"Ratchette" blir Rivet i nya gameplay-trailern från Ratchet & Clank: Rift Apart

Robot
"Ratchette" blir Rivet i nya gameplay-trailern från Ratchet & Clank: Rift Apart
Medlem

Returnal, Mass Effect, Biomutant, Kena Bridge of Spirits, Ratchet and clank.. Bara några som jag är grymt sugen på! Hur ska man hinna med allt!?!?😬😂

Medlem

Bara de inte förstör den dynamiska duon!

Medlem

Nu börjar next gen !!!

Medlem
Medlem

Tycker det ser snyggt ut, men det är lite för barnsligt ibland. Jag gillade inte riktigt det första spelet. Får se lite fler gameplays för o se om det blir ett köp eller inte.

Medlem

Herre jösses vilken grafik. Sjukt. Insomniac är i sin egen liga just nu.

ps. De Svenska rösterna låter kanon. Tycker just ratchet spelen alltid haft riktigt bra Svenska röstskådisar. .ds


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Extremt snyggt är det men av trailern att döma är det 30fps, förståeligt.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Tycker det ser snyggt ut, men det är lite för barnsligt ibland. Jag gillade inte riktigt det första spelet. Får se lite fler gameplays för o se om det blir ett köp eller inte.

Det här spelet kommer vara en uppföljare till Into The Nexus från 2013 och har inte något att göra med PS4 spelet som var en remake av första spelet och en tie-in till filmen.

Medlem

Nu bara måste jag ha turen på min sida o vinna i veckans Elgiganten lottning, då får min Xbox S X gå i pension.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Extremt snyggt är det men av trailern att döma är det 30fps, förståeligt.

Variabelt som så många gånger i denna nya generation. Kommer föredra 60fps, RT och 1440p. Hoppas det erbjuds.
https://twitter.com/insomniacgames/status/1299352326021345280...

Flakmonkey
Skrivet av BeardedRobot:

Extremt snyggt är det men av trailern att döma är det 30fps, förståeligt.

Mjo, du ska kunna välja mellan mellan 30 och 60 FPS. Antar att man får klara sig utan 4K och/eller RT för 60.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Mjo, du ska kunna välja mellan mellan 30 och 60 FPS. Antar att man får klara sig utan 4K och/eller RT för 60.

Vi får se vad de lyckas koka ihop. I Miles Morales så lyckades de se till att köra i 4k, ray tracing o 60fps med en patch som kom ngn månad efter release. Så vi får väl se vad de hittat på här


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Detta längtar vi efter jag o grabben, kalas med spel på svenska för de mindre spelarna!

Ser riktigt grymt ut!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av SunShine:

Vi får se vad de lyckas koka ihop. I Miles Morales så lyckades de se till att köra i 4k, ray tracing o 60fps med en patch som kom ngn månad efter release. Så vi får väl se vad de hittat på här

Någon form av kompromiss vart det ändå, kommer inte ihåg exakt vad, men är ganska säker på att det finns en digital foundry video på det.

Men det nya läget var bäst i alla fall har jag för mig, innan det så verkar typ alla ha spelat med 60FPS och sedan slagit över till RT läget under kortare stunder bara för att se hur snyggt det är.
Det är ju bra med snygga spel, men när det händer mycket så har man inte tid att fokusera på detaljerna och hög FPS har nästan alltid högre prioritet för spelaren då(det får såklart inte se för illa ut).

Men jag tror att jag helst ser något mellanläge med 1440P, kanske med uppskalning.
Digital foundry verkar i alla fall vara inne på spåret att upplösning inte är lika viktigt längre.
Jag får väl se vad jag känner när jag köpt 120Hz 4k tv, senare i år☺

Flakmonkey
Skrivet av Fearnox:

Någon form av kompromiss vart det ändå, kommer inte ihåg exakt vad, men är ganska säker på att det finns en digital foundry video på det.

Men det nya läget var bäst i alla fall har jag för mig, innan det så verkar typ alla ha spelat med 60FPS och sedan slagit över till RT läget under kortare stunder bara för att se hur snyggt det är.
Det är ju bra med snygga spel, men när det händer mycket så har man inte tid att fokusera på detaljerna och hög FPS har nästan alltid högre prioritet för spelaren då(det får såklart inte se för illa ut).

Men jag tror att jag helst ser något mellanläge med 1440P, kanske med uppskalning.
Digital foundry verkar i alla fall vara inne på spåret att upplösning inte är lika viktigt längre.
Jag får väl se vad jag känner när jag köpt 120Hz 4k tv, senare i år☺

Är inne på det spåret jag också. Har inte en superstor TV (50") och sitter såpass långt ifrån så att upplösningen inte blir lika viktigt. Då märks det ju mer om effekter så som RT, partiklar, etc är avslaget eller nedgraderat. Men det är ju som med allt annat, de som sitter supernära en 70" TV så blir ju pixlarna tydligare och upplösningen med det viktigare. Så bra med alternativ oavsett.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Någon form av kompromiss vart det ändå, kommer inte ihåg exakt vad, men är ganska säker på att det finns en digital foundry video på det.

Men det nya läget var bäst i alla fall har jag för mig, innan det så verkar typ alla ha spelat med 60FPS och sedan slagit över till RT läget under kortare stunder bara för att se hur snyggt det är.
Det är ju bra med snygga spel, men när det händer mycket så har man inte tid att fokusera på detaljerna och hög FPS har nästan alltid högre prioritet för spelaren då(det får såklart inte se för illa ut).

Men jag tror att jag helst ser något mellanläge med 1440P, kanske med uppskalning.
Digital foundry verkar i alla fall vara inne på spåret att upplösning inte är lika viktigt längre.
Jag får väl se vad jag känner när jag köpt 120Hz 4k tv, senare i år☺

Spelar pc spel på tvn i 1440p. Hade först 4k men skillnaden I upplösning är såklart märkbar men lätt att vänja sig vid. Prestanda blir som natt och dag.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Någon form av kompromiss vart det ändå, kommer inte ihåg exakt vad, men är ganska säker på att det finns en digital foundry video på det.

Men det nya läget var bäst i alla fall har jag för mig, innan det så verkar typ alla ha spelat med 60FPS och sedan slagit över till RT läget under kortare stunder bara för att se hur snyggt det är.
Det är ju bra med snygga spel, men när det händer mycket så har man inte tid att fokusera på detaljerna och hög FPS har nästan alltid högre prioritet för spelaren då(det får såklart inte se för illa ut).

Men jag tror att jag helst ser något mellanläge med 1440P, kanske med uppskalning.
Digital foundry verkar i alla fall vara inne på spåret att upplösning inte är lika viktigt längre.
Jag får väl se vad jag känner när jag köpt 120Hz 4k tv, senare i år☺

Jopp, de skalade ner på skuggorna i själva ray tracing reflektionerna och lite sådant. NX Gamer gjorde en kanon video på detta med.

Som han påpekar här så har de gjort otroligt bra val i det de har fått dra ner på så man egentligen inte märker det när man spelar.
De är sjukt duktiga på Insomniac iaf den saken är säker så jag har stora förhoppningar på nya Ratchet spelet


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Gud så det nya Ratchet & Clank liret ser bra ut. För jävligt att man inte äger en "PlayStation Fünf". Så fort jag shoppar loss på en PS5a så är detta efterlängtade plattformsspel ett givet köp.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent

Skeptisk till att de ska introducera nya karaktärer, hoppas det inte är mer än en bana eller två som man tvingas spela med den nya. I ett Ratchet and Clank spel vill jag spela som Ratchet and Clank på precis samma sätt som man vill spela Metroidspel som Samus Aran, Super Mario spel som Mario, Jak and Daxter som Jak, Doomspel som the Doomslayer o.s.v.

De har ju redan försökt att expandera serien med massa nya spelbara karaktärer och det tog nästan död på deras franschise.

I övrigt ser det grymt ut och hade det funnits en vettig samlarutgåva hade jag bokat den redan. Det här spelet är anledningen till att jag har jagat (och äntligen fått tag i) en PS5.

Tror jag går in i mediaskugga nu gällande det här spelet för vill inte spoila nå mer gameplay för mig själv. Gameplaytrailers till Ratchetspelen har en förmåga att visa upp massa skumma vapen som man vill upptäcka och utforska själv. Ska däremot fundera på om det är värt att spela om några av de gamla spelen för att hänga med i storyn.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Skeptisk till att de ska introducera nya karaktärer, hoppas det inte är mer än en bana eller två som man tvingas spela med den nya. I ett Ratchet and Clank spel vill jag spela som Ratchet and Clank på precis samma sätt som man vill spela Metroidspel som Samus Aran, Super Mario spel som Mario, Jak and Daxter som Jak, Doomspel som the Doomslayer o.s.v.

De har ju redan försökt att expandera serien med massa nya spelbara karaktärer och det tog nästan död på deras franschise.

I övrigt ser det grymt ut och hade det funnits en vettig samlarutgåva hade jag bokat den redan. Det här spelet är anledningen till att jag har jagat (och äntligen fått tag i) en PS5.

Tror jag går in i mediaskugga nu gällande det här spelet för vill inte spoila nå mer gameplay för mig själv. Gameplaytrailers till Ratchetspelen har en förmåga att visa upp massa skumma vapen som man vill upptäcka och utforska själv. Ska däremot fundera på om det är värt att spela om några av de gamla spelen för att hänga med i storyn.

Är det All 4 One du tänker på? Det var ju mer en spin off där fokus låg på just coop för fyra spelare, så tror inte du ska oroa dig att det här spelet kommer likna det.
Kan inte minnas att man fått spela som andra karaktärer annars förutom i trean som hade ett Qwark minispel, men det var ju grymt.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Det här spelet kommer vara en uppföljare till Into The Nexus från 2013 och har inte något att göra med PS4 spelet som var en remake av första spelet och en tie-in till filmen.

Ok tack för info, det visste jag inte.

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Är det All 4 One du tänker på? Det var ju mer en spin off där fokus låg på just coop för fyra spelare, så tror inte du ska oroa dig att det här spelet kommer likna det.
Kan inte minnas att man fått spela som andra karaktärer annars förutom i trean som hade ett Qwark minispel, men det var ju grymt.

Precis. Hade för mig det var fler spel också, men det var bara ett. Är tämligen säker på att det kommer bli asgrymt , men min största farhåga för det här spelet är att Ratchet "försvinner" ett kort tag in i spelet sen får man spela som en Rivet och leta efter Ratchet genom hela spelet.

Medlem

Har sett den här videon några ggr nu (Ja jag är hypad för detta spelet haha) och en sak som sticker ut är att vi i videon, jag tänkte inte på det innan, får lite smakprov på hur Insomniac har nyttjat snabbheten i SSDn.
43 sekunder in i videon ser man dem spela med Rivet och hon slår till en kristall där. Titta hur jäkla snabbt spelet laddar in helt nya grejer i scenen. Hon slår till kristallen och det flashar till och ny bakgrund osv har kommit in.
Tar ngn sekund bara och har fått slowa ner videon så man hinner lägga märke till det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Överhypat?
Alla Playstation fan säger att detta är nextgen och att det är nån form av systemseller.
Tycker ärligt det ser väldigt generic ut, men då har jag aldrig varit fan av tidigare Ratchet clank spel.
Hade väll varit mer imponerande om det var nått annat spel som visade nån form av "next gen". Detta känns inget mer nextgen än astrobot som demonstrerade hur bra kontrollen är.
Gissar att vi kommer få vänta lite till.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Helvete vad snyggt det här spelet är. Kommer svida med 800kr. Men som tur är har jag disc PS5 så jag kan sälja det för 600 direkt efter jag dragit en plat!

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Helvete vad snyggt det här spelet är. Kommer svida med 800kr. Men som tur är har jag disc PS5 så jag kan sälja det för 600 direkt efter jag dragit en plat!

Finns ju flera butiker på Prisjakt som säljer det för 699kr med fri frakt. Kommer förmodligen gå att hitta billigare inte så långt efter release också.

Skrivet av Molotov:

Överhypat?
Alla Playstation fan säger att detta är nextgen och att det är nån form av systemseller.
Tycker ärligt det ser väldigt generic ut, men då har jag aldrig varit fan av tidigare Ratchet clank spel.
Hade väll varit mer imponerande om det var nått annat spel som visade nån form av "next gen". Detta känns inget mer nextgen än astrobot som demonstrerade hur bra kontrollen är.
Gissar att vi kommer få vänta lite till.

Tycker helt klart det är nextgen med hur snabbt man förflyttar sig mellan olika dimensioner. Sen ser grafiken väldigt bra ut också enligt min mening.

Men vad är det som krävs för att du ska bli imponerad då? Spelet är ju inte överhypat bara för att du inte råkar gilla serien.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Tycker helt klart det är nextgen med hur snabbt man förflyttar sig mellan olika dimensioner. Sen ser grafiken väldigt bra ut också enligt min mening.

Men vad är det som krävs för att du ska bli imponerad då? Spelet är ju inte överhypat bara för att du inte råkar gilla serien.

Jag vet inte vad som ska imponera och kännas nextgen, det här känns som vilket spel som helst.
Men det är ju klart, för konsol är det säkert "jättesnyggt" men snygga spel finns det gott om

Vad jag menade med överhypat känns som det är ett spel som man "måste hypa upp" för att det är (första?) riktiga spelet som bara kommer till PS5 ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte vad som ska imponera och kännas nextgen, det här känns som vilket spel som helst.
Men det är ju klart, för konsol är det säkert "jättesnyggt" men snygga spel finns det gott om

Vad jag menade med överhypat känns som det är ett spel som man "måste hypa upp" för att det är (första?) riktiga spelet som bara kommer till PS5 ?

Det är en populär spelserie som många, inklusive jag, har spelat sedan PS2 eran och Insomniac har i princip alltid lyckats leverera grymma spel. Varför ska man då inte vara hypad inför detta? För mig har det ingenting att göra med hur next gen det är, jag och många andra fans är bara glada att äntligen få en riktig uppföljare efter 8 år och jag tror att det kommer vara ett väldigt underhållande spel.

Men om du inte tycker det är next gen att så sömlöst förflytta sig mellan världar med portaler så får du gärna nämna andra spel som redan har gjort den grejen, för jag har inte lyckats hitta något.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Det är en populär spelserie som många, inklusive jag, har spelat sedan PS2 eran och Insomniac har i princip alltid lyckats leverera grymma spel. Varför ska man då inte vara hypad inför detta? För mig har det ingenting att göra med hur next gen det är, jag och många andra fans är bara glada att äntligen få en riktig uppföljare efter 8 år och jag tror att det kommer vara ett väldigt underhållande spel.

Men om du inte tycker det är next gen att så sömlöst förflytta sig mellan världar med portaler så får du gärna nämna andra spel som redan har gjort den grejen, för jag har inte lyckats hitta något.

Ja det är väll det. Jag spelade på ps2 men jag antar att Ratchet och clank fansen var yngre, var iaf inget som tilltalade mig.

Nej nog ska det mer till för att vara nextgen än att förflytta sig genom portaler, det har vi gjort i tidigare spel

Portal tex gjorde det för länge sen, då kändes det "next gen"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar