Free Realms når 10 miljoner spelare

Robot
Medlem
Free Realms når 10 miljoner spelare

Aldrig hört talas om. Har nog ignorerat allt om det också.

Moderator | Testpilot

Helt okej spel tbh.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Låt oss titta hur många REGISTRERADE spelare tibia/runescape har. Jag gissar minst 50 miljoner.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

10 miljoner registrerade spelare. Vissa istället antal aktiva konton, så är den siffran bra mycket lägre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Säger ju inte speciellt mycket ...

Medlem

Det visar väl ungefär hur många som köpt och prövat spelet.
Med andra ord är det inte annorlunda från när siffror för "vanliga" spel publiceras, det visar hur många som köpt det men inte hur många som spelar ut det/spelar det fortfarande.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det visar väl ungefär hur många som köpt och prövat spelet.
Med andra ord är det inte annorlunda från när siffror för "vanliga" spel publiceras, det visar hur många som köpt det men inte hur många som spelar ut det/spelar det fortfarande.

Nej, det kan man inte säga. Ett "vanligt" spel köper du i affären och därmed har du bidragit till att stötta företaget. Spel som är gratis och istället beror av mikrotransaktioner kan ha många användare utan att nödvändigtvis vara lönsamma.

Inaktiv

Free Realms? What? Ett spel jag aldrig någonsin hört talas om med 10 miljoner spelare?

Fantastiskt.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Jag tycker att detta spelet är rätt så nice, det har väldigt många saker man kan göra, väldigt många olika "skills" man kan utveckla. Spelade detta spel i ungefär en månad men det var lite för barnsligt imo...
Pang pang spel och lite mer skräckspel är roligare

Medlem
Skrivet av Ghostknight:
Skrivet av Soulless:

Det visar väl ungefär hur många som köpt och prövat spelet.
Med andra ord är det inte annorlunda från när siffror för "vanliga" spel publiceras, det visar hur många som köpt det men inte hur många som spelar ut det/spelar det fortfarande.

Nej, det kan man inte säga. Ett "vanligt" spel köper du i affären och därmed har du bidragit till att stötta företaget. Spel som är gratis och istället beror av mikrotransaktioner kan ha många användare utan att nödvändigtvis vara lönsamma.

okej trodde det var ett vanligt mmo som man köper i affär/online och sen spelar sig less på, my bad och ber om ursäkt


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jäklar vad alla ska vara så jäkla negativa. För fasiken vad man blir trött på surnissar som er.

Om det hade varit ett spel ni alla älskat och dyrkat hade ni sagt"vad bra, väl värt det" och andra lovord.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av QueloR:

Låt oss titta hur många REGISTRERADE spelare tibia/runescape har. Jag gissar minst 50 miljoner.

Båda spelen kom en bra tid innan Free Realms 2009, Runescape 2001, Tibia 1997. I alla fall så verkar Free Realms vara för de yngre mmorpg spelarna.

Medlem

är väl kul att det går bra för spelet och dom som utvecklat det
klart mer intressant en många crap lir som är gratis/micro


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av redmac:

Jäklar vad alla ska vara så jäkla negativa. För fasiken vad man blir trött på surnissar som er.

Om det hade varit ett spel ni alla älskat och dyrkat hade ni sagt"vad bra, väl värt det" och andra lovord.

Finns väl ingen anledning att lovorda spel som man inte tycker om.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar