Star Citizen Svenska Spelare

Medlem

Har inte varit så intresserad av spelet innan men den här alliansen låter as cool så nu vill jag nästan börja spela bara för att kunna gå med


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av almblad:

Yes, det finns guilder. I Star Citizen heter det Organisationer, men fungerar på ungefär samma sätt. En glad samling människor samlar sig under ett och samma tak och spelar tillsammans

Skrivet av zemion:

Ja det finns guilder. I detta spel kallas guilder för organisationer. Asgard organisation jag representerar och är en av ledarna för. Du kan läsa om den höga upp i tråden 🙂

Jepp. Läste det. Min tanke var om man som i WoW t.ex kutar runt med "Asgard" i relation till ens namn, eller ens namn kanske inte ens syns.....?


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem
Skrivet av Beginner:

Jepp. Läste det. Min tanke var om man som i WoW t.ex kutar runt med "Asgard" i relation till ens namn, eller ens namn kanske inte ens syns.....?

Idag finns inte någon sätt att se att man tillhör en organisation in-game. Dock går det att söka på spelarens namn på RSI sidan. Vilket jag och andra ofta gör för att identifiera vem man strider mot eller vem man träffar i spelet. Då kan man även se vilken org dom tillhör. Här har du mig t.ex. https://robertsspaceindustries.com/citizens/zemion

I framtiden ska du kunna identifiera folk in game och se vilken org dom tillhör. Vi ska även ha en delad bank där orgen kan samla sina pengar och resurser till projekt som att bygga en stor bas på en måne eller en planet

Här är lite om du vill höra om baser


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem
Skrivet av Beginner:

Jepp. Läste det. Min tanke var om man som i WoW t.ex kutar runt med "Asgard" i relation till ens namn, eller ens namn kanske inte ens syns.....?

Höll för mig att dom skulle gå eftet Battle Angel Alitas riktning i spelet. Att man scanar folk för att se vad dom heter och om dom har ett pris på sitt huvud. Tror det var på squadron 42 så körde piraterna med en annan identfiering på sitt skepp. Kunde stå att ägaren till skeppet var 500 år gammal.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av zemion:

Idag finns inte någon sätt att se att man tillhör en organisation in-game. Dock går det att söka på spelarens namn på RSI sidan. Vilket jag och andra ofta gör för att identifiera vem man strider mot eller vem man träffar i spelet. Då kan man även se vilken org dom tillhör. Här har du mig t.ex. https://robertsspaceindustries.com/citizens/zemion

I framtiden ska du kunna identifiera folk in game och se vilken org dom tillhör. Vi ska även ha en delad bank där orgen kan samla sina pengar och resurser till projekt som att bygga en stor bas på en måne eller en planet

Här är lite om du vill höra om baser
https://youtu.be/Sv6qJ9ZRkaw

Tack. Glömde en fråga till, ska vara tyst sen. Finns det speciella "chattkanaler" för egen organisation ingame? Klippet du länkade gjorde mig ju inte mindre sugen må jag säga.

Skrivet av rmpyro:

Höll för mig att dom skulle gå eftet Battle Angel Alitas riktning i spelet. Att man scanar folk för att se vad dom heter och om dom har ett pris på sitt huvud. Tror det var på squadron 42 så körde piraterna med en annan identfiering på sitt skepp. Kunde stå att ägaren till skeppet var 500 år gammal.

Ohhhh. Häftig tanke, att skanna folk för att få info om dem.


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack. Glömde en fråga till, ska vara tyst sen. Finns det speciella "chattkanaler" för egen organisation ingame? Klippet du länkade gjorde mig ju inte mindre sugen må jag säga.

Ohhhh. Häftig tanke, att skanna folk för att få info om dem.

Nej tyvärr det kommer senare


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem

Seger!

Asgard har nu bevisat sin offensiva förmåga! Under Lördagen den 5 juni hölls övnings Eventet Lords of Data. Där vi i Asgard mötte våra finska vänner och allierade MARSKIN NYRKKI i strid. Asgard agerade anfall under detta event där vårt uppdrag var att hämta en låda som befinner sig i ett hercules skepp nere på planeten Microtechs yta, där lådan sedan ska tas till rymdstationen Port Tressler.

