Det bästa spelet ni aldrig klarade?

Medlem

För mig är det god of war till ps4. Det är första gången jag gett mig på något spel ur god of war-serien men detta ska vara väldigt bra. Jag vill att det ska vara bra och jag tror mig tycka det med men av någon anledning kom jag av mig.
Kanske var det den relativt höga svårighetsgraden som gjorde det. Gudafighten i början var inte lätt, åtminstone för mig. Därefter blev det enklare men världen blev helt plötsligt väldigt stor och jag visste inte var jag skulle ta vägen.

Jag kommer ge mig på det snart igen (immortals ger mig mersmak!). Speciellt nu när det finns en ps5 patch. Får se när bara. Det finns alldeles för mycket spel att spela och alldeles för lite tid.

Medlem
Skrivet av Taskman:

Metal Gear Solid 5
Fullständigt älskar MGS serien och har spelat alla från det första till PSX. Har inte spelat de som "bara" heter Metal Gear dock.
Lirat alla till PSP också.

MGS5 gillade jag inte, kan inte sätta fingret på det alls men något gjorde att jag inte fastnade och la ner det.

Tycker det var sjukt "game-igt" (på ett sökt, negativt sätt) även om jag förstått att det har alltid MGS varit. Men det i kombination med att alla inzoomningar på Quiet gjorde att det inte gick att få ut nåt nöje av spelet för min del

Testpilot

Death Stranding.

Inget får mig att lacka ur så mycket som en bossfight som man inte gillar. Så när jag kom till nån boss man måste smyga på bakifrån och binda som samtidigt teleporterar och har oändligt med ammo och annat medans ens egna vapen inte funkar. Ja då lade jag ner och avinstallerade. 112 timmar spelade

Prey

Pga av en bugg som hade med hur stationen förändrades då man kommer längre fram i spelet var det omöjligt att klara spelet. Den lösningen som kom senare krävde typ omspelning av stora delar av spelet.
Då tröttnade jag och lade ner. 50 timmar spelade.

Medlem
Skrivet av Radwick:

Tycker det var sjukt "game-igt" (på ett sökt, negativt sätt) även om jag förstått att det har alltid MGS varit. Men det i kombination med att alla inzoomningar på Quiet gjorde att det inte gick att få ut nåt nöje av spelet för min del

Quiet var ju det enda positiva med det spelet.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Sekiro.
Så coolt spel, men ack så svårt.

Om det inte klickar med hjärnan att man ska höra takten på bossarnas attack mönster och deflecta därefter så är spelet tyvärr omöjligt. Man måste ha en gnutta taktkänsla helt enkelt och har man inte det så är man körd. Det är det enda spelet jag faktiskt sagt till flera kompisar att om du har jättesvårt för spelet är det lika bra att ge upp. Dark souls är mycket mer förlåtande, i de spelen kan man komma undan med att inte kunna spelets alla mekaniker till fullo, men i sekiro MÅSTE man kunna.

Medlem

Alla GTA.


signatur

autograph

Dödgrävaren

Nya Prey, har börjat det flera gånger men fastnar aldrig riktigt för det, trots att det borde vara rätt upp min allé.

Medlem

Zelda: The Wind Waker, gav det ett tappert försök till både Gamecube och Wii U. Båda gångerna kände jag att storyn tappade fokus o då även jag.
Trots detta saknar jag ändå att spela det.

Medlem

Dark Forces 2 då spelet kraschade vid slutet på en viss level, på den tiden så kunde jag inte hitta varför och när man senare har skaffat det på Steam så har man inte hunnit.
Witcher 3 störde mig enormt på kontrollerna och menyerna i spelet så jag kanske körde två timmar på det.
The Force Unleashed 2 så var det en hangar man skulle förbi som man dog gång och gång på, då la jag ned det, avskyr att spela om samma sak flera gånger.

Finns säkert andra också iaf där man inte har kört klart dlc på.

Medlem

Dark Souls 3 dlc:et Ringed City. Fastnade på pvp-bossen. Har spelat spelet från och till sen 2017. Men ska klara dlc:et innan Elden Ring kommer ut är tanken.
Metal Gear solid 5, fick det med en dator jag köpte 2015. Bra spel men jag fastnade aldrig av någon anledning. Har inte spelat föregångarna, kanske var därför. Spelat totalt 2 timmar sen 2015.

Medlem

Inte ett helt spel men...

The old Hunters (Bloodborne).

Är på sista bossen. Har fått ner den till mindre än 10%.

Tänker på det minst ett par gånger i veckan. Det stör mig.

