Piratpartiets valsedlar myglas bort.

Medlem
Piratpartiets valsedlar myglas bort.
Medlem
Medlem

försökte ta det med ett nypan salt när jag läste det i expressen och aftonbladet men det verkar som om de tog de på bar gärning.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det är en demokratiskt plikt att bekämpa att mindre partier ska få en möjlighet att röstas på, hur ska vi annars kunna ha demokrati mellan dom etablerade partierna?

(Det är fan skam att det här händer, partier oavsett deras storlek ska ha all rättighet att ha röstblanketter på plats, men vissa vill väl bekämpa detta, för demokrati är ju farligt om folk får höja sina röster )


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Vad äckligt av filmskaparen att inte beepa bort telefonnumret. Skärskillt när det råder om pirater som vi efter rättegången mot TPB gärna tar lagen i egna händer.

Hoppas rösträknarna tappar bort tillräkligt med Pp röster så att vi slipper dem framöver. Frifildelning och DRM förbjud är nämligen slutet för gaming.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad äckligt av filmskaparen att inte beepa bort telefonnumret. Skärskillt när det råder om pirater som vi efter rättegången mot TPB gärna tar lagen i egna händer.

Hoppas rösträknarna tappar bort tillräkligt med Pp röster så att vi slipper dem framöver. Frifildelning och DRM förbjud är nämligen slutet för gaming.

Visar bara hur lite du vet om Piratpartiet, dom stödjer inte Fri fildelning, däremot vill dom ändra lagarna om upphovsrätten då dagens regler funkar inte.

Dessutom värnar dom om integriteten och stoppa övervakning genom FRA och IPRED.

Kanske borde läsa på innan du kastar skit, eller?

Medlem

pratade lite på irc och här är faktiskt det enda vettiga om saken:

May 24 01:51:49 (@huxflux) fattar inte varför de gör det.. finns det någon vettig anledning?
May 24 01:52:07 [@Eazy] de tar dem inte på allvar
May 24 01:52:25 (@huxflux) som kalle anka partiet?
May 24 01:52:27 [@Eazy] leksaksparti
May 24 01:52:31 [@Eazy] mm
May 24 01:52:52 (@huxflux) 100 pers kommer och röster piratpartiet och de slänger sedlarna
May 24 01:53:13 [@Eazy] borde bli omval


signatur

thank you, come again

Medlem

Kan ju läsa diskussionen här


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av huxflux:

pratade lite på irc och här är faktiskt det enda vettiga om saken:

May 24 01:51:49 (@huxflux) fattar inte varför de gör det.. finns det någon vettig anledning?
May 24 01:52:07 [@Eazy] de tar dem inte på allvar
May 24 01:52:25 (@huxflux) som kalle anka partiet?
May 24 01:52:27 [@Eazy] leksaksparti
May 24 01:52:31 [@Eazy] mm
May 24 01:52:52 (@huxflux) 100 pers kommer och röster piratpartiet och de slänger sedlarna
May 24 01:53:13 [@Eazy] borde bli omval

Fast i de senaste röst-undersökningarna har det kommit fram att Piratpartiet kan få så mycket som 5-7.9% i EU-Valet. Det är mer än 100 personer det.

Sen spelar det ingen roll vad ett parti står för, eller hur litet det är. Det är en brottslig handling att göra som dom gjorde i klippet.

Medlem

För jävligt. Men borde bli polis-sak av det hela.. Eller...?

Har du länk till Aftonbladet MacNille...? Hittar inget på deras hemsida.


signatur

- Ät mig levande.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hoppas rösträknarna tappar bort tillräkligt med Pp röster så att vi slipper dem framöver. Frifildelning och DRM förbjud är nämligen slutet för gaming.

Tror PP mer vill stoppa att vår frihet kränks när företag pressar på våra politiker till att instifta löjliga och integritets kränkande lagar.

köpte mysteries of westgate här om dagen, skiten krånglade och kunde inte få hem det från sidan jag köpte det ifrån hur mycket jag än försökte och mailade(fick världens drygaste mail tillbaka). Så slutade med att jag fick surfa ut på en torrentsite för att få tag på exp så jag kunde installera det med min köpta nyckel. Det är rent sagt förjävligt i mina ögon, tur att torrentsidor finns.

Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad äckligt av filmskaparen att inte beepa bort telefonnumret. Skärskillt när det råder om pirater som vi efter rättegången mot TPB gärna tar lagen i egna händer.

Hoppas rösträknarna tappar bort tillräkligt med Pp röster så att vi slipper dem framöver. Fri fildelning och DRM förbjud är nämligen slutet för gaming.

Visar bara hur lite du vet om Piratpartiet, dom stödjer inte Fri fildelning, däremot vill dom ändra lagarna om upphovsrätten då dagens regler funkar inte.

Dessutom värnar dom om integriteten och stoppa övervakning genom FRA och IPRED.

Kanske borde läsa på innan du kastar skit, eller?

