Playstation lovar att släppa "experimentella" spel bortom sina blockbusters

Robot
Playstation lovar att släppa "experimentella" spel bortom sina blockbusters

Menar att man faktiskt gör det redan nu.

#playstation, #playstation-5, #sony


Fragtjuv

Även om jag just nu inte äger någon konsol från Sony så tycker jag att det ska bli intressant att se vad de kommer att koka ihop de närmsta åren


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Förstår inte riktigt kritiken mot Sony att de inte tar ut svängarna. Vi har fått Dreams, Death Stranding, Concrete Genie och annat smått o gott genom åren.
Hur duktiga är ex Nintendo på att ta ut svängarna? De lever på zelda o mario typ men inte gnäller folk för det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Förstår inte riktigt kritiken mot Sony att de inte tar ut svängarna. Vi har fått Dreams, Death Stranding, Concrete Genie och annat smått o gott genom åren.
Hur duktiga är ex Nintendo på att ta ut svängarna? De lever på zelda o mario typ men inte gnäller folk för det.

Förstår inte heller kritiken mot Sony, håller definitivt inte med om att Nintendo bara har Mario och Zelda, det finns mycket mer än så, dessutom är ju Mariospelen väldigt olika även om Mario är med i dom, det är ju bland de mest kreativa och lekfulla spel som finns när det kommer till spelmekanik.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Förstår inte heller kritiken mot Sony, håller definitivt inte med om att Nintendo bara har Mario och Zelda, det finns mycket mer än så, dessutom är ju Mariospelen väldigt olika även om Mario är med i dom, det är ju bland de mest kreativa och lekfulla spel som finns när det kommer till spelmekanik.

hehe jag undrar vad som hade hänt om de släpper ett mario spel ngn gång o mario inte är med i det Då välter nog Internet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

hehe jag undrar vad som hade hänt om de släpper ett mario spel ngn gång o mario inte är med i det Då välter nog Internet.

Det hade vart nåt!😊

Medlem

Hurra för alla vill väl ha ett riktigt smalt experiment-spel istället för uncharted 5, spiderman 2, gow 2 etc etc? 🙂

Medlem

Är väldigt nöjd över nivån dom haft hitintills. Men så gillar jag också säkert 80% av allt dom kastar ur sig. Returnal nu tex är väldigt intresserad av det spelet och är så glad över att det kommer om några dagar! Ser verkligen framemot Stray och little devil inside som kommer i år.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Förstår inte riktigt kritiken mot Sony att de inte tar ut svängarna. Vi har fått Dreams, Death Stranding, Concrete Genie och annat smått o gott genom åren.
Hur duktiga är ex Nintendo på att ta ut svängarna? De lever på zelda o mario typ men inte gnäller folk för det.

Antar att det är alla dem större budget spelen som alla verkar vara 3'e persons äventyrsspel folk syftar på.
Saknas ordentliga FPS, rollspel och kanske något strategispel skulle sitta fint

It's not a lake, it's an ocean

Jag har sett kritiken mot både Sony och Jim Ryan, som många vill se få sparken av någon anledning. Men jag tycker att den är överdriven. PS4 har ett fantastiskt brett spelbibliotek. Personligen är jag glad åt att Sony har fortsatt att satsa så hårt på singleplayer-spel åt oss som inte spelar online.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av blackidus:

Antar att det är alla dem större budget spelen som alla verkar vara 3'e persons äventyrsspel folk syftar på.
Saknas ordentliga FPS, rollspel och kanske något strategispel skulle sitta fint

Det är asnt men å andra sidan finns det mängder av sådant på playstation från 3e part. Men visst jag hade inte tackat nej om Sony droppade ett nytt Wild Arms bara så där
Kanske blåsa liv i Resistance serien igen med.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Det låter lite som Monty Python sketchen "What have the Romans ever done for us", fast med Sony.

Jason Schreier har förklarat på efterhand att hans Bloomberg artikel feltolkades som att Sony inte satsar på indie spel eller nya spelmekaniker, de gör de. Schreiers budskap med artikeln var att Sony undvek att ta en risk då de hellre ville att Bend Studio skulle göra ett helt nytt spel istället för en uppföljare.

Men i min mening är väll ett nytt spel mycket riskabelt än en uppföljare?

Källa till podcasten då han förklarar feltolkningarna: https://youtu.be/_OvSL8ER-AQ

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det är asnt men å andra sidan finns det mängder av sådant på playstation från 3e part. Men visst jag hade inte tackat nej om Sony droppade ett nytt Wild Arms bara så där
Kanske blåsa liv i Resistance serien igen med.

Ja Resistance lirade jag en hel del till PS3
En av anledningarna till att jag hoppat över till Xbox efter att ha ägt PS alla generationer är just att jag inte är något fan av 3e persons äventyrare. Jag har alltid ägt ett PS utöver min PC för att spela Metal Gear ( vet att det också är 3e person men dem kändes annorlunda jämfört med andra) , Resistance eller Gran Turismo, det som är kvar av dem är ju bara Gran Turismo som jag inte går tillbaka till efter att ha testat Forza.

Medlem
Skrivet av SunShine:

hehe jag undrar vad som hade hänt om de släpper ett mario spel ngn gång o mario inte är med i det Då välter nog Internet.

Är inte Luigi's Mansion ett sådant spel?

Medlem
Skrivet av blackidus:

Ja Resistance lirade jag en hel del till PS3
En av anledningarna till att jag hoppat över till Xbox efter att ha ägt PS alla generationer är just att jag inte är något fan av 3e persons äventyrare. Jag har alltid ägt ett PS utöver min PC för att spela Metal Gear ( vet att det också är 3e person men dem kändes annorlunda jämfört med andra) , Resistance eller Gran Turismo, det som är kvar av dem är ju bara Gran Turismo som jag inte går tillbaka till efter att ha testat Forza.

Vet inte om det är sant men jag läste häromdagen att Sony/Insomniac köpt tillbaka licensen för Sunset Overdrive. Vore lite coolt om de smäller till med ett nytt sådant den här generationen måste jag säga hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Vet inte om det är sant men jag läste häromdagen att Sony/Insomniac köpt tillbaka licensen för Sunset Overdrive. Vore lite coolt om de smäller till med ett nytt sådant den här generationen måste jag säga hehe.

Om jag förstått det rätt har Insomniac (och därmed nu Sony) alltid ägt den IP:n.

Medlem
Skrivet av Margy:

Om jag förstått det rätt har Insomniac (och därmed nu Sony) alltid ägt den IP:n.

Ah ja så kan det iofs vara. Minns inte vilken sajt jag läste artikeln på nu men jag kan ha misstförstått den. Kanske är det så det rört på sig hos Sony om just sunset overdrive överlag. vore juh lite coolt om det kom ett till efter alla dessa år haha


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar