Playstation 4 slutsåld??

Medlem
Playstation 4 slutsåld??

Är det helt omöjligt att få tag i en ny Playstation 4 nuförtiden? Alltså inte slim-varianten, utan vanliga PS4 eller Pro-modellen. Sitter med en 4:a nu som verkar ha gett upp efter update 8.5. Den hänger sig hela tiden. Jag har ominstallerat hela systemet flera ggr men det blir inte bättre. Eftersom man nog får vänta tills i höst för att få tag i en PS5 så började jag leta efter 4:or istället men dom verkar ju vara lika omöjliga att få tag på.

Gnällkuk
Skrivet av skitarsel:

Är det helt omöjligt att få tag i en ny Playstation 4 nuförtiden? Alltså inte slim-varianten, utan vanliga PS4 eller Pro-modellen. Sitter med en 4:a nu som verkar ha gett upp efter update 8.5. Den hänger sig hela tiden. Jag har ominstallerat hela systemet flera ggr men det blir inte bättre. Eftersom man nog får vänta tills i höst för att få tag i en PS5 så började jag leta efter 4:or istället men dom verkar ju vara lika omöjliga att få tag på.

Har du testat att byta disken? Kanske är så att du sitter med en gammal hdd som helt enkelt kastat in handduken.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av skitarsel:

Är det helt omöjligt att få tag i en ny Playstation 4 nuförtiden? Alltså inte slim-varianten, utan vanliga PS4 eller Pro-modellen. Sitter med en 4:a nu som verkar ha gett upp efter update 8.5. Den hänger sig hela tiden. Jag har ominstallerat hela systemet flera ggr men det blir inte bättre. Eftersom man nog får vänta tills i höst för att få tag i en PS5 så började jag leta efter 4:or istället men dom verkar ju vara lika omöjliga att få tag på.

Jag har en Pro stående eftersom jag hade turen att få tag i en 5a.

Om du är intresserad?

Skribent

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...

Dock lite osäker på vad "refurbished" betyder.

edit: Betyder förmodligen inte att den är ny utan fabriksåterställd enligt konstens alla regler.

Medlem
Skrivet av skitarsel:

Är det helt omöjligt att få tag i en ny Playstation 4 nuförtiden? Alltså inte slim-varianten, utan vanliga PS4 eller Pro-modellen.

Vanliga PS4or har man inte kunnat köpa sedan slim släpptes för snart 5 år sedan, och varför skulle man vilja göra det? Slim är både energisnålare och tystare än originalmodellen.

Gnällkuk
Skrivet av Shadee:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...

Dock lite osäker på vad "refurbished" betyder.

edit: Betyder förmodligen inte att den är ny utan fabriksåterställd enligt konstens alla regler.

Det innebär även att man eventuellt bytt ut delar som varit trasiga, alternativt så kan de bara ha bytt ut disken till en med större lagring.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det blir nog tyvärr inte lättare att hitta en sproilans ps4 ju längre tiden går enligt denna artikel:

https://www.fz.se/nyhet/285374-sony-slutar-tillverka-majorite...

Andrahandsmarknaden är kanske snart enda alternativet.


signatur

Constants and variables

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Det innebär även att man eventuellt bytt ut delar som varit trasiga, alternativt så kan de bara ha bytt ut disken till en med större lagring.

Aha, ok. Tack för förtydligande

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Vanliga PS4or har man inte kunnat köpa sedan slim släpptes för snart 5 år sedan, och varför skulle man vilja göra det? Slim är både energisnålare och tystare än originalmodellen.

Ok, jag läste nånstans att det var sämre prestanda på slimvarianten. Men efter ditt inlägg så hittade jag en jämförelse och den första generationen av PS4 verkar ha minst samma spec som Slim förutom storleken på hårddisken. Den sämre prestandan är väl antagligen mot Pro-modellen.

1
Skriv svar