Snabbkollen – Singleplayer eller multiplayer?

Robot
Snabbkollen – Singleplayer eller multiplayer?

Är du ensamvarg eller socialt djur?

#snabbkollen


Medlem

Jag brukade lägga i stort sett all min speltid på multiplayer när jag var yngre. Numera blir det färre och färre timmar att lägga på spelande, så det blir mer och mer singleplayer. Hellre ett spel med en bra handling som jag kan beta av några timmar i taget, än att sitta och svära sig förbannad över onlinespel där det inte riktigt finns något "mål".


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

har nästan helt lagt ner online spel. Föredrar helt klart solo spel med en nice story som man kan spela i sitt eget tempo.

Medlem

Lord of the rings online är i princip det enda spel jag spelat online en längre tid. 4 år. Annars föredrsr jag singleplayer spel pga storyn, som oftast(med mellansekvenser) är bra överlägsna onlinespel. Jag gillar sånt.

Moderator | Testpilot

Mycket multiplayer i ungdomen, nu är det mer singleplayer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra spel är bra spel, men jag har aldrig varit bra på PvP. Jag föredrar multiplayertitlar där man arbetar tillsammans, typ dungeons och raids i WoW eller äventyrande i Valheim. I synnerhet under pandemin har spel varit viktiga för att vårda den sociala biten av mitt liv, och det är svårt om man bara lirar singleplayer.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

co-op är ju multiplayer per se, men känner ändå att det alternativet skulle finnas

KoP
Medlem

Singleplayer alla dagar i veckan. Man kan man dra igång utan att behöva invänta folk, man kan utforska i sin egna takt och man kan avsluta tvärt när som helst.

Medlem
Medlem

Gillar både lika mycket.

Förutom pvp spel det ignorera jag helt i mina äldre dar. När jag var yngre så var det nästa det enda som gällde dag ut och in

Medlem

Multiplayer helt klart. Blir en social grej samt hålla kontakt med polarna som man annars inte träffar så ofta längre pga livet.

Medlem

Bara spelet är skoj spelar det ingen roll.

Jag gillar single player RPG´n som Divinity Original Sin, co-op The Divsion och multi player som Battlefield och World of Tanks. Spelet beror på vad man är sugen på för tillfället


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Jag själv spelar väldigt blandade titlar. Gillar själv Elder Scrolls och liknande rpg i fantasy eller sci-fi stuk. Sen har det inte kommit något liknande spel på senare tid som jag velat investera tid i (Ehm elder scrolls, var är du?). Istället har jag lagt en del tid på Warzone vilket kan vara fantastiskt fängslande, inte minst spelläget rebirth island. Det förutsätter att man hela tiden är uppmärksam på vad som händer på skärmen förstås, och jag är på helspänn när det verkligen gäller. Jag upplever dock varken att det finns en story som jag måste investera mig i eller att det finns många långsiktiga beslut att fatta, utan jag kan ta var match som den kommer. Och för mig funkar det perfekt för att varva vardagen med något annat, även om många singleplayerspel också kan vara härliga att spela på kvällarna

Medlem

Singelplayer eller Co-op, ingen competitive multiplayer. Jag är för dålig på det och samtidigt en dålig förlorare

Medlem

Känns som hur äldre man blir så orkar man inte med o tjötta med folk o sånt efter jobbet eller till helgen, då e det skönare att slappna av med en kall och ett bra SP-spel


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

spelar ingen roll bra spel är bra spel, dock med det sagt så gillar jag nog lite mer singleplayer speciellt eftersom varje multiplayer spel nu förtiden har säkerligen 10% fuskare av sin spelarbas, och hur populärare spelet blir desto mer drar den till sig skiten också.

1. Multiplayer co-op med vänner
2. Singleplayer
3. Multiplayer med ryssar, kineser och dryga tonåringar.

Inaktiv

Har tröttnat på singleplayer för längesen, behöver någon slags utmaning i spel och finns nästan aldrig någon sådan i singleplayer med vissa undantag. Läser hellre en bok.
Spelar oftast avslappnande multiplayerspel. Quake, Diablo 2, Squad eller split-screen co-op.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

1. Multiplayer co-op med vänner
2. Singleplayer

En kombination av de båda, dvs singelplayer med vänner. Att sitta i soffan och turas om med kontrollen.