En dag... då jävlar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Dark Souls 3 dlc:et Ringed City. Fastnade på pvp-bossen. Har spelat spelet från och till sen 2017. Men ska klara dlc:et innan Elden Ring kommer ut är tanken.
Metal Gear solid 5, fick det med en dator jag köpte 2015. Bra spel men jag fastnade aldrig av någon anledning. Har inte spelat föregångarna, kanske var därför. Spelat totalt 2 timmar sen 2015.

Mgs5 är grymt bra spelmässigt. Storyn är hackig och flummig samt bristfällig. Väldigt konstigt faktiskt, trots Hideo.

Men skiter man i det och bara spelar spelet så är det grymt bra. Snyggt, snabbt, kreativt och jäkligt kul.

Ge det en chans till. Ignorera allt som har med online att göra. Njut av uppdrag och miljö.

Bästa stealth ever. Med sjukt mycket roliga prylar som bara växer genom spelet.

Edit: att beställa in en attackhelikopter till tonerna av Final Countdown över en militärbas samtidigt som man smyger runt och lömskar sig är oslagbart.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Dec:

Jag minns inga relativt moderna spel, och det senaste som jag minns är ett dåligt spel (FlatOut 3). Det spelade jag dock utan några uppdateringar så nästa gång kan jag tänka mig att ge det en andra chans med alla uppdateringar.

Ett "bättre" spel som jag minns är Commandos 3. Jag gillade 1:an och älskade 2:an, men 3:an var för svår. Jag minns inte exakta detaljer men jag tror något uppdrag hade en tidspress, och knapparna var annorlunda. Det är möjligt att jag inte hade tålamodet då att försöka mer än 2-3 gånger.

Precis .Redan första banan hade väl nån tidspress som jag aldrig fattade va man skulle hinna med att göra för att få fortsätta


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Outcast, fan det skaver än såhär 22 år senare, tänker på det fortfarande från och till, skavet.. Underbart spel, vill minnas att jag blev av med mina sparfiler vid datorbyte och har aldrig varit någon som njuter av att spela om saker.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Sekiro...

Efter att ha fallit på mållinjen mot nån boss för 15:e gången (tror det var den där munken på bron, när jag tänker efter) så tänkte jag att en paus från spelet var på sin plats. Tanken var att lira något annat ett tag och sedan komma tillbaka med rensade smaklökar, men av oklar anledning blev så aldrig fallet.

Men den här tråden blev en bra påminnelse. Jag kanske ska klämma in lite Sekiro innan jag försöker tvinga mig igenom Resident Evil Village.

https://s.isanook.com/ga/0/rp/r/w728/ya0xa0m1w0/aHR0cHM6Ly9zL...

15 är ju Småpotatis, jag tror jag satt och nötte sista bossen i 3 timmar i streck innan den klarades, men satan vilken belöningskänsla. Inga From Software-spel bör avbrytas, så spela klart det för din egen skull, du kommer inte att ångra dig!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Mgs5 är grymt bra spelmässigt. Storyn är hackig och flummig samt bristfällig. Väldigt konstigt faktiskt, trots Hideo.

Men skiter man i det och bara spelar spelet så är det grymt bra. Snyggt, snabbt, kreativt och jäkligt kul.

Ge det en chans till. Ignorera allt som har med online att göra. Njut av uppdrag och miljö.

Bästa stealth ever. Med sjukt mycket roliga prylar som bara växer genom spelet.

Edit: att beställa in en attackhelikopter till tonerna av Final Countdown över en militärbas samtidigt som man smyger runt och lömskar sig är oslagbart.

Intressant, kanske ska ge det en chans till då.

Medlem

Sekiro.
Sista bossen tog musten ur mig...

Medlem

Bloodborne utan tvekan... La ner typ 80% in och vart omöjligt att komma tillbaka in i de sen dess :/ hoppas på en ps5 uppgradering på det så ska ja se till att köra om hela!

Medlem
Skrivet av Kevlarkev:

Bloodborne utan tvekan... La ner typ 80% in och vart omöjligt att komma tillbaka in i de sen dess :/ hoppas på en ps5 uppgradering på det så ska ja se till att köra om hela!

I know the feels..


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Metro Exodus
Fastnade på samma ställe i flera timmar, utan ammo och lågt liv.
Nu flera år senare så har jag övervägt att starta om på nytt men får flashbacks..

Medlem

Nier Automata antar jag. Fastnade helt enkelt inte för det.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag känner igen det där. Jag spelade igenom 99 % av Sekiro vid releasen för två år sedan och jag hade bara sista bossen kvar, men vid det laget var jag så mätt på spelet så jag tog en paus och spelade några andra spel.

