PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Beställt 18/09/2020 17:44

Idag fick man brev från komplett.se

"För alla beställningar som inte täcks av våra nästkommande, bekräftade, leveranser så kommer vi därför att visa 31 december 2021 som preliminärt leveransdatum. "

Ett skämt.

Medlem
Skrivet av TheEvilDog:

Beställt 18/09/2020 17:44

Idag fick man brev från komplett.se

"För alla beställningar som inte täcks av våra nästkommande, bekräftade, leveranser så kommer vi därför att visa 31 december 2021 som preliminärt leveransdatum. "

Ett skämt.

Ja, man valde inte det bästa stället att förhandsboka från. Varit riktigt irriterad på dem ett tag. Fick köpa från MM nu så jag kunde trycka extra hårt med musknappen på "avboka". Förhoppningsvis hjälper det någon.

Medlem
Skrivet av Gl4s:

Ja, man valde inte det bästa stället att förhandsboka från. Varit riktigt irriterad på dem ett tag. Fick köpa från MM nu så jag kunde trycka extra hårt med musknappen på "avboka". Förhoppningsvis hjälper det någon.

Ja det är segt.

Medlem
Skrivet av TheEvilDog:

Ja det är segt.

Det är ju bara att gå och titta på deras produktsidor för PS5. Bara norska recensioner. Och norrmän som skriver 2020-12-19: ”Beställde i juni, de sa först leverans i Mars men fick den nu”.

De skeppar allt de får till Norge.

Medlem

Tusen tack Schizo för PS5-koden!

Medlem
Skrivet av Gl4s:

Hej,
När fick du besked om att den skickats?

Igår

Medlem

Min digitala kvitto kallas cancellation och står cancellation. Betyder detta att mit order är annullerad?

Medlem

Det är ju för fan sjukt nu är datumet för när Elgiganten får in Seriex X i lager borta från sidan.

Update: Nu är datumet tillbaka.

Avstängd
Skrivet av TheEvilDog:

Beställt 18/09/2020 17:44

Idag fick man brev från komplett.se

"För alla beställningar som inte täcks av våra nästkommande, bekräftade, leveranser så kommer vi därför att visa 31 december 2021 som preliminärt leveransdatum. "

Ett skämt.

Jag hade inga problem med komplett. Men bokade i slutet av maj förra året och fick min ps5 för några veckor sedan.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ja om det är något man lärt sig av detta är det att jag alltid kommer boka på större kedjor framöver (Switch Pro/ 2 ). Elgiganten och Media Markt är att föredra. Just MM räddade mig annars hade jag nog fortfarande varit utan konsol.

Medlem

Fick mail av komplett igår om att min förhandsbokning som skulle komma 3e maj har blivit försenad till 31a december som preliminärt datum. Har redan en ps5a men har gett min köplats till en kompis, så han blev lagom glad...

Medlem
Skrivet av Nx8220:

Så irriterande, 3e utlottningen på Elgiganten man ej får på, missade mediamarkts också!
Om någon har en kod över, både disc och digital intressant, så pm mig. Lovar posta en hittelön i form av teknikpryl till den som har kod över 😎

Ja det är jäkligt irriterande, tror det var 6:e rundan för mig igår men nu äntligen lyckades jag få. Håll ut så blir det din tur snart ska du se!

Medlem

Måste bara fråga, hur håller ni reda på vilka som får in PS5or? Är det bara att kolla igenom alla affärer dagligen och hoppas på det bästa?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Måste bara fråga, hur håller ni reda på vilka som får in PS5or? Är det bara att kolla igenom alla affärer dagligen och hoppas på det bästa?

Man hänger i den här tråden + motsvarande på SweClockers. Eller så gjorde jag i alla fall. Har fortfarande inte fått mail från MM att min ps5 är på väg, så ev blir jag kvar ett tag till.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Måste bara fråga, hur håller ni reda på vilka som får in PS5or? Är det bara att kolla igenom alla affärer dagligen och hoppas på det bästa?

Jag kollar MM o EG på insta 1 gång om dan. Så har jag lyckats.

Medlem

Nu har jag en PS5 men tänkte bara hinta om att jag är med i utlottningar både på elgiganten o mediamarkt in case man har turen o få en rabattkod och tänkte då givetvis ge bort den här på FZ för o försöka hjälpa till lite men so far ingen tur alls.

Men då jag ser att många här fortfarande jagar så skadar det inte att försöka hjälpa till att öka oddsen iaf.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Tobaqtron:

Jag kollar MM o EG på insta 1 gång om dan. Så har jag lyckats.

Just det. Sociala medier har jag inte tänkt på.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av NoxValen:

Min digitala kvitto kallas cancellation och står cancellation. Betyder detta att mit order är annullerad?

Fick samma. Elgiganten säger att dom ska skicka ut mails under dagen där du ska kunna validera ditt köp.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Man hänger i den här tråden + motsvarande på SweClockers. Eller så gjorde jag i alla fall. Har fortfarande inte fått mail från MM att min ps5 är på väg, så ev blir jag kvar ett tag till.

Ok. Jag får försöka hänga med lite bättre i trådarna då.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Tjena, ny här . Lyckades få en tack vara denna sida. Stort tack . Läst länge men aldrig kommenterat.
Pratade precis med mm då det varit tyst ifrån dom sen jag köpte min i fredags. Min har inte skicktas än tyvärr så det verkar inte riktigt spela någon roll hur snabb man var under helgen. Har hållt tummarna att den skulle dyka lagom till helgen då man blir barnledig men icke. Nöjd ändå

Medlem
Skrivet av kresa:

Tjena, ny här . Lyckades få en tack vara denna sida. Stort tack . Läst länge men aldrig kommenterat.
Pratade precis med mm då det varit tyst ifrån dom sen jag köpte min i fredags. Min har inte skicktas än tyvärr så det verkar inte riktigt spela någon roll hur snabb man var under helgen. Har hållt tummarna att den skulle dyka lagom till helgen då man blir barnledig men icke. Nöjd ändå

Välkommen och tack för uppdateringen. Jag fick också tag i en från MM i fredags men sedan har det varit tyst.
Den enda informationen jag hittar på hemsidan är
"Beställningsvara i varuhuset Leverans påbörjad" samt "Kan hämtas upp i MediaMarkt Göteborg Högsbo om 3-7 arbetsdagar"
Men så har det stått sen i fredags.

Medlem
Skrivet av Martyfellman:

Fick samma. Elgiganten säger att dom ska skicka ut mails under dagen där du ska kunna validera ditt köp.

True! they said a lot of codes have been floating around and people start to sell them ( like seriously, already the whole situation is so absurd). So they will send the winners another email with instructions to validate that they are the ones who received their emails and not a code buyer!

Medlem
Skrivet av Kaskar:

Det är ju bara att gå och titta på deras produktsidor för PS5. Bara norska recensioner. Och norrmän som skriver 2020-12-19: ”Beställde i juni, de sa först leverans i Mars men fick den nu”.

De skeppar allt de får till Norge.

Misstänker att skickar PS5or via komplett till norska köpare och via Webhallen till svenska köpare då det är samma ägare till dessa företag.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Vore intressant med en web poll till helgen för att se hur många som fått tag på en ny konsol.

1. Jag har fått tag på en PS5
2. Jag väntar fortfarande på en chans att få köpa en PS5.
3. Jag har fått tag på en Xbox Series X/S.
4. Jag väntar fortfarande på en chans att få köpa en Xbox Series X/S.

Hoppas nån admin läser detta o lägger upp en pill över helgen. Vore super intressant att se hur stor procent av forumets medlemmar som fått tag på en ny konsol


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Hej, är det någon som fått hem sitt ps5 från MM eller fått bekräftelse att erat är på väg till er?

Medlem
Skrivet av Martyfellman:

Fick samma. Elgiganten säger att dom ska skicka ut mails under dagen där du ska kunna validera ditt köp.

Frågan är hur skall de validera det?

Medlem
Skrivet av Martyfellman:

Fick samma. Elgiganten säger att dom ska skicka ut mails under dagen där du ska kunna validera ditt köp.

Vart läste du om detta?

Medlem
Skrivet av autumnsong:

Vart läste du om detta?

Support.

Medlem

Så, ni som har vunnit koden legit och fått den skickad till någon av de mejlen ni äger, fast har kanske en El-Giganten konto registrerat på ett annat, kan vara lugna. Så länge ni kan validera att det är eran mejl samt kod, och inte sålt den, jag tror det blir okej.

Medlem
Skrivet av Sussi1984:

Hej, är det någon som fått hem sitt ps5 från MM eller fått bekräftelse att erat är på väg till er?

Du har ju varit aktiv i tråden. Det var inte svårt att hitta svaret på din fråga.

Igår kväll:

Skrivet av Gl4s:

MM skickade idag och fick nu info om leverans imorgon. Så ni som inte fått den skickad än, det finns ännu hopp. Verkar gå snabbt.

Skriv svar