PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Avstängd
Skrivet av Gaara:

Nästa del i serien kommer inte till ps5. Du hör till en minioritet, de flesta är intresserade...

Nej men så många exklusiva spel playstation har så lär dom ändå spöa skiten ur elder scrolls. Horizon Zero dawn t.ex. Det är bättre än något elder scrolls jag spelat.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nej såklart inte. Men varför ska alla köpa nu helt plötsligt då det inte finns några?

Försökt få tag på en sen lanseringen.

Inaktiv

https://www.sony.com/en/SonyInfo/IR/library/presen/er/pdf/20q...

7.8 miljoner sålda ps5:or hittills.. galet. Ps4 sålde 7.6 under samma period.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

I fredags 15.54.

Tack! Då kanske jag får vänta lite till. Min beställning gick inte igenom förens natten till söndagen.

Medlem
Skrivet av Bi0HaZZarD:

Tack! Då kanske jag får vänta lite till. Min beställning gick inte igenom förens natten till söndagen.

Skickar dom den idag då, förmodligen. Då har du den imorgon.

Jag kan hämta ut min nu. Inte långt kvar på jobbet 😁

Medlem

Nu har äntligen min skickats från MM. Beställde vid 16:30 i fredags.
Nu ber jag till alla gudarna att den kommer innan helgen.

Medlem

Någon som fått en PS5:a från Elgigantens utlottning? Dvs den som hålls nu. Är sålänge helt tyst i min mailkorg!

Medlem
Skrivet av autumnsong:

Någon som fått en PS5:a från Elgigantens utlottning? Dvs den som hålls nu. Är sålänge helt tyst i min mailkorg!

Tidigare så har dom inte börjat skicka ut mail förrän runt lunch. Så om man har tur så bör det dyka upp snart, kanske lite senare. Gissar att chansen är ganska liten dock Har vart med ganska många gånger nu och ännu inte haft turen. Missade MMs grej där många verkar ha fått.

Vägrar betala scalpers också.

Medlem

Haha nu 5 minuter efter jag mitt inlägg om otur så fick jag mejlet att jag är utvald hos Elgiganten! Fy satan vad roligt!

Medlem
Skrivet av ExiGe:

Haha nu 5 minuter efter jag mitt inlägg om otur så fick jag mejlet att jag är utvald hos Elgiganten! Fy satan vad roligt!

Är det sant? Men grattis!!! Jag fick precis svar att jag inte blev utvald. Jag försökte mig på ett Digital Edition. Undra om chanserna för att få ett vanligt är större?

Medlem
Skrivet av ExiGe:

Haha nu 5 minuter efter jag mitt inlägg om otur så fick jag mejlet att jag är utvald hos Elgiganten! Fy satan vad roligt!

Grattis! Jag blev inte utvald denna gången heller. (Fick en själv hos MM men jagar kod åt två vänner som har försökt köpa ett längre tag.)

Medlem
Skrivet av Bi0HaZZarD:

Grattis! Jag blev inte utvald denna gången heller. (Fick en själv hos MM men jagar kod åt två vänner som har försökt köpa ett längre tag.)

Nice! Jag har en bokning via Webhallen som en vän håller. Han bokade den samt två till från Webhallen i September. Han fick den digitala utgåvan i vintras som han själv tog och jag har hans andra bokning där. Fick mail PRECIS om att det ännu är oklart när man kan köpa nästa.

Bittra är att jag hade två bokningar på webhallen till releasen som jag dessutom fick. Men jag valde att ge bort dem eftersom jag inte hade pengar...

Medlem
Skrivet av autumnsong:

Nice! Jag har en bokning via Webhallen som en vän håller. Han bokade den i September. Han fick den digitala utgåvan i vintras som han själv tog och jag har hans andra bokning där. Fick mail PRECIS om att det ännu är oklart när man kan köpa nästa.

Bittra är att jag hade två bokningar på webhallen själv att hämta ut men valde att ge bort dem då jag just då inte hade pengar. Vilken bra idé det var haha

Jo tack. Jag bokade en PS5 i november 2019 men bokade av i oktober 2020 då jag heller inte hade pengar för stunden. Det känns också ganska fånigt med facit på hand.