Medlem

I stort sett blir det enbart singleplayer, av det enkla skälet att nästan inga av mina vänner gillar att spela. Det är lite en sorg, för det hade varit roligt att att testa en del co-op-upplevelser som finns där ute.

När jag för några år sen äntligen började hitta folk som liksom jag gillar fotboll så blev det intresset mycket starkare. Hoppas att mitt speldito skulle kunna göra samma resa.

Skrivet av Mortyman:

En kombination av de båda, dvs singelplayer med vänner. Att sitta i soffan och turas om med kontrollen.

Soff multiplayer alá Mario Kart är bland det bästa som finns till exempel.

Medlem

Ju äldre jag blir, desto mindre multiplayer spelar jag. Orkar inte lägga energi på att försöka "vinna" i online-spel längre. Jag lägger hellre sådan intensiv energi på annat utanför spel. Spel för mig har blivit mer som att läsa en bok eller kolla på en film, om jag ska vara helt ärlig.

Vet inte om det är på grund av åldern eller ifall det är att jag näst intill har slutat med online-spel, men jag känner mig helt klart lugnare och mindre uppretad nu för tiden. Kanske har mer och göra med bristande personlighetsdrag som blommar upp när jag spelar mot andra för mycket? Hur som haver, jag mår helt klart bättre av att inte lägga energi på online-spel, personligen.

Sist jag spelade i online-läge så vart jag totalt förstörd av fyra barn i Sea of Thieves. När min själ var på väg att lämna kroppen (i spelet, självfallet) så hörde jag hur de skrek: "You are so trash, soooo trash, stop playing this game". Istället för att bli förbannad så suckade jag lite, stängde av spelet och startade ett lätt moddat Oblivion.

Alla är vi olika, men jag mår som sagt bättre av att lägga tid på annat än online-spel.

Medlem

För mig har det gått i perioder. Dels är det nog att omväxling kan vara trevligt, efter att kört multiplayer i massa år så var det skönt att chilla lite mer med singleplayer, sen passade det också bättre med familjeliv. Nu när jag är ungkarl igen så har det blivit mycket multiplayer igen, det sociala lockar helt klart. Men i slutänden, bra spel är bra spel. Jag gillar de flesta genres och är intresserad av spel som medium så spelar allt från actionpackade multiplayershooters till stillsamma walking simulators.

Medlem

Som så många redan nämnt så spelade jag mest multiplayer när jag var yngre. Idag är det nog 85-90% singleplayer. Delvis har det med tid att göra. Jag och mina vänner har andra saker att prioritera, och när den ena kan spela så kan inte den andra. Så när jag har tid för att spela så blir det i regel själv, och då är singleplayer det som är roligast. En annan anledning är att segerviljan inom mig inte är som den var förr. När man spelar tävlingsinriktade spel så vill man känna ruset av att vinna, men det gör jag inte längre, och då märker man också hur tråkiga en stor del av dagens multiplayerspel är.

Medlem

Jag föredrar SP, men har inget emot MP. Däremot är jag emot att man lägger resurser ibland på att lägga till MP i spel som inte behöver det och därav kanske gör spelet sämre.

Men jag föredrar att spela själv för då kan jag göra vad jag vill utan att någon sitter och skriker på att man gör fel även om man inte gör det vilket man kan uppleva bland randoms i vissa MP spel. MP är roligast när man har ett gäng att spela med som man känner.

Medlem

Har vi inte haft denna frågan innan eller blandar jag ihop det med Swec? ^^
Som jag tidigare har skrivit någonstans så var det primärt multiplayer när jag var yngre. Nu är det i stort sett uteslutande singelplayer.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Mestadels singleplayer enda undantaget är sea of thieves.
Spelade med multiplayer när jag var yngre men efter ojuste beteende från gruppen som jag spelade med då så la jag ned, senaste mmo som man körde var Star Wars The old republic.

Medlem

100% multiplayer

Jag har försökt spela singelplayerspel men jag tröttnar så fort.
Måste ha ett tävlingsmoment annars tröttnar jag, skulle gärna lirat många solo spel, de ser riktigt roliga ut men jag klarar inte av det.

Medlem

Nästan bara multiplayer

Blir lätt stressad av SP spel känner att jag kastar bort tid.

Medlem

För det mesta singleplayer, men det kan också vara kul med ett par tdm rundor i cod men det blir nästan som sp då jag stängt av både voice och text chat ingame.

12
Skriv svar