"Osannolikt" att tillgången på Playstation 5 ökar drastiskt under 2021

Robot
"Osannolikt" att tillgången på Playstation 5 ökar drastiskt under 2021

Ökenvandringen ser ut att fortsätta.

#playstation-5, #sony


Medlem

Skönt att man fick tag på en redan i Februari. Det var är riktigt värt det så länge man vill ha iaf ett ps5 spel och har några ps4 spel som blir uppgraderade och som man är sugen på att spela. Jobbigt med ps5an den har inte HBO nordik elker internet browser. Tvn (jag har) har båda men gillar inte att ändra till tvn så mycket.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Skönt att man fick tag på en redan i Februari. Det var är riktigt värt det så länge man vill ha iaf ett ps5 spel och har några ps4 spel som blir uppgraderade och som man är sugen på att spela. Jobbigt med ps5an den har inte HBO nordik elker internet browser. Tvn (jag har) har båda men gillar inte att ändra till tvn så mycket.

Instämmer. Fick min lagom till julafton. Känns lite extra exklusivt nu. 😁


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Förstår att man vill ha en om man vill vara "först". Men annars finns det väl ingen anledning till att skaffa en nu. Det finns ju väldigt få next-gen titlar för PS5 eller några upgrades för PS4-spel. Rätta mig gärna om jag har fel.

Inaktiv
Skrivet av I am Grööt:

Förstår att man vill ha en om man vill vara "först". Men annars finns det väl ingen anledning till att skaffa en nu. Det finns ju väldigt få next-gen titlar för PS5 eller några upgrades för PS4-spel. Rätta mig gärna om jag har fel.

120 fps på cod och Demon Souls gör det helt klart värt det. Samt en del single player-spel som var helt ospelbara enligt mig på ett pro (Days Gone ett exempel), så att det inte finns någon anledning kan du stå själv för. Högre framerates och laddningstider är den största fördelen med ps5

Medlem

Tror man får lite ha-begär när nya Ratchet & Clank släpps men annars är det ju helt poänglöst att slänga ut pengar på en PS5 just nu. Lika bra att vänta något år på Pro-versionen så kanske det finns ett gediget bibliotek att testa direkt.

Medlem
Skrivet av anon_181566:

120 fps på cod och Demon Souls gör det helt klart värt det. Samt en del single player-spel som var helt ospelbara enligt mig på ett pro (Days Gone ett exempel), så att det inte finns någon anledning kan du stå själv för. Högre framerates och laddningstider är den största fördelen med ps5

Fast det kan jag ju få med min PC? (kanske inte Demon Souls då det är exklusivt). Så visst det är väl anledningar jag får stå för själv. Jag köpte en PS4 med syfte att lira exklusiva titlar och det blir nog samma sak med PS5 när det nu kommer några som är värda att spela...runt 2025.

Medlem

Finns inget som lockar ännu, väntar till 2022 om det behövs.
Köper inte för "överpris"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Demon's Souls samt bättre prestanda på Valhalla var värt att skaffa Ps5 tidigt. Sen så gillar jag handkontrollen mer än Ps4 (förutom att knapparna kan kännas mushy), så ska bli kul och lira de spel jag har i min backlog på Ps5an istället för på Ps4 (jag har bas Ps4, skaffade aldrig Pro versionen).
Använder även handkontrollen regelbundet på min PC när jag spelar spel såsom DBFZ eller Fall Guys (dock så kan man ju köpa handkontrollen separat om man vill ha det).

Medlem

Alltså rätt många ps4 spel går att uppgradera antagligen till ps5 versionen el bara så dom blir bättre. Spindelmannen och Borderlands 3 (120fps på rätt tv) tex är en fröjd att spela nu. Den går också snabbare och är tystare.

Medlem

För mig som tidigare hade en PS4 base version, a.k.a Jetmotor á la Saab Gripen, var det ett riktigt snäpp upp i kvalitet med PS5! Tystnad.. laddningstider.. kontrollen. Så jädra nöjd, hoppas det ändå släpper på för er som är ute efter ett ex men ännu inte lyckats få tag på det!

En sak som definitivt har gjort mig frälst är numera 60 fps 🙂

It's not a lake, it's an ocean

Trist, men det finns inte så mycket som lockar med PS5 för min del än så det är lugnt att vänta. Jag kommer förmodligen köpa en Series X först och så får det väl bli en PS5 under nästa år när det kommit lite fler spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Blev en av de lyckligt lottade idag av elgiganten.
Jo man tackar. Får den nästa vecka.

Medlem

Ps4 köpte jag på release men jag vet inte nu, är det värt att vänta?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tror man får lite ha-begär när nya Ratchet & Clank släpps men annars är det ju helt poänglöst att slänga ut pengar på en PS5 just nu. Lika bra att vänta något år på Pro-versionen så kanske det finns ett gediget bibliotek att testa direkt.

Beror ju som sagt på vad man värderar. Precis allt är bättre på ps5 i jämförelse med ps4 och ps4 pro. Spelade jag no mans sky på min pro gick fläktarna emellanåt på högvarv. Rätt skönt å slippa bara en sån sak. Det gäller för övrigt alla spel man startar.

