PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Avstängd
Skrivet av Neverdie:

Eliminerar inte problemet

Nej såklart inte. Men varför ska alla köpa nu helt plötsligt då det inte finns några?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nej såklart inte. Men varför ska alla köpa nu helt plötsligt då det inte finns några?

Grunden är väl just att det var svårt att se hur stor efterfrågan och tillgången skulle stå sig i förväg?
Plus att det för många känns svårt att förboka något innan det ens presenterats närmare - känns fel att konstant boka samtliga nya släpp för att sen boka av det som i slutändan inte blir intressant/passar?

Medlem

Lite irriterande att det är så tyst kring Mediamarkt och leveransen av konsolerna från deras utlottning. Någon som hört något?

Medlem
Skrivet av Gl4s:

Lite irriterande att det är så tyst kring Mediamarkt och leveransen av konsolerna från deras utlottning. Någon som hört något?

Verkar som några fått mail att den är skickad idag.

Avstängd
Skrivet av Radwick:

Grunden är väl just att det var svårt att se hur stor efterfrågan och tillgången skulle stå sig i förväg?
Plus att det för många känns svårt att förboka något innan det ens presenterats närmare - känns fel att konstant boka samtliga nya släpp för att sen boka av det som i slutändan inte blir intressant/passar?

Men ps5 visste man ju på förhand att det skulle bli succé. Var annat med Xbox och jag tror ps5 kommer klassa ut Xbox även denna generation.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Medlem

Hej alla ! Lyckades beställa Xbox series X på mediamarkts hemsida idag. Någon annan som lyckades med det ?
De tog slut redan några minuter efter att jag upptäckte att det fanns i webblager.
Tror ni man får det i veckan då ?

Medlem
Skrivet av Krabbskalle:

Hej alla ! Lyckades beställa Xbox series X på mediamarkts hemsida idag. Någon annan som lyckades med det ?
De tog slut redan några minuter efter att jag upptäckte att det fanns i webblager.
Tror ni man får det i veckan då ?

Jag lyckades också beställa. Kan inte ha varit i lager mer än 20-30 min. Det stod att det levereras inom 1-3 dagar så förhoppningsvis denna vecka!

Medlem
Skrivet av BlastedBear:

Jag lyckades också beställa. Kan inte ha varit i lager mer än 20-30 min. Det stod att det levereras inom 1-3 dagar så förhoppningsvis denna vecka!

Gött ! Vi får hoppas ✌🏻

Medlem

Min PS5:a från Mediamarkt är registrerad i postnordsappen nu men har inte kommit fram till postnord ännu. Jag gissar att den kommer fram på torsdag.

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Min PS5:a från Mediamarkt är registrerad i postnordsappen nu men har inte kommit fram till postnord ännu. Jag gissar att den kommer fram på torsdag.

Gött! Jag kör förbi MM på vägen hem från jobbet varje dag så valde upphämtning där. Det borde rimligtvis inte påverka leveranstiden negativt. Har sedan beställning stått "Kan hämtas upp i MediaMarkt Göteborg Högsbo om 3-7 arbetsdagar". Hade varit trevligt med lite mer information.

Medlem

Har fortfarande inte fått något definitivt besked av MM angående min beställning av ps5 som annullerades av oklar anledning igår. Börjar bli irriterad och orolig nu, speciellt då jag ser att jag verkar vara ensam om mitt problem.

Medlem
Skrivet av Ami86:

Har fortfarande inte fått något definitivt besked av MM angående min beställning av ps5 som annullerades av oklar anledning igår. Börjar bli irriterad och orolig nu, speciellt då jag ser att jag verkar vara ensam om mitt problem.

Mediamarkt annulerar ofta ordnar när produkt är slut i lagret. Har du otur så har dom lovat lite för mycket.

Själv har jag inte fått något mail om att den är skickad ännu.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Mediamarkt annulerar ofta ordnar när produkt är slut i lagret. Har du otur så har dom lovat lite för mycket.

Själv har jag inte fått något mail om att den är skickad ännu.

Samma här. Börjar bli lite lätt orolig.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Mediamarkt annulerar ofta ordnar när produkt är slut i lagret. Har du otur så har dom lovat lite för mycket.

Själv har jag inte fått något mail om att den är skickad ännu.

Har också fått flera beställningar annullerade tidigare när saker tagit slut (vid köp av spel). Hoppas att det inte händer nu bara Har inte fått något annat än orderbekräftelsen för några dagar sedan.