Under detta event fick vi de prova våran stridsförmåga. Både i luften och på marken och även hur man koordinerar mellan dessa grupper. Vi lärde oss mycket under detta event och är väldigt nöjda med att se vilka framsteg vi har gjort som organisation. Så titta på vår video och se hur vi i Asgard tog oss till seger!

Vill du spela med oss?
RSI: robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Discord: discord.asgardgaming.se


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Quake-konnässsör

Här har vi video från andra sidan, från den finska sidan (MARS). De klippte lite kortare än ASG, men får istället lite musik

Finns också ett kortare klipp från striden mellan de två Hammerhead skeppet som var i luftrummet ovanför objektet.

Medlem

Kärlek. Gott jobbat alla.
Det ger ju en klar indikation om potentialen för klanstrider.
Hade varit svinbra om de får till en möjlighet att dela radar- och scanning-information automatiskt inom gruppen, så att man får bättre nytta av dedikerade scanners, likt AWACS i nutida flight sims.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Quake-konnässsör

Aktiviteterna börjar komma igång för oss nu igen efter ett litet kort sommaruppehåll. Varje lördag planeras det in en aktivitet som vi tillsammans utför, ibland är de mindre och ibland är de större som vi har tillsammans med andra organisationer.

De två senaste aktiviteterna vi har haft är planering av fordons bombning på den nya staden Orison på Crusader, som inte gick så bra, och att vi tillsammans provade på ett evenemang i Star Citizen som heter XenoThreat.

Fordonsbombning av Orison - 21 augusti

Första eventet vi hade gällde att vi skulle prova släppa av fordon på den nya staden Orison på Crusader, man kan inte ta fram fordon i staden, men det säger inte att man inte kan släppa av fordon ifrån luftutrymmet och introducera fordon till staden på ett mer aggressivt sätt. Planen var att ta ett par större skepp som hade en lastförmåga på ett per eller flera fordon och sakta flyga över staden och släppa av skeppen ifrån en säker höjd, eller hitta ett hål i Orisons försvar och på så sätt kunna göra det möjligt för oss att köra med fordon i Orison.

Men hela projektet introducerade en del problem. När vi nästan hade lastat klart ett Hercules skepp, som har en rätt bra kapacitet för fordon och för övrigt är också anpassad för det, så bestämde sig skeppet för att göra en liten "pre-flight", på något sätt så exploderade skeppet och samtidigt flög skeppet cirka 4 km rakt upp i en hastighet som nästan kunde jämställas med ljusets hastighet. Efter några sekunder såg vi då att skeppet var på väg ned och vi var förberedda på en fantastiskt vy utav ett skepp som skulle explodera igen i många fina färger och gnistor. Till vår förvåning så klarade skeppet sig, eller ja skeppet var fortfarande förstört, men det var inte så trasigt som vi trodde det skulle vara. Alla fordon i skeppet var dock hela, men det blev lite svårt och ta ut fordonen då skeppet i sig låg på rygg. Efter en omfattande räddningsoperation av fordonen så exploderade allt och vi började om att lasta skeppet på ett annat skepp.

När vi väl började lasta in fordonen i det nya skeppet, en Anvil Carrack, som sällan har förrått oss i detta syfte. När sista bilen var inlastad i skeppet och vi gjorde oss redo för att lyft, så gjorde även detta skepp något som kan förklaras som "Spontaneous Ship Combustion", och några utav oss som var ombord på skeppet i den sekund som skeppet exploderade blev transporterade till en trevlig anläggning, det så kallade fängelset. I denna sekund så ändrades eventet sin inriktning från fordonsbombning till räddnings operation av fängelsefångar.

Några av oss har lärt oss den hårde vägen, och kan den berömde flyktvägen ur fängelset. I samma sekund som fångarna skulle köra ombord på skeppen som stod och väntade på dem strax utanför fängelsets gränser kom det andra spelare som inte tyckte att några av oss skulle fly fängelset. Men vi lyckades fly och vi gjorde vårt nya mål till en av säkerhets utposterna på Hurston för att radera våra kriminella status som vi hade lyckats samlat på oss.

