Google-ägda Stadia har fått sökfunktion!!!

Robot
Google-ägda Stadia har fått sökfunktion!!!
Medlem

Att det tar dom nästan två år att lägga till en sån simpel funktion säger väl det mesta om tjänsten och den energin de verkar lägga på den.

Medlem

Stadia släpptes i november 2019, inte i "slutet av 2018".

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Att det tar dom nästan två år att lägga till en sån simpel funktion säger väl det mesta om tjänsten och den energin de verkar lägga på den.

Ja, tråkigt att det tog sån tid. Men energi verkar de ju definitivt lägga på tjänsten med tanke på hur fantastiskt bra det funkar.

Redaktör
Skrivet av explorer:

Stadia släpptes i november 2019, inte i "slutet av 2018".

Tack, fixat!


signatur
Medlem

Fast kör man med stadia+ plugin i edge/Chrome så har sökfunktioner a funnits LÄÄÄNGE.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Att det tar dom nästan två år att lägga till en sån simpel funktion säger väl det mesta om tjänsten och den energin de verkar lägga på den.

Du kanske ska ta och testa den innan du kommenterar, eller framförallt läsa på om tjänsten.

Umi
Medlem
Skrivet av robbis:

Du kanske ska ta och testa den innan du kommenterar, eller framförallt läsa på om tjänsten.

Säger han med Stadia loggan som profilbild...

Medlem
Skrivet av robbis:

Fast kör man med stadia+ plugin i edge/Chrome så har sökfunktioner a funnits LÄÄÄNGE.

Skrivet av robbis:

Du kanske ska ta och testa den innan du kommenterar, eller framförallt läsa på om tjänsten.

Detta är ju dock ingen officiell funktion från Google.

Medlem
Skrivet av robbis:

Fast kör man med stadia+ plugin i edge/Chrome så har sökfunktioner a funnits LÄÄÄNGE.

Hur gör du det när man kör Stadia på TV:n med Chromecast Ultra?

Medlem
Skrivet av robbis:

Du kanske ska ta och testa den innan du kommenterar, eller framförallt läsa på om tjänsten.

Jag kör Stadia några gånger i veckan och vet precis vad som erbjuds, och ska tilläggas att jag är nöjd. Men jag tycker man ska kunna få ifrågasätta Google, det största sökföretaget i världen, med att de tar de två år att lägga till en sån bekant, simpel och självklar funktion.

Du verkar vara okej med att vänta ytterliggare 526 dagar till nästa självklara patch - det är inte jag.

Medlem
Skrivet av Umi:

Säger han med Stadia loggan som profilbild...

Säger han med ful gubbe som profilbild...

Redaktör
Skrivet av robbis:

Fast kör man med stadia+ plugin i edge/Chrome så har sökfunktioner a funnits LÄÄÄNGE.

Bra att det går att lösa. Men det är närmast bisarrt att världens överlägset största sökmotorföretag tar 1,5 år på sig att fixa sökning i en tjänst där sökning är en bra grej att ha. Som att Coca-Cola skulle hålla i ett event där deltagarna tvingades gå törstiga eftersom det inte finns något att dricka.


signatur
Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Jag kör Stadia några gånger i veckan och vet precis vad som erbjuds, och ska tilläggas att jag är nöjd. Men jag tycker man ska kunna få ifrågasätta Google, det största sökföretaget i världen, med att de tar de två år att lägga till en sån simpel och självklar funktion.

Du verkar vara okej med att vänta ytterliggare 526 dagar till nästa självklara patch - det är inte jag.

Är nöjd med det som det är, aldrig haft något problem med att sökfunktion ej existerat. Hittar allt under alla spel där dom ligger i bokstavsordning så. Krävs ju dock att man kan sitt alfapet.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Att det tar dom nästan två år att lägga till en sån simpel funktion säger väl det mesta om tjänsten och den energin de verkar lägga på den.

Jag skulle säga att det snarare handlar om någon form av strategi. Vad är meningen att ha sökfunktion när du inte har en så stor katalog. Du vill hellre att konsumenten scrollar förbi massa spel innan du hittar det spelet du vill ha. Antar att det handlar om att exponera spelen som finns.

Sen skulle jag säga att tjänsten funkar jätte bra för mig.

Man kan ju nästan tro att Google har erfarenhet av sökning 🤔

Medlem

De har ju fortfarande en obegripligt dålig sökfunktion i Gmail, så jag är förvånad.

Medlem
Skrivet av Hjulsta:

Jag skulle säga att det snarare handlar om någon form av strategi. Vad är meningen att ha sökfunktion när du inte har en så stor katalog. Du vill hellre att konsumenten scrollar förbi massa spel innan du hittar det spelet du vill ha. Antar att det handlar om att exponera spelen som finns.

Sen skulle jag säga att tjänsten funkar jätte bra för mig.

Håller helt med dig där, första året var där inte överdrivet många spel, känns dumt att satsa på sökfunktion först. Bättre o få spelupplevelsen att fungera bra först.

Sen bara för att ett företag gjort något förut betyder inte det att dom har dom utvecklarna mot Stadia. "Nisse" som jobbat/jobbar på Googles Sökmotor jobbar förmodligen inte med Stadia och kunskapen förs inte automagiskt över till dessa utvecklare. En bra sökmotor slänger man inte ihop på en kvart och man kan inte bara kopiera befintlig google sökmotor.

Playstation Now som också är en cloud spel-tjänst som varit ute sen Jan(nästan Feb) 2014 har fortfarande inte någon sökfunktion.

1
Skriv svar