Jämförande film ställer Resident Evil Village till PS5, PS4 Pro, PS4 mot varandra

Robot
Jämförande film ställer Resident Evil Village till PS5, PS4 Pro, PS4 mot varandra
Medlem

Vet inte om det är för att jag sitter på en mobil, men jag har ofta svårt att se skillnad på grafikjämförelser som denna.

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Vet inte om det är för att jag sitter på en mobil, men jag har ofta svårt att se skillnad på grafikjämförelser som denna.

Samma här.

Faktum är att jag med åren har släppt sådant här. Har alltid varit en stor förespråkare för prestanda, främst när det kommer till framerate. 60 fps 1080p ser magiskt ut.

Spelade igenom Miles Morales med 60 fps 1080p utan raytracing. Började omspelning häromdagen och då med mål på 60 fps, raytracing och varierande upplösning.

Märkte ingen skillnad utöver några rutor som såg fina ut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ser väldigt bra ut på PS4 så lär väl skaffa till den. Måste dock säga att jag verkligen vill ha en PS5a. Dagen då loading screens är borta, ooof.

Spelen brukar ju utvecklas grafikmässigt under åren på konsolerna. I början på en ny gen brukar det inte vara SÅ stor skillnad på de nya spelen och de sista som släpptes på förra gen. Tänk typ hur GoW3 och TLOU såg ut på PS3 och TLOU2 och GoW4 ser ut på PS4. Jag undrar hurt hårt man kommer kunna pusha de nya konsolerna och hur spelen som släpps om några år kommer att se ut. Det nya Ratchet and Clank ser ju nästan lika bra ut som en Pixar film. Känns som vi är väldigt nära dagen då spelgrafiken ser precis ut som många spel cinematics som tex de Blizzard skapat.

Medlem
Medlem

Konsol 1 konsol 2 konsol 3..........

Medlem

Det är nog flytet på 60fps som är den stora skillnaden, 30fps är ospelbart efter testat 60fps om den möjligheten finns som i val.

Medlem

Så länge liren utvecklas till old-gen kan dom aldrig pumpa 100% till next-gen. Kika bara på ratchet-trailern om ni vill se ögongodis till PS5. Helskotta säger jag bara.

Det kommer i alla fall bli nice med 60 fps re8 när det släpps.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Snyggt till alla. Känns som om man lika gärna hade kunnat köpa det till pro.

NuZ
Testpilot
Skrivet av theBoosing:

Så länge liren utvecklas till old-gen kan dom aldrig pumpa 100% till next-gen. Kika bara på ratchet-trailern om ni vill se ögongodis till PS5. Helskotta säger jag bara.

Det kommer i alla fall bli nice med 60 fps re8 när det släpps.

Klart som fan att det kan?! Handlar bara om hur mycket tid man vill lägga på koden till de olika plattformarna.

Om man köper till PS4 får man automagiskt PS5 varsionen då? Vet att Xlådan kör smartdelivery på titeln iaf. Då borde Sony ha samma då?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Själv väntar man på video hur det kommer se ut på PC.

1
Skriv svar