Högst personligt även detta men jag slänger ju hellre ut pengar dag 1 på en ps5 istället för att vänta 1-2 år och spara 500:-, oavsett spelutbud ;-). Call me crazy. Man vet ju ändå att man förr eller senare måste köpa en pga alla måstetitlar.

Ps4 Pro dröjde ju dessutom 3 år efter ps4. Orkar man verkligen vänta? ^^

Medlem

Det lär iaf finnas ett större utbud med titlar när jag väl lyckas få tag på en 😄

Medlem

Fick äntligen tag i en under utlottning på Media Markt. Beräknad leverans under morgondagen. Ett hett tips är att följa SweClockers tråden!

RmK
Medlem

Än så länge finns det inga nextgen spel jag bara måste spela så jag tänker fortsätta vänta och plockar kanske upp det när det kommer bundlat med något riktigt schysst spel i framtiden. Det jag vill ha mest hittills är 4K blu-ray spelaren.

Medlem
Skrivet av MLundin:

En sak som definitivt har gjort mig frälst är numera 60 fps 🙂

Det kommer nog inte hålla i sig länge. När de verkliga next-gen-spelen börjar komma så är vi nog tillbaka på 30fps igen tyvärr.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Det kommer nog inte hålla i sig länge. När de verkliga next-gen-spelen börjar komma så är vi nog tillbaka på 30fps igen tyvärr.

Du tror inte trenden att man kan välja performance-/resolutionlägen kommer hålla i sig då? Känns som att det går mer och mer mot att bli standard i de nya konsolerna 🙂

Medlem
Skrivet av MLundin:

Du tror inte trenden att man kan välja performance-/resolutionlägen kommer hålla i sig då? Känns som att det går mer och mer mot att bli standard i de nya konsolerna 🙂

Det tror jag nog.
Det är bland det värsta att "vänja om sig" om det ens går när man kör nått med låst 30FPS.
Men man hoppas det finns många valmöjligheter.
Tex Raytracing borde man kunde använda även vid lägre upplösning och inte bara 4K.
Raytracing är verkligen inget man vill vara utan om det finns, speciellt när man vant sig med ett RTX kort från 3000 serien


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

För mig som inte haft Playstation innan är det helt fantastiskt att kunna lira de bästa spelen från PS4-eran, i bättre kvalitet.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Waliant:

För mig som inte haft Playstation innan är det helt fantastiskt att kunna lira de bästa spelen från PS4-eran, i bättre kvalitet.

Detta var anledningen att jag ville ha PS5 tidigt. Ägde aldrig PS4, så känns skönt att kunna de spelen man missat på PS5

Medlem

Köpte min PS5 i princip enbart för Demon's souls. Dyrt spel, men lätt värt det

Fast det lär ju ramla in mer spel så småningom, Returnal kanske kan vara nåt t.ex.

Medlem

fått ändrat på order jag har kanske får det sista maj man får hoppas på det bästa....


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Inaktiv

Som en del säger så finns det dåligt med spel än så länge. Men själva grejen med att den förbättrar dom gamla är värt att köpa en för. Sitter och spelar Cyberpunk på den för tillfället, enorm skillnad. Ska man köpa en så kan man lika gärna försöka få tag på en redan nu iom alla förbättringar i laddningatider, grafik etc.

Medlem

Är nog rätt ensam om att sitta och spela Diablo 3 på min PS5. Kommer alltid in först, med marginal i MP och laddskärmarna är på några sekunder, vanliga riftar laddar inte ens, så man kan quita och ladda om spelet på tre sekunder om man inte vill vänta 30 sekunder på att rift guardian ska stänga riften. Drog in över 100 nycklar på en timmes farmande.

Returnal verkar givet, har varit sugen sedan första trailern och trots den enorma backloggen med PS Plus alla gratisspel känner jag faktiskt för att pynta fullpris, vilket jag extremt sällan gjort.

Extremt sugen på Ratchet med, men ja, Returnal är mera "jag", älskar timeloops osv i filmer och spel. Groundhog day satte spår i mig och kollar på allt med temat, hur B det än är.

Är man inte säker på utbudet och inte bryr sig om att alla PS4-spel rullar bättre, då kan man ju gott vänta så de som verkligen vill ha PS5 kan få sin snabbare.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Tror man får lite ha-begär när nya Ratchet & Clank släpps men annars är det ju helt poänglöst att slänga ut pengar på en PS5 just nu. Lika bra att vänta något år på Pro-versionen så kanske det finns ett gediget bibliotek att testa direkt.

Jag är nog den enda som dessutom är helt ointresserad av Ratchet and Clank. Såg lite coolt ut med teleportarna, men aldrig en serie som tilltalat mig trots att jag försökt ge flera av spelen chanser. Så det känns verkligen helt poänglöst för mig att skaffa en PS5 i nuläget. Kanske blir att plocka upp någon gång i mitten av generationen? Har verkligen inten brådska i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar