Testa sjörövarrollspelet King of Seas, demo släppt

Robot
Testa sjörövarrollspelet King of Seas, demo släppt

Ett nytt Sid Meier's Pirates, månntro?

#king-of-seas


Medlem

Tänkte testa tills jag läste att svårighetsgraden justeras löpande…

Medlem

Jag ska testa det. Har spelat många versioner av pirates sedan jag fastnade i det helt på amiga 500. Pirates gold till Mac är nog det jag lagt flest timmar på.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Tänkte testa tills jag läste att svårighetsgraden justeras löpande…

Okey...

Medlem

Är det ett "Håll X för att gasa" så kan det gå raka vägen ner i papperskorgen. Gör man ett spel med fartyg och segel då ska det banne mig vara en stor del av hur man förflyttar sig. Ligga rätt i vinden osv. Mer verklig seglings mekanik tack!

Ser okay ut! Blir att pröva.

Vad hände med Skulls & Bones? Blir det till PS5 istället?

Medlem

Låter tråkigt om det inte finns någon slags multiplayer


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Låter tråkigt om det inte finns någon slags multiplayer

Låter underbart tycker jag

Medlem

Tack för påminnelsen, jag spelade sönder Sid Meiers Pirates när det kom ut för typ 15 år sedan, detta har lite av samma charm!

Medlem

Fårla se hur det blir. Om de ska konkurrera med Sid Meier's Pirates! så har de väldigt stora skor att fylla.


signatur

I drank what?

Medlem

Testade demot och inget att hänga i granen direkt... Slappt skriven story, fetch quests, inget stöd för mus verkar det som. Känns som ett typiskt Ipad-spel.

Med multiplayer hade det kanske varit intressant.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vore kul att hitta ett nytt Pirates eller Sea Dogs, många timmar har det blivit med bägge titlarna!

Gnällkuk
Skrivet av Dunder:

Testade demot och inget att hänga i granen direkt... Slappt skriven story, fetch quests, inget stöd för mus verkar det som. Känns som ett typiskt Ipad-spel.

Med multiplayer hade det kanske varit intressant.

Ställer mig också tveksam, låst till 60fps också. Känns som en rätt slapp port från konsol. Inte ens stöd för mus i menyerna... vilket heller inte går att komma åt när du spelar, utan bara från huvudmenyn. Tidsbegränsat till 60min också utan sparfunktion.

Ska inte avfärda det helt men det blir nog inget jag plockar upp vid släpp.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nej detta var ingen höjdare, klarade 20min i demot sedan var jag rätt nöjd.

1
Skriv svar