Löjlig Guitar Pro-musik för skojs skull

Medlem
Löjlig Guitar Pro-musik för skojs skull

Jag och några kompisar har sedan 2012 gjort konstiga/löjliga/komiska låtar i Tuxguitar (gratis alternativ till Guitar Pro) för vår egen njutning, och jag har nu börjat lägga ut dem på Youtube. Musikalisk shitposting skulle man kunna säga. Som svenskar har ni även ett privilegium då ni har större chans att faktiskt förstå låttitlarna, då de flesta är på svenska. Här är de första två jag lagt upp:

Göta Kanel

Denna fick nog störst inspiration av att slap-bass-ljudet lät så coolt i låga stämningar.

The Epic Tale (Tail) of the Drunken Cow

Denna skrev en vän för några år sedan, och han har en helt otrolig fantasi. Lite parodi på skräckfilmsmusik och Jordan Rudess. Håll i hatten!


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Guitar Pro är väl en förstärkar/topp emulering och kräver fortfarande att man spelar på en faktiskt gitarr? Eller har jag missat något?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Guitar Pro är väl en förstärkar/topp emulering och kräver fortfarande att man spelar på en faktiskt gitarr? Eller har jag missat något?

Guitar Pro är ett tablaturprogram.


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av Seybsnilksz:

Guitar Pro är ett tablaturprogram.

Så rätt, det var Guitar Rig jag tänkte på XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tackar för tipset om Tuxguitar! Guitar Pro har bråkat med mig på sistone..


signatur

Constants and variables

Medlem

Äsch, låter väl som vilken progrock som helst. Haha
Underhållande hursomhelst.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Guitar Pro är väl en förstärkar/topp emulering och kräver fortfarande att man spelar på en faktiskt gitarr? Eller har jag missat något?

Jag tror du syftar på Guitar Rig

Medlem

Här har vi en till jag skrev 2017. Den kommer mest ur mitt dåliga tålamod, men slutackordet är belönande.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Här är en min vän komponerade 2015, skriven för fyra basister och en trummis. Ett mästerverk i min mening.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Ännu ett alster framkommet av dåligt tålamod.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

En lite längre bit med många distinkta delar


signatur

Övning ger träning.

1
Skriv svar