Ja, din speldator kan driva Total War: Rome Remastered

Robot
Ja, din speldator kan driva Total War: Rome Remastered
Medlem

Nu ska jag inte vara sån, men är det inte dags att de gör något revolutionerande med sin motor ? Jag spelar inte dessa spel så ofta men var helt såld på Empire Total War back in the days. Som lekman får jag känslan att det är minimala förändringar som sker mellan varje spel.

rug
Medlem

Så Total War: Rome II var nån form av uppföljare med samma tema som Rome: Total War som de nu gör en Remastered-version av? Går det fortfarande att mjölka den här kon?

Medlem

Kommer FZ recensera detta? Älskar Total War, och Rome är ju en av de absolut bästa epokerna att spela.

Skrivet av rug:

Så Total War: Rome II var nån form av uppföljare med samma tema som Rome: Total War som de nu gör en Remastered-version av? Går det fortfarande att mjölka den här kon?

Har man spelat Total War vet man att det inte är många likheter mellan Rome 1 och Rome 2 så jag har svårt att se vad som mjölkas.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Kan ju tipsa om att skriva in sin gamla cdkey i Steam, i många fall funkar det. Massor av folk som gjort det per steam forums. Då får man rabatten


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av heady89:

Nu ska jag inte vara sån, men är det inte dags att de gör något revolutionerande med sin motor ? Jag spelar inte dessa spel så ofta men var helt såld på Empire Total War back in the days. Som lekman får jag känslan att det är minimala förändringar som sker mellan varje spel.

Har hänt väldigt mycket sedan Empire i min mening. Sen är det stor skillnad på spelmekaniken i t.ex. Three Kingdoms och Warhammer. Även striderna är rätt olika. Älskar att få spela Rome igen. Kommer förmodligen gilla remastern på 1:an mer än Rome 2.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

skulle ALDRIG köpa detta. alla hatar på 2an men så dålig var den inte. särskilt inte nu med alla uppdateringar.


signatur

Allätare

rug
Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Har man spelat Total War vet man att det inte är många likheter mellan Rome 1 och Rome 2 så jag har svårt att se vad som mjölkas.

Jag har spelat de flesta Total War-spelen och tyckte 2:an var trevlig. Nöjd med 1:an och känner inget behov att spela igenom det igen. Men jag ska inte försöka mig på att argumentera med en med namnet "totalwarplayer"

Medlem
Citat:

Om den är yngre än ett decennium.

Gråter lite med gen1 i7 dator som är äldre än så.
...men lär gå spela ändå!

Redaktör
Skrivet av Miindz:

Kommer FZ recensera detta? Älskar Total War, och Rome är ju en av de absolut bästa epokerna att spela.

Vi kommer ta en titt på det inom kort. Men ingen recension - känns inte riktigt som att det förändrats så mycket att det behöver recenseras igen.


signatur
Medlem

Vill helst se en uppföljare då Rome är bästa Total War om man vill uppnå realism.

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Kan ju tipsa om att skriva in sin gamla cdkey i Steam, i många fall funkar det. Massor av folk som gjort det per steam forums. Då får man rabatten

Hmm ska testa, har spelet på skiva och datorn jag har idag saknar läsare. Skulle vara underbart att få rabatt. Tack för tipset.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Vill helst se en uppföljare då Rome är bästa Total War om man vill uppnå realism.

Rome 2?

Skrivet av rug:

Jag har spelat de flesta Total War-spelen och tyckte 2:an var trevlig. Nöjd med 1:an och känner inget behov att spela igenom det igen. Men jag ska inte försöka mig på att argumentera med en med namnet "totalwarplayer"

Jag kom inte ens ihåg att jag heter så på FZ, lite att leva upp till haha. Både 1:an och 2:an är idag riktigt bra spel på sina egna sätt


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

15 euro. köpte igår, spelade rome så mycket mer än tvåan. Ska bli sweet att köra igång senare idag. 🤓

Medlem

Tips till er, som jag, som har original Rome TW på skiva. Man KAN faktiskt lösa in spelet på Steam med hjälp av serialkoden som är i skivfodralet och sedan ta del av 50% rabatten på remastered. Gjorde det själv för ett par veckor, funka finfint.

Medlem

Detta ska jag köpa. Har inte fastnat för något total war efter empire. Men första rome har jag haft mycket kul med.

Inaktiv
Redaktör
Skrivet av anon_326443:

Spelet är så bakåtkompatibelt att det stödjer grafikkort som inte finns. Snacka om fan-service!


signatur
1
Skriv svar