Resident Evil: Village-demon ges förlängd speltid

Robot
Resident Evil: Village-demon ges förlängd speltid
Medlem

Alltså det här är nog bland de dummaste demosläpp jag varit med om. Hur tusan har de tänkt kring detta? Jag hann testa första demon, missade andra helt och allt är så stressigt när det går på tid.
Sade det i en annan tråd med det tål att upprepas. En demo ska så klart kunna spelas hur mkt som helst, när som helst och i min egna takt.
Och varför låsa ner demos till en platform. Trams.

nej tummen ner för hur man hanterat demo biten kring det här spelet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@SunShine Dom gjorde samma med RE2 remake, störande. Vill minnas att dom gjorde lika dant med RE spelen på playstation 1.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

@SunShine Dom gjorde samma med RE2 remake, störande. Vill minnas att dom gjorde lika dant med RE spelen på playstation 1.

Ah låter helt knasigt.
Hoppas inte det här blir en trend bland andra utvecklare iaf. Jag vet inte vad jag ska tycka om nya RE än då jag knappt fått spela något känns det som. haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag hade spelat det om det kom till Xbox Game Pass. Alltså hela spelet. Men så är det icke. Ryktet stämmer.

Medlem

Jag antar att de vill försöka få någon typ av FOMO effekt men känns som det blir tvärtom istället. Varför ska jag ladda ner detta demo som jag måste anpassa min tid för att kunna köra och dessutom inte får spela i lugn och ro så som jag gillar att spela spel.

Hoppas de inser att detta inte var så bra idé och väljer att ge ut normala demos framöver.

Jag avvaktar recensioner och baserar eventuellt köp på det.

Inaktiv

Känns lite som att man kan ha ett annat namn på den här serien då man gått så långt från sina rötter. Första spelen tillsammans med silent hill var riktigt bra på sin tid. Jag antar att mycket av spelet kommer gå ut på att springa fram och tillbaka medan man rundar någon trött odödlig figur men jag hoppas jag har fel!

Medlem

Nån som gått från att spela dom senare RE-spelen på pc till konsol? Körde remakes samt 7:an på pc med mus/tangentbord då jag ju är van med det för speltypen.

Har dock fått tag på en ps5a och insett att det vore skönare att sitta och slöspela i soffan än framför datorn. Vet dock inte om det kommer vara värt omställningen till handkontroll för sikta/skjuta efter att ha lekt runt lite under en viss del av slottsdemot.

Vänjer man sig efter ett tag eller är det lika bra att hålla sig till pc?

Medlem

visste inte att testa en demo ska innebära så många svordomar helt sjukt va dom krånglar till det, släpp skiten utan nån förbannad tidsbegränsning och sluta stressa folk, är dom så oroliga att man inte får testa mer än 30min för att hitta hur dåligt det är eller?

Ofi
Medlem

Demon är bekräftad till Stadia (även från Googles håll). Logon finns med på demo-sidan och det står att alla plattformar får den. Dock är inte tiden för släppet med i listan.

https://www.residentevil.com/village/uk/topics/demo/

Redaktör
Skrivet av Ofi:

Demon är bekräftad till Stadia (även från Googles håll). Logon finns med på demo-sidan och det står att alla plattformar får den. Dock är inte tiden för släppet med i listan.

https://www.residentevil.com/village/uk/topics/demo/

Se där, bekräftat. Tack, uppdaterar nyhet.


signatur
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

visste inte att testa en demo ska innebära så många svordomar helt sjukt va dom krånglar till det, släpp skiten utan nån förbannad tidsbegränsning och sluta stressa folk, är dom så oroliga att man inte får testa mer än 30min för att hitta hur dåligt det är eller?

Eller hur. man kan undra om de inte litar på sin egen produkt eftersom de inte vill vi ska hinna upptäcka nånting innan tiden är ute haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Redaktör
Skrivet av SunShine:

Eller hur. man kan undra om de inte litar på sin egen produkt eftersom de inte vill vi ska hinna upptäcka nånting innan tiden är ute haha.

Det handlar säkerligen om att få uppmärksamhet. Demo på 30 min till PS förra veckan ledde till nyheter, den här ändringen ger nyheter, osv, osv. En avvägning mellan att irritera folk och att få fler att testa spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det handlar säkerligen om att få uppmärksamhet. Demo på 30 min till PS förra veckan ledde till nyheter, den här ändringen ger nyheter, osv, osv. En avvägning mellan att irritera folk och att få fler att testa spelet.

Ja du har säkert helt rätt i det. det är väl så man tänkt. Personligen hoppas jag inte demos på det här sätter sprider sig. Jag gillar de hederliga gamla där utvecklaren väljer en del av spelet som de släpper för allmänheten att testa som vi vill när vi vill o hur mkt vi vill


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Redaktör
Skrivet av SunShine:

Ja du har säkert helt rätt i det. det är väl så man tänkt. Personligen hoppas jag inte demos på det här sätter sprider sig. Jag gillar de hederliga gamla där utvecklaren väljer en del av spelet som de släpper för allmänheten att testa som vi vill när vi vill o hur mkt vi vill

Agreed. Och det säger jag trots brutal nyhetstorka.


signatur
Medlem

Aja tur man inte behöver demo i det här fallet, förbokat sedan länge.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag hade spelat det om det kom till Xbox Game Pass. Alltså hela spelet. Men så är det icke. Ryktet stämmer.

Vem säger att spelet ens någonsin kommer komma till gamepass.

Köp spelet om det är intressant istället för att förlita dig på gamepass.

Tyvärr är du inte enda med den attityden att om det inte kommer till gamepass så är det inte värt det.

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Känns lite som att man kan ha ett annat namn på den här serien då man gått så långt från sina rötter. Första spelen tillsammans med silent hill var riktigt bra på sin tid. Jag antar att mycket av spelet kommer gå ut på att springa fram och tillbaka medan man rundar någon trött odödlig figur men jag hoppas jag har fel!

Timmen jag har spelat hittills tyder inte på det.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag hade spelat det om det kom till Xbox Game Pass. Alltså hela spelet. Men så är det icke. Ryktet stämmer.

Kanske inte vid release men med tanke på att RE7 finns så är det väl ingen omöjlighet längre fram.

Kul med demo. Mindre kul med en timmes speltid. Det måste ju gå att begränsa så att det bara går att göra X och sen är det slut? Ett klassiskt upplägg med andra ord.

Medlem

Körde demot I helgen och råkade springa igenom det på 22min. Hade inga problem med att det var för lite tid? Allt var sjukt linjärt och alla dörrar var låsta. Hälften av demot (castle) hade man redan sett I det första som var PS5 exklusivt? Köpte ett hagel och deletea allt enkelt och verkade bara finnas fåtal key items så man blev inte direkt sidetracked.

Kanske spela för fort helt enkelt. Var inte så mycket observation trots allt då jag hellre ville klara demot än att stirra på texturer/se hur fint designat alla rum är.

1
Skriv svar