Paxa lunchrasten! Dark Forces- och Jedi Academy-tillbakablick är veckans retromys

Robot
Paxa lunchrasten! Dark Forces- och Jedi Academy-tillbakablick är veckans retromys

En två timmar genomgång av de fem klassiska Star Wars-spelen, med start i Dark Forces, räcker till två lunchraster.

#Jedi-knight, #dark, #forces, #star-wars


Medlem

Dark Forces, vilka minnen, ett kanonspel för sin tid.

Medlem

Dark Forces 2: Jedi Knight, shit vilken stämning och atmosfär det var i det spelet. Fyfan vad bra det var helt enkelt!

RHK
Medlem

Jedi Knight, bästa multiplayer spelet bland dem.
Synd att de vattnade ner spelmekaniken i efterföljande spel och gjorde det mer för casual spelaren.

Medlem
Skrivet av RHK:

Jedi Knight, bästa multiplayer spelet bland dem.
Synd att de vattnade ner spelmekaniken i efterföljande spel och gjorde det mer för casual spelaren.

Det är helt orimligt att detta spelet är det med bäst lightsabercombat, när nästan tjugo år gått sedan dess. Ge mig ett Chivalry/For Honor etc i SW-universumet.

Medlem

Spelade dark forces eller df 2 på playstation 1 back in the day men mina 2 absoluta favorit star wars spel är sw empire at war och battlefront både klassiska o dem nya.
Älskade dem storlsgna taktiska striderna i eaw och dog figthsen i bf spelen o känslan att vara där.

Medlem

Jedi Academy, så många roliga timmar i MP. Jawa fotboll


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mycket svårt val mellan Dark Forces och Jedi Academy. Får bli Dark Forces för den underbara pixelgrafiken och något mera nostalgi.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Som man nötte Jedi Outcast och Jedi Academy när man var grabb. Till och med min morfar som hörde till krigsveterangenerationen och aldrig rörde en dator i hela sitt liv fascinerades över hur det såg ut. Sanslöst välgjorda spel för sin tid, och multiplayergemenskapen i Jedi Academy höll (håller?) det levande långt efter sin tid.

Och ni som vet, ni vet. g_saberrealisticcombat 20


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Noah har många andra sevärda långa videor om andra spelserier


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Waliant:

Noah har många andra sevärda långa videor om andra spelserier

Ska göra en djupdykning. Uppskattar att allt fler börjat använda chapters, en del sådana här flertimmarvideos är ju bedrövligt sega.


signatur
Ion
Medlem

Åh Jedi Knight! Ett av favoritspelen helt klart, tillsammans med en massa andra kanonlir från 1997. Jag har ett projekt som försöker återskapa motorn i Unity, det var dock några år sedan jag jobbade på det: https://github.com/r1sc/OpenSith

Medlem

Gjordes det någon blinkning till Dark Forces i Rogue One när dom skulle sno ritningarna till Death Star? Jag såg den inte för jag var för sur över att Kyle Katarn inte fick vara med 🙃😄

Medlem

Spelade igenom Jedi Academy för ett tag sedan. Riktigt kul fortfarande!

Medlem

Jedi Outcast var en besvikelse för mig trots det hade bättre gameplay än föregångaren, men Jedi Knight hade så mycket större episka banor som gav spelet en fantastisk atmosfär gjorde att det kändes speciellt, medan Jedi Outcast var i stort sett vanliga FPS-banor iklädda med Star Wars-texturer. Helt överlägen bandesign i Jedi Knight.

Var dock rätt så hypad inför Outcast, spelade igenom demot om och om igen, som faktiskt var en bana som inte var med i det färdiga spelet.

I alla fall, Jedi Knight är min favorit. Borde ta och spela det igen, har säkert gått 15 år eller så sedan jag sist rörde det. Egentligen så borde jag nog ta och spela om alla fyra.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ska göra en djupdykning. Uppskattar att allt fler börjat använda chapters, en del sådana här flertimmarvideos är ju bedrövligt sega.

Kan speciellt rekommendera hans 4 timmar epos om Read Dead-spelen


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Oj vilka minnen. Grannen hade Dark Forces, vi försökte spela det men hade stora problem med att komma någonstans i det. Inte anpassat för 7-8 åringar. Haha.
Vilken nostalgitrip det var när han visade Jedi Mausoleum från Jedi Academy. Delar av den banan var med på demot till spelet (tack PC Gamer). Spelade den banan otroligt många gånger. Slowmotionen som blev när man dödade siths var så coolt.


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

oan
Medlem

mmmmmyspys <3

Skribent

Oj vad svårt! Dark Forces var ju något speciellt. Men pga hur bra det var så var peppen för Jedi Knight thru the roof. Minns jag åkte på lunchrasten från skolan för att hinna plocka upp ett spel på Playset. Sen låg det där i väskan och jag hade svårt att koncentrera mig den skoldagen.

Så måste jag rösta på ETT av spelen faller rösten på Jedi Knight.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar