Se 15 minuter Ratchet & Clank-gameplay

Robot
Se 15 minuter Ratchet & Clank-gameplay
Medlem

Fyfan.. Får mig att tänka på hur Cyberpunk 2077 kunde ha blivit ifall de skippat gammelkonsolerna )-;

Det ser grymt ut helt enkelt


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Ser helt fantastiskt ut, ser inget jag kan klaga på. Imponerande!

Medlem

Sjukaste jag sett på år o dar. Insomniac är verkligen i sin egen liga just nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Redaktör
Medlem

Har aldrig spelat något Ratchet and Clank. Är det värt att hoppa in i serien nu tro? Får mitt PS5 nästa vecka. Ser ju onekligen fantastiskt ut, är det dock 30 fps som gäller?

Medlem

Snyggt? Vad är det som utmärker det? Att det är det snyggaste ratchet spelet? Förstår inte hypen? Det är ett ps5 spel? Dvs en hyfsat bra konsol med snabba laddtider? Det är ju inte direkt så den gör nåt som inte en PC klarar. Så whats da fuss? Fattar inte iaf.... Har dom gjort nåt med spelet som jag missat? Tycker inte det är något extremt supersnyggt som utmärker sig. Ett helt vanligt ratchet spel på ny hårdvara helt enkelt. Klart det är snyggare än det på ps4 men hallå? Det är samma ratchet fast på en ps5... Förväntar mig självklart snyggare grafik,heptisk feedback för det måste ju användas. Men samma skit hade ju funkat på en pc för 5 år sedan, ja förrutom det med kontrollen då. Det är snart standard. Men finns inget nytt på ps5 o xbs1 som inte redan funkar på pc. Imponerande? Nä...

Medlem
Skrivet av AblacK:

Har aldrig spelat något Ratchet and Clank. Är det värt att hoppa in i serien nu tro? Får mitt PS5 nästa vecka. Ser ju onekligen fantastiskt ut, är det dock 30 fps som gäller?

Kommer finnas 60 fps läge om du vill lira det.

Flakmonkey
Skrivet av AblacK:

Har aldrig spelat något Ratchet and Clank. Är det värt att hoppa in i serien nu tro? Får mitt PS5 nästa vecka. Ser ju onekligen fantastiskt ut, är det dock 30 fps som gäller?

Det tycker jag. Skaffar du Playstation Plus till din PS5 (eller om du redan har det till PS4) så kommer du ju kunna värma upp med Ratchet & Clank. Gällande FPS så kommer du samma typ av val som du har i deras Spiderman Miles Morales dvs 30 eller 60FPS. Tror inte de sagt något om vad som skruvas ner för att nå 60FPS men de gjorde uppenbarligen en riktigt bra prioritering i Miles Morales så hoppas på något liknande här.

Medlem
Skrivet av robbis:

Snyggt? Vad är det som utmärker det? Att det är det snyggaste ratchet spelet? Förstår inte hypen? Det är ett ps5 spel? Dvs en hyfsat bra konsol med snabba laddtider? Det är ju inte direkt så den gör nåt som inte en PC klarar. Så whats da fuss? Fattar inte iaf.... Har dom gjort nåt med spelet som jag missat?

Om det hade varit på Ps5 eller PC, spelar ingen roll. Ser du inte hur snyggt det är? Ser ju ut som en animerad film och gameplay ser ju hur smooth som helst ut!

Medlem
Skrivet av robbis:

Snyggt? Vad är det som utmärker det? Att det är det snyggaste ratchet spelet? Förstår inte hypen? Det är ett ps5 spel? Dvs en hyfsat bra konsol med snabba laddtider? Det är ju inte direkt så den gör nåt som inte en PC klarar. Så whats da fuss? Fattar inte iaf.... Har dom gjort nåt med spelet som jag missat?

Gissar på att 1% av datorer klarar detta. (gissar igen) 5-10% om vi räknar gamers på PC. Men det är klart, en bra pc kan givetvis göra detta. Jag tycker det är väldigt fint oxh gillade spelet som fanns till ps4.

Medlem

Videon på Ratchet and Clank finns i 4k nu.

Är inte min typ av spel men det är otroligt snyggt. Får mig att se fram emot alla spel som kommer släppas denna generationen.

Redaktör
Skrivet av robbis:

Snyggt? Vad är det som utmärker det? Att det är det snyggaste ratchet spelet? Förstår inte hypen? Det är ett ps5 spel? Dvs en hyfsat bra konsol med snabba laddtider? Det är ju inte direkt så den gör nåt som inte en PC klarar. Så whats da fuss? Fattar inte iaf.... Har dom gjort nåt med spelet som jag missat? Tycker inte det är något extremt supersnyggt som utmärker sig. Ett helt vanligt ratchet spel på ny hårdvara helt enkelt. Klart det är snyggare än det på ps4 men hallå? Det är samma ratchet fast på en ps5... Förväntar mig självklart snyggare grafik,heptisk feedback för det måste ju användas. Men samma skit hade ju funkat på en pc för 5 år sedan, ja förrutom det med kontrollen då. Det är snart standard. Men finns inget nytt på ps5 o xbs1 som inte redan funkar på pc. Imponerande? Nä...

Om det ska vara relevant att jämföra pc- och konsolspel får du plocka ihop en dator med liknande komponenter och ta hänsyn till vad den kostar. Annars blir det som att Duplantis skulle avfärda Sjöbergs gamla världsrekord i höjdhopp för att han kan hoppa mycket högre med stav. Det är ju helt olika förutsättningar - du bygger inte en speldator som fixar detta för under 6 000 spänn.

Det här spelet är snyggt alldeles oavsett, både design- och teknikmässigt.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Pixar-stilen eller vad man ska kalla det är inte alls min grej, men visst är det snyggt.

Medlem

Nu tycker inte jag att snor är särskilt snyggt men Ratchet & Clank: Rift Apart ser ju alldeles underbart ut och är ett efterlängtat och givet köp.

Medlem

Det jag reagerade på som var snyggt direkt var reflektioner och raytracing och så klart, "tekniskt snyggt" för att vara konsolspel men samtidigt inget man sett tidigare iaf inte vi som sitter med "Raytracing kort" till PC.
Men sen, spel kan vara hur snygga som helst, det ska vara kul också.
För mig så såg jag inget som lockar men man kan ju ha fel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det ser fantastiskt ut!

Detta kan nog bli det bästa Ratchet & Clank-spelet hittills.

Medlem

Spelet ser magiskt ut!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Förstår verkligen inte grafikhypen. Finns andra titlar som ser betydligt bättre ut till PC med maxad grafik? Horizon Zero Dawn, Death Stranding, Cyberpunk 2077 för att nämna några.

NuZ
Testpilot

Man kan tycka vad man vill om ”stilen” men det är otroligt ”tekniskt snyggt”! Detta kommer barnen ha väldigt trevligt i om det är bra gameplay också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Måste säga att jag var rätt skeptisk till detta spelet, mest pga av storyn. Tycker det fortfarande ser lite barnsligt ut. Men jagk ommer nog ge det ett försök. Grafiken, explosionerna och andra effekter ser ju fantastiskt ut!

Medlem

Otroligt vackert spel

Medlem

Oj, att det var så edgy att hävda att det här spelet var snyggt.

Medlem

Visst ser det både snyggt och gulligt ut men av de tidigare spel i serien jag testat så har jag aldrig fastnat för gameplay.

Skrivet av Nosnos:

Det tycker jag. Skaffar du Playstation Plus till din PS5 (eller om du redan har det till PS4) så kommer du ju kunna värma upp med Ratchet & Clank.

Det var gratis för alla, inte exlusivt till PS+, fram till sista mars.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det jag reagerade på som var snyggt direkt var reflektioner och raytracing och så klart, "tekniskt snyggt" för att vara konsolspel men samtidigt inget man sett tidigare iaf inte vi som sitter med "Raytracing kort" till PC.
Men sen, spel kan vara hur snygga som helst, det ska vara kul också.
För mig så såg jag inget som lockar men man kan ju ha fel.