Medlem
Skrivet av ExiGe:

Haha nu 5 minuter efter jag mitt inlägg om otur så fick jag mejlet att jag är utvald hos Elgiganten! Fy satan vad roligt!

Grattis

Medlem

Äntligen!! Denna gången hade jag lyckan på Elgigantens utlottning (PS5 SE). Dock återstår ju den tuffaste kampen framöver. Slaget om speltiden där barnen kommer ge mig hårt motstånd...

Hoppas turen snart når er andra som måste fortsätta jakten.

Medlem

Nytt mail från Komplett, verkar vara ett typ av massmail:
Hej!

"Du är en av alla som tålmodigt väntar på en PlayStation 5. Vi hade hoppats kunna leverera din PS5 inom kort men dessvärre är tillgången på konsoler från Sony fortfarande starkt begränsad och leveransinformationen vi har framåt är osäker. Därför kommer din beställning få ett fiktivt leveransdatum på 31 december.

För alla beställningar som inte täcks av våra nästkommande, bekräftade, leveranser så kommer vi därför att visa 31 december 2021 som preliminärt leveransdatum. Detta är ett fiktivt leveransdatum och det innebär inte att du får din Playstation 5 i slutet av året, vi hoppas ha levererat alla förbokade konsoler långt innan dess.

Din köplats påverkas inte av denna förändring och vi levererar fortsatt PlayStation 5 i turordning efter ordernummer. Så snart vi har ny, bekräftad, information så ser vi till att uppdatera ditt leveransdatum som du ser på “min sida".

Vi är måna om att du ska ha den mest relevanta leveransinformationen vi kan ge. Det du ser på “min sida” är därför exakt samma information som vår kundservice har tillgång till.

Vi har sammanställt en FAQ där du kan hitta svar på de vanligaste frågorna. "

Håller tummarna då min "förväntas i lager" står kvar på 3 maj - hur ser det ut för andra Komplett-bokare?

Medlem

Gah! Blev ingen PS5 SE på Elgiganten! Var inställd på att få en konstigt nog hehe.
Kändes som att de hade massor när man lyssnade på deras senaste stream.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av Radwick:

Nytt mail från Komplett, verkar vara ett typ av massmail:
Hej!

"Du är en av alla som tålmodigt väntar på en PlayStation 5. Vi hade hoppats kunna leverera din PS5 inom kort men dessvärre är tillgången på konsoler från Sony fortfarande starkt begränsad och leveransinformationen vi har framåt är osäker. Därför kommer din beställning få ett fiktivt leveransdatum på 31 december.

För alla beställningar som inte täcks av våra nästkommande, bekräftade, leveranser så kommer vi därför att visa 31 december 2021 som preliminärt leveransdatum. Detta är ett fiktivt leveransdatum och det innebär inte att du får din Playstation 5 i slutet av året, vi hoppas ha levererat alla förbokade konsoler långt innan dess.

Din köplats påverkas inte av denna förändring och vi levererar fortsatt PlayStation 5 i turordning efter ordernummer. Så snart vi har ny, bekräftad, information så ser vi till att uppdatera ditt leveransdatum som du ser på “min sida".

Vi är måna om att du ska ha den mest relevanta leveransinformationen vi kan ge. Det du ser på “min sida” är därför exakt samma information som vår kundservice har tillgång till.

Vi har sammanställt en FAQ där du kan hitta svar på de vanligaste frågorna. "

Håller tummarna då min "förväntas i lager" står kvar på 3 maj - hur ser det ut för andra Komplett-bokare?

Min står kvar på 3 maj men jag kommer avboka. Har leverans på gång från MM tack och lov. Jag kommer aldrig boka något på Komplett igen. Bokade i början av juni förra året och det har varit väldigt dåligt med information kan jag tycka. Sen fattar jag inte varför i princip alla leverantörer lyckas få ett gäng konsoler regelbundet men Komplett verkar ju inte få några alls.

