Ray-tracing-dopat Metro Exodus släpps nästa vecka

Robot
Ray-tracing-dopat Metro Exodus släpps nästa vecka

PC Enhanced Edition, gratis om du äger originalet.

#metro-exodus, #ray-tracing


Medlem

Jag har spelat första Metro och diggade det verkligen! Sitter nu med ett 3080 och blev extremt taggad på detta. Värt att spela Last Light innan man ger sig på Exodus?

Inaktiv

Gött! Avbröt min genomspelning när jag fick reda på att detta var på gång.

Ska bli kul att få köra genom till slut.

Nice ska lira underbart bra spel , kommer 3090 få kämpa då


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Är det gratis för dom som inte äger originalet också?

Redaktör
Skrivet av Karmak:

Är det gratis för dom som inte äger originalet också?

Nej, det var slarvigt formulerat av mig. Har nu uppdaterat rubrik och nyhetstext.


signatur
Medlem

Såg igår kväll DFs genomgång, satan vad det imponerar. Vackert som bara den. Rekommenderar den, lite lång bara 40min

https://youtu.be/NbpZCSf4_Yk

Medlem

Visste inte ens att Amazon Luna existerade.

Medlem
Skrivet av zevile:

Jag har spelat första Metro och diggade det verkligen! Sitter nu med ett 3080 och blev extremt taggad på detta. Värt att spela Last Light innan man ger sig på Exodus?

Absolut! Du behöver kanske inte det jättemycket för storyns skull, men det är ett riktigt bra spel om du gillade ettan.

Den största skillnaden mellan Metro spelen är att 2033 är en korridor-shooter, Last Light är en korridor-shooter med väldigt breda korridorer (om vi kan säga så), medan Exodus är flera stora "open world"-banor.

Men om du gillade ettan och ska spela trean, så ser jag ingen anledning till att inte spela tvåan också.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Nej, det var slarvigt formulerat av mig. Har nu uppdaterat rubrik och nyhetstext.

Meh... besviken.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Såg igår kväll DFs genomgång, satan vad det imponerar. Vackert som bara den. Rekommenderar den, lite lång bara 40min

https://youtu.be/NbpZCSf4_Yk

Blev verkligen sugen på en till genomspelning efter att ha kollat på det!

Ska bli intressant att se hur 4As framtida spel formas av den nya spelmotorn. Som de tar upp i videon lär den underlätta arbetet något enormt.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Skönt att man har ett RX 6800 och inte behöver fundera på detta. Snyft.

Medlem

Jag som lirade ut dessa för bara en månad sedan
Men vanliga Metro 2033 var ju sjukt tungdrivet även på ett 3080. Hur ska detta gå?
Men en vettigare DLSS funktion hjälper väl.

Medlem

Trodde det var betydligt senare i år det skulle komma.

Sköt upp min genomspelning när man fick veta om nyversionen, kommer lagom till Maj som är ganska tråkig månad generellt.

Edit: såg kraven på hårdvaran, vete katten om burken pallar. Den är ju "redan" ett år gammal plus moms..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Härligt att se en version av ett spel som kräver lite av hårdvaran.
Tur man hann byta till 3070 från 1080 innan det spårade ur helt fast det egentligen var ett 3080 jag var ute efter


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nej, det var slarvigt formulerat av mig. Har nu uppdaterat rubrik och nyhetstext.

Får hoppas på en rea då

Gen
Medlem

Gött att man bara hann lägga en timme på spelet. Ska definitivt lira detta så fort patchen släpps!

Gen
Medlem

Gött att man bara hann lägga en timme på spelet. Ska definitivt lira detta så fort patchen släpps!

Medlem
Skrivet av Karmak:

Får hoppas på en rea då

Spelet kommer vara med i Humble Choice nästa månad (4:e Maj), det är ju helt okej deal!

Medlem
Skrivet av Sergey:

Absolut! Du behöver kanske inte det jättemycket för storyns skull, men det är ett riktigt bra spel om du gillade ettan.

Den största skillnaden mellan Metro spelen är att 2033 är en korridor-shooter, Last Light är en korridor-shooter med väldigt breda korridorer (om vi kan säga så), medan Exodus är flera stora "open world"-banor.

Men om du gillade ettan och ska spela trean, så ser jag ingen anledning till att inte spela tvåan också.

Trevligt! Då blir det tvåan härnäst så hoppas jag på en rea på Exodus!

Medlem
Skrivet av Karmak:

Får hoppas på en rea då

Hmm.. Kommer det kosta lika mycket som standard edition eller bör man köpa nu innan det släpps?

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Spelet kommer vara med i Humble Choice nästa månad (4:e Maj), det är ju helt okej deal!

Tackar!

Medlem

Bra att KRAV på raytracing och inte bara stöd förekommer, hjälper raytr på traven så att säga.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Och fortfarande inget datum för PS5 och Xbox Series X|S

Ser förjävla snyggt ut i alla fall, och det visar vilken potential ray tracing har. Det sjukaste av allt är att prestandan är bättre i denna version.

Medlem
Skrivet av zevile:

Trevligt! Då blir det tvåan härnäst så hoppas jag på en rea på Exodus!

Humble Bundle kommer ha den som major title i sin bundle som släpps på tisdag.

Medlem

Ratchet å clank utvecklarna: "Inte ens snyggt"

Medlem
Skrivet av superapan:

Skönt att man har ett RX 6800 och inte behöver fundera på detta. Snyft.

Ett RX 6800 lär nog funka helt bra.

6800XT var bara ca 20-30% bakom RTX 3080 vilket är ganska så ovanligt bra för AMD när det gäller RT.

Medlem
Skrivet av superapan:

Skönt att man har ett RX 6800 och inte behöver fundera på detta. Snyft.

Det fungerar ju på 6800 också? I videon var det högre fps i high/ultra på ett gammalt rtx 2060 i enhanced edition, än på gamla orginalet från 2019. I 1080p dock.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Inaktiv

Wow wow riktigt nice! Jag skymtade även i OFs video tidpunkt 37:58 att det nu tycks gå att ändra FOV direkt i spelet. Det kan mycket väl bli en ny genomspelning av detta på nya ultrawideskärmen där DLSS 2.1 kommer vara till stor hjälp. På tal om DLSS 2 så har det ÄNTLIGEN kommit till COD:MW vilket jag verkligen behövde då jag inte räknade med att min nya skärm skulle vara så mycket mer tungdriven än min gamla 1080p.

1
Skriv svar