Wraith: The Oblivion - Afterlife

Robot
Wraith: The Oblivion - Afterlife

VR-skräcken Afterlife får dig aldrig att hoppa högt. Spelet är betydligt smartare än så.

#fast-travel-games, #wraith-the-oblivion-afterlife


Kul att se er recensera lite VR-spel. Tråkigt att det inte var polerat. I och med att Fast Travel Games har gjort Budget Cuts som av många brukade anses vara det mest polerade VR-spelet så hade jag höga förhoppningar på den aspekten.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av johanAndersson:

Kul att se er recensera lite VR-spel. Tråkigt att det inte var polerat. I och med att Fast Travel Games har gjort Budget Cuts som av många brukade anses vara det mest polerade VR-spelet så hade jag höga förhoppningar på den aspekten.

Vi märker att VR-intresset har stigit senaste året, särskilt efter släppet av Alyx och Quest 2, och det är ju lite extra kul med svenska spel.

Första Budget Cuts gjordes av Neat, medan uppföljaren gjordes tillsammans med Fast Travel.


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi märker att VR-intresset har stigit senaste året, särskilt efter släppet av Alyx och Quest 2, och det är ju lite extra kul med svenska spel.

Första Budget Cuts gjordes av Neat, medan uppföljaren gjordes tillsammans med Fast Travel.

Ah, då hade jag fel. Jag har inte provat tvåan. Jag kommer absolut spela klart ettan när jag väl får ett trådlöst headset, men att krypa runt på golvet med en kabel var lite för svårt.

Medlem

Trevligt med recension av ett VR spel 👏

Det är värt att nämnas, köper man spelet till Oculus får man Quest och PC (Rift) i samma köp, sk cross-buy som finns på ett antal spel på Oculus plattformen.

@johanAndersson Jag spelade budget cuts med mitt Lenovo headset förut. Det hände ett flertal gånger att jag stog på sladden när jag kröp och hukade mig så när jag ställde mig upp flög headsetet av


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Som sagt, gött att se en VR-recension som inte är Half-Life

Redaktör
Ponny
Skrivet av johanAndersson:

Kul att se er recensera lite VR-spel. Tråkigt att det inte var polerat. I och med att Fast Travel Games har gjort Budget Cuts som av många brukade anses vara det mest polerade VR-spelet så hade jag höga förhoppningar på den aspekten.

Det är polerat på vissa plan (skräckbitarna tycks vägda på guldvåg – och det är ju viktigast!), men inte på andra (storyn, storyleverans, några grafiska glitchar). Men all in all: ett bra spel. Snubblande nära högre betyg, som sagt.

Hoppas Fast Travel fortsätter på skräckspåret, för de har bevisligen rätt handlag!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Yay! Tack för en bra recension Funderade på ett köp och blev lite mer sugen nu.

Medlem

Synd att skräckspelet inte kunde liras i desktop mode även. Äger tragiskt nog inget VR-headset.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Sååå bra spel!

Varning.. efter några timmar av spänning blir hjärnan smör.
Jag streamade hela min playthrough.. och såg tillbaka vissa delar.. här har jag ett klipp från de senare timmarna in på natten när jag förklarar min strategi med ord som för mig verkade helt logiska då... efteråt.. haha.. jösses. (inga spoilers.. så länge ni inte klickar vidare till andra klipp jag har)

https://www.twitch.tv/catsol/clip/KitschyOnerousSquirrelShazB...

Medlem

Jag har fortfarande inte förstått vad det är man gör i spelet förutom att bli skraj. Vad går spelet ut på? Ska man lösa pussel och ta sig framåt? Blir man jagad? Ska man ta sig ut?

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Jag har fortfarande inte förstått vad det är man gör i spelet förutom att bli skraj. Vad går spelet ut på? Ska man lösa pussel och ta sig framåt? Blir man jagad? Ska man ta sig ut?

Du är fast i huset tills du har löst mysteriet med vad som hände. du måste utforska, hitta alla ledtrådar och ja, lösa några pussel.

Medlem

Vilket namn på spelet då 😂 men ser rätt najs ut faktiskt, inte många spel till Quest som ser särskilt bra ut så detta kan vara värt det bara för sakens skull!

Medlem
Skrivet av lyrael:

Vilket namn på spelet då 😂 men ser rätt najs ut faktiskt, inte många spel till Quest som ser särskilt bra ut så detta kan vara värt det bara för sakens skull!

Alltså namnet på spelet är väl egentligen bara Afterlife.. "Wraith the Olivion" är ju licensen.. Det bygger på ett rollspelet som äger rum i World of Darkness, samma som Vampire. the Masquerade och Werewolf the Apocalypse.
Lite synd att det inte nämns i recensionen faktiskt. (EDIT: My bad, de nämner det, lite grann i alla fall)

Men jaja.. Det ÄR coolt till quest, men jag föreslår att spela det genom en PC-länk om du kan, det blir mycket snyggare då. Trådlöst så klart då, den där sladden är så störig!

Medlem
Skrivet av Purris:

Alltså namnet på spelet är väl egentligen bara Afterlife.. "Wraith the Olivion" är ju licensen.. Det bygger på ett rollspelet som äger rum i World of Darkness, samma som Vampire. the Masquerade och Werewolf the Apocalypse.
Lite synd att det inte nämns i recensionen faktiskt. (EDIT: My bad, de nämner det, lite grann i alla fall)

Men jaja.. Det ÄR coolt till quest, men jag föreslår att spela det genom en PC-länk om du kan, det blir mycket snyggare då. Trådlöst så klart då, den där sladden är så störig!

Tänkte precis säga det. @fz Wraith må vara nytt på datorspelsfronten, men WoD "växer" inte, utan dessa licenser har funnits i årtionden. Klart, om ni inte nördat ner er i det så är det växande för er, och andra som inte heller är insatta.

Här är en bra sammanfattning av de olika rollspelen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Purris:

Du är fast i huset tills du har löst mysteriet med vad som hände. du måste utforska, hitta alla ledtrådar och ja, lösa några pussel.

Då är jag med. Tack för svaret

Medlem

Vill ni förresten läsa min recension av samma spel finns den här:

https://myogaming.se/featured/wraith-the-oblivion-afterlife/

1
Skriv svar