Säkerhets posterna har både vapentorn och vakter inomhus, men de var lite motstånd mot den eldkraft som bemötte dem från luften. Efter en stund så var få kriminella status raderat och inget spår fanns kvar, förutom de kroppar som låg som tomma skal i källaren av en av Hurstons säkerhets utposter.

Ibland kan det vara svårt och planera evenemang i Star Citizen, då det kan hända "saker", men det gäller att anpassa sig och göra det bästa av situationen. I det stora hela hade vi en rolig kväll, där vi tillsammans skrattade åt de sakerna som hände för oss.

Quake-konnässsör

XenoThreat - 28 augusti

Förra helgen provade vi tillsammans på XenoThreat eventet som finns tillgängligt i Star Citizen, det är dock inte alltid det är aktiverat, men under vissa veckor ibland. Eventet är uppdelat i tre olika faser, men i det stora hela är det skjuta sönder skepp och frakta lådor. Detta är ett event som är svårt att göra ensamt, så det krävs den del personer som samarbetar för att klara av det.

Vi var en del spelare så vi delade upp oss i fraktare och i stridspiloter, där stridspiloterna försvarade de personer som skulle lasta i lådorna i sina skepp för att kunna lasta av dem till en AEGIS Javelin. Man kan hitta trasiga skepp som ligger utplacerade runt en viss punkt, och om man skannar dessa trasiga skepp så kan man se ifall det finns material i dem som man sedan kan ta och avlasta till AEGIS Javelin. Man bör dock vara försiktig då det finns pirater ombord på dessa skepp som försvarar mot angripare.

När väl piraterna har blivit neutraliserade så börjar jobbet att lasta ombord lådorna på skeppet, det finns tre olika typer av lådor som man ska lasta ombord på sitt skepp.

  • Zeta-Prolanide: Tidskänsligt material som förstörs efter en viss tid

  • Acryliplex: Känsligt material för skakningar eller om lådan tar skada, kan orsaka att den exploderar.

  • Diluthermex: Quantum Travel känsligt material, man kan inte åka med Quantum drive när man har detta material lastat i sitt skepp, annars går det kablam.

Under detta event skulle vi tillsammans hämta och lämna 100 stycken Zeta-Prolanide, 50 stycken Acryliplex och 80 stycken Diluthermex. Man hittar inte allt på ett skepp utan man måste åka mellan olika skepp som har blivit sönder skjutna och hämta dem för avlastning till AEGIS Javelin.

Samtidigt under tiden som man letar efter dessa lådor så kommer NPC pirater, och ibland spelare, att anfalla för att göra jobbet hårdare. Som tur var så stötte inte vi på några spelare, utan enbart NPC, som gjorde jobbet enklare för oss. Sen finns det ett större problem, AEGIS Idris som piraterna har och som har som mål att förstöra AEGIS Javelin. Om Idrisen förstör Javelinen så förlorar man uppdraget. Om man har tur så kommer Javelin och hjälper till med striden mot Idrisen, men det går också att ta ned Idrisen själva om man har tillräckligt med eldkraft.

XenoThreat är det ända aktiviteterna i spelet idag som är speciellt anpassat för att vara flera på, och för att klara av det så måste spelare samarbeta med varandra och dela upp arbetsuppgifterna (frakta och försvara). Det har sina brister då ihop med att servrarna oftast kraschar under tiden som man håller på med detta, och det kan bli frustrerande då det tar tid att klara av detta event. Vi upptäckte att de amerikanska servrarna var mycket mer stabilare än de europeiska den här helgen vi spelade, men samtidigt så spelade vi också när alla i Europa också spelade, och de amerikanska spelarna kanske inte var lika aktiva. Alla medlemmar hade en rolig tid lät det som, med tanke på vissa problem som uppstod.

Medlem

MItt tal till ASGARDS medlemmar


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem

Lite över ett år sedan vi Stred mot skunkarna, Bra minne detta (Y)

Medlem

Då Passerade vi 1000 medlemmar, kul att ha spelat med detta gäng ändå från skapelsen.

12
Skriv svar