[http://www.piratpartiet.se/fri_fildelning]


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hoppas rösträknarna tappar bort tillräkligt med Pp röster så att vi slipper dem framöver. Frifildelning och DRM förbjud är nämligen slutet för gaming.

Tror PP mer vill stoppa att vår frihet kränks när företag pressar på våra politiker till att instifta löjliga och integritets kränkande lagar.

köpte mysteries of westgate här om dagen, skiten krånglade och kunde inte få hem det från sidan jag köpte det ifrån hur mycket jag än försökte och mailade(fick världens drygaste mail tillbaka). Så slutade med att jag fick surfa ut på en torrentsite för att få tag på exp så jag kunde installera det med min köpta nyckel. Det är rent sagt förjävligt i mina ögon, tur att torrentsidor finns.

Det är bara en liten del av Pps politik. Ungefär som minskad arbetslöshet var en liten del av NSDAP politik

angående NWN2 så är jag säker på att du kan få hjälp om du frågar på rätt sätt. Inget behov av torrenter där


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad äckligt av filmskaparen att inte beepa bort telefonnumret. Skärskillt när det råder om pirater som vi efter rättegången mot TPB gärna tar lagen i egna händer.

Hoppas rösträknarna tappar bort tillräkligt med Pp röster så att vi slipper dem framöver. Fri fildelning och DRM förbjud är nämligen slutet för gaming.

Visar bara hur lite du vet om Piratpartiet, dom stödjer inte Fri fildelning, däremot vill dom ändra lagarna om upphovsrätten då dagens regler funkar inte.

Dessutom värnar dom om integriteten och stoppa övervakning genom FRA och IPRED.

Kanske borde läsa på innan du kastar skit, eller?

[http://www.piratpartiet.se/fri_fildelning]

Ok jag missa den sidan, men det är inte helt fri fildelning dom förespråkar heller som jag förstår det.

Utan att det ska gå tillbaka till att man får kopiera för privat bruk som med band och skivor va innan internet.

Skrivet av Pirat Partiet:

Vi vill bejaka möjligheten i teknik för fildelning. Allt icke-kommersiellt inhämtande, nyttjande, förädlande och spridning av kultur skall uttryckligen uppmuntras.

Lagstiftningen skall ändras så att det görs helt klart att den endast reglerar användning och kopiering av verk i kommersiella sammanhang, vilket ju också var det ursprungliga syftet med konceptet "exklusiv distributionsrätt". Att dela med sig av kopior, eller på annat sätt sprida eller använda annans verk, skall aldrig vara förbjudet så länge det sker på ideell basis utan vinstmotiv.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad äckligt av filmskaparen att inte beepa bort telefonnumret. Skärskillt när det råder om pirater som vi efter rättegången mot TPB gärna tar lagen i egna händer.

Hoppas rösträknarna tappar bort tillräkligt med Pp röster så att vi slipper dem framöver. Frifildelning och DRM förbjud är nämligen slutet för gaming.

DRM gör ju ingen nytta mot piratkopiering bara ökar det. DRM har jag inte haft problem med dock.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Ja, demokratin fungerar ju bra om man inte får rösta på vilka man vill....

Och om de slänger röster så kommer många att rösta blankt istället för att kanske välja moderaterna eller sossarna


signatur
Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad äckligt av filmskaparen att inte beepa bort telefonnumret. Skärskillt när det råder om pirater som vi efter rättegången mot TPB gärna tar lagen i egna händer.

Hoppas rösträknarna tappar bort tillräkligt med Pp röster så att vi slipper dem framöver. Frifildelning och DRM förbjud är nämligen slutet för gaming.

DRM gör ju ingen nytta mot piratkopiering bara ökar det. DRM har jag inte haft problem med dock.

Och för den delen har fler utgivare övergivit DRM. Och det är knappast piratpartiets fel...

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad äckligt av filmskaparen att inte beepa bort telefonnumret. Skärskillt när det råder om pirater som vi efter rättegången mot TPB gärna tar lagen i egna händer.

Hoppas rösträknarna tappar bort tillräkligt med Pp röster så att vi slipper dem framöver. Frifildelning och DRM förbjud är nämligen slutet för gaming.

Det är folk som du som gör att diktator stater, hitler, stalin osv.. finns/funnits.

man ska inte tysta röster, oavsett vad man tycker.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Aglet:

För jävligt. Men borde bli polis-sak av det hela.. Eller...?

Har du länk till Aftonbladet MacNille...? Hittar inget på deras hemsida.

tyvärr kan jag inte hitta nån länk för nu men jag ska kolla senare.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Nått kul är ju att så fort sånna härna saker kommer fram i media så det ennda som händer är ju att PP får flera medlemmar ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Förjävligt när sånt här sker.
Sen att PP är ett jävla mupp-parti som jag är rädd kommer orsaka uppfinnar-sverige stor skada i det långa perspektivet, det är en annan sak.

Kommer iallafall INTE rösta på PP.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Vad baserar du det på att det kommer ta skada av PP?

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Vad baserar du det på att det kommer ta skada av PP?

Dom vill såvitt jag vet ta bort patentlagen helt och hållet.

