

KoP
Medlem

Ser väl lite sådär generiskt-spring-och-skjut-på-fiender-aktigt ut. Inte superlockande direkt. :/

Medlem

Påminner om remnant from the ashes som var riktigt nice. Blir nog ett köp längre fram när det hamnar i reahögen

Medlem

Perfekt spel för mig. Undviker också att titta för mycket. Förhoppningsvis finns en highscore lista någonstans 👍

Inaktiv

Försökt väljs mellan resident evil 8 och det här. Bestämt mig för returnal så länge det inte får rent kassa betyg. Ser skoj ut.
Brukar oftast kunna tycka att inte sönderpolerade/tillrättalagda spel är roligare med. Förra årets personliga GOTY var Maneater. Leksamheten i många för stora spel försvinner för att passa den stora massan.

Medlem

Nja, såg ut som 100 andra spel. Tråkigt, det hade kunnat bli riktigt bra med lite nytänk.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ser väl lite sådär generiskt-spring-och-skjut-på-fiender-aktigt ut. Inte superlockande direkt. :/

Läste artikeln från Eurogamer och utifrån beskrivningarna som ges låter det som att spelet är så långt man kan komma från att vara generiskt i sitt utförande.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av AirRaid:

Nja, såg ut som 100 andra spel. Tråkigt, det hade kunnat bli riktigt bra med lite nytänk.

Från Eurogamers artikel som länkas ovan:

"There's never been anything quite like Returnal, a big ticket blockbuster with action that would do Eugene Jarvis proud. I'm itching to go back and play some more. "

Medlem

Denna video va en rätt bra för den som inte är så insatt i spelet.

Medlem
Skrivet av Margy:

Från Eurogamers artikel som länkas ovan:

"There's never been anything quite like Returnal, a big ticket blockbuster with action that would do Eugene Jarvis proud. I'm itching to go back and play some more. "

Jag baserar det enbart på filmklippet som låg i artikeln. Bossfighten såg ju extremt trött ut och all annan shooting också. Men det kanske finns något annat i spelet som fortfarande inte visats.

Medlem
Skrivet av AirRaid:

Jag baserar det enbart på filmklippet som låg i artikeln. Bossfighten såg ju extremt trött ut och all annan shooting också. Men det kanske finns något annat i spelet som fortfarande inte visats.

Filmklippet i artikeln är ju dock enbart från spelets första 15 minuter, så relativt svårt, än omöjligt, att avgöra ett spels kvalitet utifrån detta. För övrigt misstänker jag att det du kallar "bossfight" inte är en sådan, utan en helt vanlig strid mot vanligt förekommande fiender. Om man utgår från utvecklarens tidigare alster så lär striderna troligen skruvas upp rejält senare i spelet, med mycket fiender och partikeleffekter (likt alienation)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Jag läste att detta renderas i 4k, 60 fps och raytracing. Sedan såg jag detta klippet och jädrar vad tråkigt det såg ut :/ Hoppas recensionen säger annat.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jag läste att detta renderas i 4k, 60 fps och raytracing. Sedan såg jag detta klippet och jädrar vad tråkigt det såg ut :/ Hoppas recensionen säger annat.

Smaken är som baken...

Medlem

Jag blev superpepp.
Fick lite Tomb Raider-vibbar.
Nu blev ju inte suget efter en PS5:a mindre.

Medlem

För dem som är peppade på spelet så säljs Returnal för 499 hos EG just nu: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-5-s...

EDIT: Nu verkar spelet kosta 749 kr igen hos EG, men jag och kompis hann köpa det tidigare idag för 499 hos EG.

Medlem

Det blev oväntat mycket "drag" kring denna titel. Massor av hyllande previews och många på diverse forum verkar extremt sugna på spelet.

Amazon UK sålde slut på fysiska ex redan förra veckan och det är tydligen slut hos en del andra stora handlare också.

Kul för Housemarque!

12
Skriv svar