Explosioner, partikeleffekter, animeringar med mer ser ju otroligt bra ut.
Den poleringen som finns i spel som optimeras på den här nivån är ju också extremt ovanlig.

Fokusen på vad PC presterar med rå prestanda är ju absurd, den kvalité som visas här och hur systemresurserna används är ju väldigt imponerande.
Jag kan i alla fall inte komma på något spel som lever upp till samma nivå.

Sen så har vi såklart lagringsenheten som vissa inte orkar läsa på om, men de ska ändå in och trolla.
De största aktörerna kommer satsa på detta framöver och det är ingen brist på videos och dokument på hur detta kommer att se ut och användas, svårt att ha en seriös diskussion med någon som ignorerar detta.
Nej, PC har inte kunnat få liknande prestanda av lagringsenheterna, det är självklart ifall man läser på lite(en snabb googling eller youtube räcker).

Redaktör
Skrivet av wibbe44:

Förstår verkligen inte grafikhypen. Finns andra titlar som ser betydligt bättre ut till PC med maxad grafik? Horizon Zero Dawn, Death Stranding, Cyberpunk 2077 för att nämna några.

En pc som maxar grafiken i de spelen kostar två, tre eller fyra gånger så mycket som en PS5:a, det går inte att jämföra så. Det här är svinsnyggt utifrån den plattform det spelas på.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

En pc som maxar grafiken i de spelen kostar två, tre eller fyra gånger så mycket som en PS5:a, det går inte att jämföra så. Det här är svinsnyggt utifrån den plattform det spelas på.

Då är allt på Google stadia svinsnyggt om man spelar det på en 2000kr chromebook. Men svinfult om man spelar samma spel på ex en macbook Pro?

(skojar bara)

Ska kika lite på videorna när jag kommer hem och kan få upp det på tvn. Det jag såg när de visade ps5 verkade ju bra men inga spel jag kommer skaffa.

Redaktör
Skrivet av Lilagröt:

Då är allt på Google stadia svinsnyggt om man spelar det på en 2000kr chromebook. Men svinfult om man spelar samma spel på ex en macbook Pro?

(skojar bara)

Ska kika lite på videorna när jag kommer hem och kan få upp det på tvn. Det jag såg när de visade ps5 verkade ju bra men inga spel jag kommer skaffa.

*triggered*
Okej, "utifrån den plattform spelet renderas på."


signatur
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Explosioner, partikeleffekter, animeringar med mer ser ju otroligt bra ut.
Den poleringen som finns i spel som optimeras på den här nivån är ju också extremt ovanlig.

Fokusen på vad PC presterar med rå prestanda är ju absurd, den kvalité som visas här och hur systemresurserna används är ju väldigt imponerande.
Jag kan i alla fall inte komma på något spel som lever upp till samma nivå.

Sen så har vi såklart lagringsenheten som vissa inte orkar läsa på om, men de ska ändå in och trolla.
De största aktörerna kommer satsa på detta framöver och det är ingen brist på videos och dokument på hur detta kommer att se ut och användas, svårt att ha en seriös diskussion med någon som ignorerar detta.
Nej, PC har inte kunnat få liknande prestanda av lagringsenheterna, det är självklart ifall man läser på lite(en snabb googling eller youtube räcker).

Tja, dra på cyberpunk, Doom, flight simulator, whatever med 4k ser det också snyggt ut.
Kör du ultrawide eller nått ger det också lite extra jämfört med "standardformatet"
Sen ska det flyta också.
Jag har inte tittat klippet du får gärna posta nån timestamp på vad som är så unikt som inte finns nån annanstans eller "en PC inte kan prestera".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

En pc som maxar grafiken i de spelen kostar två, tre eller fyra gånger så mycket som en PS5:a, det går inte att jämföra så. Det här är svinsnyggt utifrån den plattform det spelas på.

Jo, men därav är ju artikelrubriken missvisande. Se 15 minuter "snorsnyggt" Ratchet & Clank: Rift Apart-gameplay.
Är ju inte alls så snyggt som det framstår av rubriken?
Att en PC kostar mer än en PS5 har väl inget att göra med att grafiken är sämre i Ratchet & Clank än tidigare nämnda titlar?

Skriv svar