Jag tänkte att jag skulle fixa den där slutbossen efter pausen men det har ännu inte blivit av...

Haha exakt samma för mig. Gjorde en "optional" boss som var toksvår (dock visade det sig att det gick att använda ett exploit, men sånt gillas inte, så det gjorde jag icket) och sen hamnade jag hos slutbossen som också var toksvår (i mina mått mätt). Då tröttnade jag.

Gjorde liknande grej med Bloodborne: Old hunters, kom till sista bossen men gav upp. Tog dock upp det några år senare just för att spöa slutbossen, riktigt skön känsla när det var klart Blir nog att plocka upp Sekiro igen...

Fastnade heller aldrig för Nier: automata, efter att ha somnat(!) 2-3 gånger under en bossstrid insåg jag att spelet inte var för mig.

Medlem
Skrivet av Slugger:

Gjorde liknande grej med Bloodborne: Old hunters, kom till sista bossen men gav upp. Tog dock upp det några år senare just för att spöa slutbossen, riktigt skön känsla när det var klart Blir nog att plocka upp Sekiro igen...

Bra idé, jag borde också plocka upp Sekiro och fixa den där bossen. Men det var ett tag sedan sist så jag är nog lite ringrostig och skulle behöva träna några timmar på massa minions först.

Skrivet av Slugger:

Fastnade heller aldrig för Nier: automata, efter att ha somnat(!) 2-3 gånger under en bossstrid insåg jag att spelet inte var för mig.

Ja, det blir knepigt om man somnar mitt i bossfighten. Bossen liksom står där och tänker "Am I a joke to you?"

Medlem

Jag måste nog frångå frågeställningen lite grann och säga Fallout 3 och Skyrim, men de har jag klarat ut. Dock bara en gång var, vilket är lite konstigt i förhållande till att jag startat kanske 50 nya gubbar per spel. Har fortfarande inte tröttnat helt på de spelen. Som så många Bethesdaspel är det så ofantligt kul att spela "första halvan" så att säga, tills man blir för OP.

Men för att ta ett par spel som jag älskade men aldrig klarade ut, så t.ex. Monkey Island 2. Disketterna funkade inte efter en viss punkt i spelet. Samma sak med Beneath a Steel Sky. Silent Service och Wings of Fire älskade jag också men inte en chans att jag skulle klara mer än något enstaka "uppdrag" i spelen utan oändligt med torpeder osv.

Medlem

Breath of the wild, spelade det medan jag pendlade, nog plöjt ner en 100 timmar i det. Sen slutade jag pendla och har inte startat switchen på 2 år. Sen klarar jag sällan spel i allmänhet, de är för långa nu för tiden. Tydligast var det sista tredjedelen av GTA5. Då satt jag bara och hoppades skiten skulle ta slut snart.

Medlem

Dark Souls till Switch. Älskade det, la massor med timmar i det. Kom till en vägg och hade sabbat för mig själv så måste i princip starta om. Har dessutom inte ens kommit en fjärdedel in såg jag Kände att jag kanske var ganska klar med spelet då. Inte på ett dåligt sätt, älskade alla timmar, men har inte energin att börja om heller.


signatur

Videomupp

Medlem

The witcher 3, tappade bort skivan när jag hade kanske 5% kvar. Köpte det igen nått år senare men då var man småbarnsförälder och hade inte tid. Har lite mer rutinen nuförtiden så ska nog damma av det igen!

Medlem

Baldurs gate. Nötte det som fasen, men vid nån avinstallation av nåt demo man fick med PC tidningar på den tiden så rensades hela min spel disk, saves och allt. Orkade aldrig spela igenom de igen.


signatur

Being sober on a bus is, like, totally different than being drunk on a bus.
-Ozzy Osbourne

Medlem

Dark Souls 1 & 3 (nr 2 har jag ej "kört") + Bloodborne. Jag borde ha givit upp efter Dark Souls 1. Jag tycker att spelen är roliga och har en häftig setting men jag fixar inte att dö-dö-börja om-dö-dö-dö hela tiden. Mycket för att jag helt enkelt inte riktigt har tiden att nöta när jag fastnat. Hela grejen handlar ju om "git gud" och det kräver träning - då övning ger färdighet. jag får återuppta dessa titlar vid pensionen antar jag med min Playstation 25.

Medlem

Bloodborne (kom till sista bossen och la av)
Sekiro (kom till sista bossen och la av)

Till mitt försvar har jag spelat igenom alla soulsspelen inkl. Demon's.

Skriv svar