Medlem
Skrivet av Radwick:

Nytt mail från Komplett, verkar vara ett typ av massmail:
Hej!

"Du är en av alla som tålmodigt väntar på en PlayStation 5. Vi hade hoppats kunna leverera din PS5 inom kort men dessvärre är tillgången på konsoler från Sony fortfarande starkt begränsad och leveransinformationen vi har framåt är osäker. Därför kommer din beställning få ett fiktivt leveransdatum på 31 december.

För alla beställningar som inte täcks av våra nästkommande, bekräftade, leveranser så kommer vi därför att visa 31 december 2021 som preliminärt leveransdatum. Detta är ett fiktivt leveransdatum och det innebär inte att du får din Playstation 5 i slutet av året, vi hoppas ha levererat alla förbokade konsoler långt innan dess.

Din köplats påverkas inte av denna förändring och vi levererar fortsatt PlayStation 5 i turordning efter ordernummer. Så snart vi har ny, bekräftad, information så ser vi till att uppdatera ditt leveransdatum som du ser på “min sida".

Vi är måna om att du ska ha den mest relevanta leveransinformationen vi kan ge. Det du ser på “min sida” är därför exakt samma information som vår kundservice har tillgång till.

Vi har sammanställt en FAQ där du kan hitta svar på de vanligaste frågorna. "

Håller tummarna då min "förväntas i lager" står kvar på 3 maj - hur ser det ut för andra Komplett-bokare?

Exakt samma mail fick jag fast från Webhallen. Verkar precis som du säger vara ett massmail som Sony gett ut till alla företag som säljer PS5:or

Medlem
Skrivet av Bi0HaZZarD:

Jo tack. Jag bokade en PS5 i november 2019 men bokade av i oktober 2020 då jag heller inte hade pengar för stunden. Det känns också ganska fånigt med facit på hand.

Haha, I feel you!

Medlem

Nepp, ingen PS5 från Elgigantens utlottning denna gång. Hela situationen känns helt absurd att man måste vara med i ett lotteri för att få tag på en konsol. Särskilt så här lång tid efter release.

Medlem

Hmm. Inget PS5 från Elgiganten den här gången. Hoppas man inte behöver vänta tills december. ಥ_ಥ

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Nepp, ingen PS5 från Elgigantens utlottning denna gång. Hela situationen känns helt absurd att man måste vara med i ett lotteri för att få tag på en konsol. Särskilt så här lång tid efter release.

Håller med. Det är helt galet

Medlem

Typ 4e nitlotten på Elgiganten idag, meeen i samma stund som nitlott kom, så fick jag uppdatering från MM att de har reggat försändelsen hos postnord. Så nu ska man alltså äntligen få (köpa) en PS5a
Härliga tider, lagom tills jag i princip är klar med mitt biorum/spelhall också!
Hoppas det släpper för er andra snart också, som ännu inte lyckats köpa!

Edit. få köpa

Medlem
Skrivet av Gl4s:

Min står kvar på 3 maj men jag kommer avboka. Har leverans på gång från MM tack och lov. Jag kommer aldrig boka något på Komplett igen. Bokade i början av juni förra året och det har varit väldigt dåligt med information kan jag tycka. Sen fattar jag inte varför i princip alla leverantörer lyckas få ett gäng konsoler regelbundet men Komplett verkar ju inte få några alls.

Min bokades i början på augusti så hoppas att det betyder att 3 maj ligger kvar för de som bokat juni-augusti då

Edit: Ändrat till december för min beställning några timmar senare

Medlem

Men jävlar, alla mina 4 (!) polare som suktat efter PS5 fick en kod denna gång, de måste ju fått in multum med konsoller. Alla valde disc-edition.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag hämtade min efter MediaMarkt-utlottningen idag!

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Jag hämtade min efter MediaMarkt-utlottningen idag!

Hej,
När fick du besked om att den skickats?

Medlem
Medlem
Skrivet av Tr1pod:

Någon som är intresserad av en kod från Elgigaten? Skriv.

Ja tack

Skriv svar