Skrivet av brunnlake:

Gött! Jag kör förbi MM på vägen hem från jobbet varje dag så valde upphämtning där. Det borde rimligtvis inte påverka leveranstiden negativt. Har sedan beställning stått "Kan hämtas upp i MediaMarkt Göteborg Högsbo om 3-7 arbetsdagar". Hade varit trevligt med lite mer information.

När jag köpt varor till varuhus tidigare så har statusen ändrats till typ "transporteras till varuhuset" strax innan det gått att hämta. Tror att det är bara den uppdateringen man får innan beskedet att varan går att hämta ut.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Mediamarkt annulerar ofta ordnar när produkt är slut i lagret. Har du otur så har dom lovat lite för mycket.

Själv har jag inte fått något mail om att den är skickad ännu.

Killen i kundtjänst igår bedyrade att jag inte skulle oroa mig för att det bara blivit en liten miss från deras sida och att jag skulle få ett Mail med info idag. Men vad en kille i kundtjänst säger betyder ju inte så mycket, det är ju inte han som bestämmer. Är det så att de lovat ut fler enheter än vad de faktiskt har och att de därför annullerat min beställning så är det riktigt ruttet.

Medlem

Bara en heads up till alla som verkar ha glömt, det står i "Grattis" mailet från MM "Preliminär leverans inom 1 vecka".

Så skulle ge det fram till fredag innan man börjar oroa sig för mycket.

Medlem

Fick mail nu att den har skickats från Mediamarkt. 😃


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Fick mail från MediaMarkt idag med om att det skickats och det är reggat i postnod-appen som nån tidigare sa

Medlem

Skickat från MediaMarkt idag! Blir väl torsdag då.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Fick mail nu att den har skickats från Mediamarkt. 😃

Skrivet av Birchoff:

Fick mail från MediaMarkt idag med om att det skickats och det är reggat i postnod-appen som nån tidigare sa

Skrivet av kalaspuffar:

Skickat från MediaMarkt idag! Blir väl torsdag då.

Grattis till er Har inte fått något än fan också...

Medlem
Skrivet av strangelove:

Grattis till er Har inte fått något än fan också...

Även hos mig är det tyst i brevlådan.

Medlem

Beräknad leverans imorgon!🥳😁

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Fick mail nu att den har skickats från Mediamarkt. 😃

Skrivet av Birchoff:

Fick mail från MediaMarkt idag med om att det skickats och det är reggat i postnod-appen som nån tidigare sa

Skrivet av kalaspuffar:

Skickat från MediaMarkt idag! Blir väl torsdag då.

Vid vilken tid och dag gjorde ni era beställningar?

Medlem
Skrivet av Bi0HaZZarD:

Vid vilken tid och dag gjorde ni era beställningar?

I fredags 15.54.

Medlem

Hade ju varit jäkligt dålig stil om MM tar bort folks beställningar.

Har inte fått något mail angående om att man har skickat PS5an från MM och på mina sidor står det att leverans är påbörjad... Hoppas dock att de skickar senast imorgon så man hinner spela under helgen.

Medlem

Min beställning från mm blev annullerad. Så dom skulle nollställa min kod under dagen, inte hört ett ljud. Man blir ju rå nervös

Medlem
Skrivet av breahl:

Men ps5 visste man ju på förhand att det skulle bli succé. Var annat med Xbox och jag tror ps5 kommer klassa ut Xbox även denna generation.

För tidigt att säga, bara det att Playstation har ingenting som kan mäta sig med Elderscrolls ger ju redan där Xbox fördel. Du är som Sony, helt tagen på sängen och självsäker för att varit ledande förra generationen och ingen aning vad komma skall från Xbox denna generation:D

Avstängd
Skrivet av Gaara:

För tidigt att säga, bara det att Playstation har ingenting som kan mäta sig med Elderscrolls ger ju redan där Xbox fördel. Du är som Sony, helt tagen på sängen och självsäker för att varit ledande förra generationen och ingen aning vad komma skall från Xbox denna generation:D

Det finns ju till ps5 med men jag är inte intresserad av det ens?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det finns ju till ps5 med men jag är inte intresserad av det ens?

Nästa del i serien kommer inte till ps5. Du hör till en minioritet, de flesta är intresserade...

Skriv svar