Har du svårt att få tag på spel till någon spel serie?

Inaktiv
Har du svårt att få tag på spel till någon spel serie?

Har ni spelat ett spel i en spel serie och sen känt att ni skulle vilja spela resten av spelen i samma serie, men när ni ska göra det så kommer det upp vissa problem som gör att det inte går?

Det kan röra sig om att andra spel i serien har ett sådant högt samlar värde så att du inte har råd med det eller på något annat sätt är svårt att få tag på idag. Eller så kan det vara så enkelt som att ett eller flera av dessa spel endast har släppts i Japan.

Jag själv har just nu börjat komma in i Dragon Quest XI till Switch och har kommit till ett mini äventyr i spelet där man ska rätta till historien i tio böcker.
I den första boken kommer man till en stad från det första Dragon Quest och jag började fatta att varje bok är ett av dem tio tidigare delarna av Dragon Quest.
Så jag tänkte att det kanske skulle vara kul att försöka få tag på resterande spel i serien, så jag började kolla upp vart jag skulle kunna köpa dessa spel.

Dragon Quest 1 till 3 finns ju att ladda ner till Switch så det har jag tänkt göra.
Dragon Quest 4 till 6 och 9 finns till Nintendo DS. Vet dock inte hur mycket dessa spelen kostar eller hur högt samlarvärde dem har men det går ju att kolla upp.
Dragon Quest 7 och 8 finns ju till Nintendo 3DS och dessa vet jag är hyfsat lätta att få tag på. Om inte fysiskt så finns dem att ladda ner från E-Shop.
Men sen var det Dragon Quest 10 kvar. Detta spelet har släppts till både Wii, Wii U och Switch men det har endast släppts i Japan.
Så om jag får tag på det kommer jag ändå inte förstå vad spelet handlar om, tråkigt nog.

Jag hoppas dock att tian också kommer till Switch här i väst snart men man ska väl inte hoppas för mycket.

Har ni några spel ni vill få tag på i en spel serie där det finns problem idag som gör det mycket svårare eller omöjligt att få tag på?

Medlem

Skulle gärna köpa PS2-spelen Shadow Hearts och uppföljaren Shadow Hearts: Covenant. Såg Shadow Hearts på Facebook Marketplace för någon månad sedan av en som bor i samma stad, men samtidigt ville ha alldeles för mycket för något som är ett 20 år gammalt spel.

När det gäller Dragon Quest så har jag alla utan 10 redan, och lyckligtvis så har jag inget som helst intresse av att spela 10 heller då det är ett MMO.

Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:

Skulle gärna köpa PS2-spelen Shadow Hearts och uppföljaren Shadow Hearts: Covenant. Såg Shadow Hearts på Facebook Marketplace för någon månad sedan av en som bor i samma stad, men samtidigt ville ha alldeles för mycket för något som är ett 20 år gammalt spel.

När det gäller Dragon Quest så har jag alla utan 10 redan, och lyckligtvis så har jag inget som helst intresse av att spela 10 heller då det är ett MMO.

Jaha, så det är ett MMO. Hade ingen aning.
Det var ju synd, jag tycker att sådana spel kan vara roliga men jag tycker egentligen inte att spel som hör till huvud spelen i en serie skulle få vara MMO.
Det är ungefär som Final Fantasy 11 som det idag bara går att spela om man kopplar upp det mot en privat server, sen finns ju Final Fantasy 14 med från samma serie som också är online.
Riktigt tråkigt när dem gör så.

Hoppas att Dragon Quest X går att programmera om så att det inte är ett MMO längre och även släpper det här i väst.

Inaktiv

Kollade upp priserna på DS spelen.
Nian har fortfarande normal pris
Sexan var lite dyrare så att det börjar kännas lite och femman kostade över tusenlappen.

Blir att vänta och hoppas att Dragon Quest 4, 5 och 6 åter släpps snart igen.

1
Skriv svar