Få en unik inblick i Black Mesas arbete med att göra om Half-Lifes ökänt dåliga final

Robot
Få en unik inblick i Black Mesas arbete med att göra om Half-Lifes ökänt dåliga final

Utvecklarna har skapat Xen Museum - Besök nu eller Xen!

#half-life, #xen


HSB
Avstängd

Gillar verkligen Black Mesa och har spelat det ett par gånger, dock aldrig spelat klart spelet då Xen fortfarande inte håller. Ja, Xen är bättre än tidigare, men inte tillräckligt bra nog.

Medlem

Detta är en av få moddar (eller låt oss kalla det 3e part i och med kommersiella släppet) som verkligen är så professionellt skapat av det likväl kunde varit en grym remake från en AAA-studio. Bara att ens försöka sig på att återskapa slutet och sen bestämma dig för att i proffsig anda göra det bättre är inget litet åtagande. Men de har fått till allt tycker jag. De känns proffsigt i allt. Animationer, texturer, modeller, ljud. Hoppas de får mer arbete för andra studios 😊

Valve brukar ju vara experter på att köpa upp grymma mod-team (typ alla deras titlar har kopplingar till mods) så lite lustigt att de inte gjort det här. Sen är självklart Valve's godkännande av detta som kommersiell produkt ett slags bevis i sig.

Medlem

Black Mesa är riktigt bra. Rekommenderas starkt


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Jag får erkänna att jag inte var så förtjust i Black Mesa. Målen var ofta för otydliga, vissa sektioner pågick i timmar när de var välkomna i minuter och fienderna kunde träffa spelaren på längre avstånd en man kunde skjuta. Men första delen av Xen tyckte jag var riktigt vacker. Det var nog den enda höjdpunkten i det spelet för min del. Väldigt levande och kreativ fauna.

HSB
Avstängd
Skrivet av johanAndersson:

Jag får erkänna att jag inte var så förtjust i Black Mesa. Målen var ofta för otydliga, vissa sektioner pågick i timmar när de var välkomna i minuter och fienderna kunde träffa spelaren på längre avstånd en man kunde skjuta. Men första delen av Xen tyckte jag var riktigt vacker. Det var nog den enda höjdpunkten i det spelet för min del. Väldigt levande och kreativ fauna.

Tycker precis tvärtom

Ge dom här killarna och tjejerna ett nytt projekt. Vilket hårt arbete de har gjort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag gillade Xen-delen rätt bra, men den hade gärna fått varit lite kortare. Blev lite för mycket.

Medlem

Besök nu eller Xen! Jag gubb-skrattade i några sekunder där. tack

1
Skriv svar