Testa dina NieR-kunskaper med ett Quiz - Vinn spelet!

Robot
Testa dina NieR-kunskaper med ett Quiz - Vinn spelet!

Inför släppet av nyversionen av NieR Replicant tar vi pulsen på era kunskaper om den utflippade rollspelsserien.

#nier-automata, #nier-replicant


Medlem

Är det inte ganska lätt att starta om quizzet tills man kan klämma in en 10/10?

Edit: Jo det är det. Beware

Lite mer möda får det nog krävas?
Typ, rita en bild i MS paint eller skriva en slogan?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Fick 2 rätt! Men det gör inget, har ingen PS4 eller XBOne iallafall

Medlem

9/10 & jag är supernöjd - Spelar ingen roll att jag inte fick full pott. Redan köpt spelet!.

Medlem

Vinner jag inte själv hoppas jag att det är någon som inte lirat originalet och kanske egentligen inte tänkt skaffa spelet men nu ges en möjlighet. För mig står det som en av mina spelmässigt största positiva överraskningar någonsin och jag hoppas att någon annan får uppleva samma sak som jag gjorde som en liten knodd.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hanzo:

Är det inte ganska lätt att starta om quizzet tills man kan klämma in en 10/10?

Edit: Jo det är det. Beware

Lite mer möda får det nog krävas?
Typ, rita en bild i MS paint eller skriva en slogan?

Fimpar den möjligheten, även om vi litar på er


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fimpar den möjligheten, även om vi litar på er

*Visslar oskyldigt*

Jag och alla som är intresserade på forumet:


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Lycka till gott folk. Själv hade jag fel på vem som gjort spelet så "bara" 9/10.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Var tvungen att göra om eftersom jag glömde mitt användarnamn nåväl. Visste inte ens man kunde vinna nått, nåväl vinner jag så ger jag nog bort spelet med tröjan behålls. Tycker väldigt mycket om spelet


signatur

Ultrazine

Medlem

10/10, vore oerhört glad om jag vann.

Har redan Drakengard 1, Drakengard 3 Collector's Edition, NieR, NieR Automata: Black Box Edition och boken The Strange Works of Taro Yoko, så NieR Replicant ver.1.22474487139... och en t-shirt vore väldigt välkommet.

Medlem
Skrivet av Taskman:

Lycka till gott folk. Själv hade jag fel på vem som gjort spelet så "bara" 9/10.

Det är upp till FZ att bestämma men kanske vore det schysstast att rulla på alla deltagare i poolen (oavsett poäng) nu?

Eftersom det kommit fram att det går att fuska fram ett 10/10.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Håller tummarna. Har inte kört spelet alls så hade inte varit fel o få sätta tänderna (eller snarare händerna på kontrollen hehe) i denna version Lycka till alla.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

6/10 och chansade på alla då jag är väldigt dåligt insatt i denna serie och dess skapare.

Medlem

Lite konstigt ändå med att man måste ha 10/10, då är väl chansen rätt stor att man redan har spelat den tidigare versionen, fuskar eller har förhandsbokat/kommer köpa det i vilket fall?

Jag säger inte det för att jag hade 7/10

Själv så spelade jag igenom Nier:Automata och gillade det.
Hade gärna sett en Remake eller nystart på PS5/Series X med större och mer levande värld.

Känner dock inte så mycket sug efter Replicant, även om jag egentligen älskar Sci-fi, androider och dystopisk framtid.
Tyckte att storyn var rätt bra automata, men jag tror att jag har lite svårt för när androider inte kombineras med människor, även om empati för robotar som blev mänskliga med tiden ändå hjälpte till en viss gräns.

Medlem

Nier Automata är något av det bästa jag spelat, kanske det bästa, inklusive alla gamla klassiker. Skaffade Nier till Xbox 360 för ett år sedan, men gav upp då min gamla 360 lät som ett trasigt jetplan. Yoko Taro är ett geni!

Det är ett väldigt speciellt spel som jag väldigt gärna återbesöker!

Medlem

När får man reda på vem som vann?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

När får man reda på vem som vann?

@Carl Johansson-Sundelius


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skägg.
10 Chambers

På måndag!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

På måndag!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skägg.
10 Chambers

Doh!


signatur

Skulle vara skoj att veta vilka som vann!

Medlem

Nie Nier


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius

Är det idag det händer Calle?
Eller sparar ni det till Fragzone Fredag?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hanzo:

@Carl Johansson-Sundelius

Är det idag det händer Calle?
Eller sparar ni det till Fragzone Fredag?

Sitter med det nu


signatur
Gen
Medlem

Grattis till vinnarna
Bättre lycka nästa gång för oss andra.

Medlem

Grattis till vinnarna!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Stort grattis alla 3 @Menige_Erik @h0nden @SunShine !


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Stort grattis!

Medlem

Jodå Nier: Automata är världens bästa spel. Jag vill så gärna ha en 2a. Jag råkade sälja en fisk i Replicant , försökte fiska 122 gånger samma fisk utan resultat.

12
Skriv svar