Ingen patent på uppfinningar = bara att kopiera och inte betala pengar till den individ som först kom på idén.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Blir ni ens förvånade?

Sådana här saker händer varje val. Bara kolla hur SD och andra nationalistiska partier utsätts för valsabotage. Men självklart, nu är det ju inget parti med "obekväma" åsikter som råkar ut för det. Så sjävlfallet görs det större sak av det hela då.

Vänsterextremister har ju mer eller mindre i system att sno & kasta valsedlar till partier som inte passar dem.

Medlem

sd är ju samhälls störtande jämfört med pp så går inte att jämföra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Kamp:

Blir ni ens förvånade?

Sådana här saker händer varje val. Bara kolla hur SD och andra nationalistiska partier utsätts för valsabotage. Men självklart, nu är det ju inget parti med "obekväma" åsikter som råkar ut för det. Så sjävlfallet görs det större sak av det hela då.

Vänsterextremister har ju mer eller mindre i system att sno & kasta valsedlar till partier som inte passar dem.

Det visste jag faktiskt inte, det är ju faktiskt ganska sjukt.

Skrivet av Notumforce:

sd är ju samhälls störtande jämfört med pp så går inte att jämföra.

SD har ju visat sig vara ganska 'rena' i sin politik, även om jag tycker SD har absurda idéer så måste man ändå tillåta att folk får skapa partier och jobba för sin åsikt, hur mycket man än inte gillar den.

Om man vill bekämpa det får man göra det genom diskussion.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Rösta för SD är som att rösta för FRA.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hoppas rösträknarna tappar bort tillräkligt med Pp röster så att vi slipper dem framöver. Frifildelning och DRM förbjud är nämligen slutet för gaming.

Tror PP mer vill stoppa att vår frihet kränks när företag pressar på våra politiker till att instifta löjliga och integritets kränkande lagar.

köpte mysteries of westgate här om dagen, skiten krånglade och kunde inte få hem det från sidan jag köpte det ifrån hur mycket jag än försökte och mailade(fick världens drygaste mail tillbaka). Så slutade med att jag fick surfa ut på en torrentsite för att få tag på exp så jag kunde installera det med min köpta nyckel. Det är rent sagt förjävligt i mina ögon, tur att torrentsidor finns.

Det är bara en liten del av Pps politik. Ungefär som minskad arbetslöshet var en liten del av NSDAP politik

angående NWN2 så är jag säker på att du kan få hjälp om du frågar på rätt sätt. Inget behov av torrenter där

Skitsnack att det skulle vara en liten del av deras politik, när det alltid är den röda tråden när det kommer till kritan.

Nope, kunde inte få hjälp med NWN2 därför dom inte har hittat felet hos ett stort antal av användarna som försökt att köpa denna titel och en del andra, och detta är från ett stort företag som säljer på detta vis. Så ja, jag var i behov av en torrenttjänst för att få tag på ett spel jag betalat för, eftersom företaget själv inte kunde ge mig tjänsten jag betalat för. Sluta vara en sån crusader och erkänn att det finns bra feldelning när företagen själva har brister.

Medlem

Angående händelsen så är det riktigt illa, men det är ju bra att det kommer fram utan janne josefsson.

Angående snacket i tråden så måste jag bara påpeka att Harmless är ute och snurrar helt vilse, tack ThreeZool för att du tog hand om det.

Sedan är jag på intet sätt intresserad av att rösta på SD men den som påstår att alla partier spelar med samma regler vet inte vad han pratar om - SD är motarbetat på varje plan. Det är skillnad på att diskriminera och att diskriminera i Sverige - Det gör inget om du diskriminerar någon du misstänker diskriminera.

Jag tänker rösta på piratpartiet även om det går emot mina principer att rösta på ett "en-fråge-parti" - Jag tänker göra det för att visa mitt missnöje med de beslut som tas gång på gång av vår maktelit. Från Ipred till Jäviga dommare i Piratebay rättegång.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av ThreeZool:

Vad baserar du det på att det kommer ta skada av PP?

Dom vill såvitt jag vet ta bort patentlagen helt och hållet.

Det stämmer men de vill behålla upphovsrätten och sänka den till 5 år. Man kan fråga sig om det är någon ide att ha kvar upphovsrätt när frifildelning råder. Jag starta en tråd om detta på deras partiforum och kom fram till att de precis som drunken_monkey_boxer är en föråldrad generation som har hopp i mänskligheten och tror att människor ändå betalar för sig. Alla som idag träffar framtidens vuxna pirater vet att dessa människor inte betalar för sig. Tänk då när den för åldrade generationen 80-talister försvinner och då 90 talist och neråt pirater är de som ska väntas betala. Slutet för spelandet.

(Jag länkar medvet inte till tråden eftersom jag vet hur mycket drunken_monkey_boxer älskar sådant beteende.)

Patentet måste dock sänkas till en nivå där uppfinnaren hinner etablera sig på marknaden och inte mycket mer. Läs gärna boken Against Intellectual Monoply där problemet med patent beskrivs.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Skriv svar