Se 15 minuter Ratchet & Clank-gameplay

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag tycker att animationer, partikelfysiken och vad som händer samtidigt på bild ser betydligt mer levande och bättre ut än när jag jämför med till exempel Doom.

https://youtu.be/4Zf1GCFoqn0?t=853

https://www.youtube.com/watch?v=EGzsYCRMVu4

Du får nog läsa om det jag skrev, det är som sagt absurt att bara försöka jämföra råprestanda.

Kom gärna med ett exempel när de lyckas knyta upp detta på samma nivå som Rift apart, med timestamp såklart.

Ska bli intressant att se DF video när spelet släpps.

Ok.
Nej jag känner inte att det behövs.
Jag skrev vad jag tycker och det är vad jag upplever när jag ser och spelar spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ruskigt fräsiga explosioner. Love it!

Dualsensen kommer ju definitivt tillföra sitt också.

Medlem

Jag o grabben har kört igenom ratchet o clank flera gånger, så det ska verkligen bli skoj att spela den senaste så fort jag får tag på en ps5a.

Ett garanterat köp direkt när jag köper ps5an


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Skägg.
10 Chambers

Ratchet & Clank ser toksnygga ut men var det bara jag som tappade lite lusten när i princip den första interaktionen man såg gick ut på att slå sönder en låda och få muttrar?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ratchet & Clank ser toksnygga ut men var det bara jag som tappade lite lusten när i princip den första interaktionen man såg gick ut på att slå sönder en låda och få muttrar?

Du har inte spelat något av dessa spel tidigare antar jag?

Skruvar och muttrar är spelets valuta.

Medlem
Skrivet av Pettor:

I och med att konsolerna använder PC hårdvara rakt av, hur menar du att det är efter? Alla delar finns ju i nyare snabbare varianter på PC än de som finns till PS5 och Xbox Series X och det saknas även tekniker som PC har tillgång till (t.ex. DLSS som snart kommer till konsol). Fortfarande grymma konsoler men de känns som ett märkligt uttalande.

Konsolerna använder hårdvaran fullt ut och konstant optimerar. PC trycker man bara in mer hästkrafter men spelen ser inte vackrare ut för det. Mitt 3090 i cyberpunk är snyggt men senaste konsolerna levererar snyggare spel tekniskt och estetiskt. Så inget märkligt med det.

Effektivare laddning från lagring kommer ju till pc så småningom vilket inte hade kommit annars, dom bara trycker ut m.2 diskar med sinnessjuka hastigheter men inget som används.

DLSS lär vara välkommet på konsol dock.

Medlem

Jag har inte det nyaste grafikkortet idag(se sig) men min känsla är som den alltid har varit att operativsystemet tynger ner mycket mer på en PC. Vet att sedan PS4 så är konsollerna väldigt lika en PC hårdvarumässigt men Sony kör varken Windows eller DirectX på Playstation 4 eller 5.
Klart de får ut lite extra jämfört med en PC med samma hårdvara.

Jag är klart imponerad av PS5 och Series X (om än lite besviken att den inte visar att den har lite bättre hårdvara än PS5 (DirectX som är boven?))

P.S. Jag försöker få tag i en PS5 då jag skippade PS4 då den inte gav nåt men så känner jag inte nu.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Tja, dra på cyberpunk, Doom, flight simulator, whatever med 4k ser det också snyggt ut.
Kör du ultrawide eller nått ger det också lite extra jämfört med "standardformatet"
Sen ska det flyta också.
Jag har inte tittat klippet du får gärna posta nån timestamp på vad som är så unikt som inte finns nån annanstans eller "en PC inte kan prestera".

Att du likställer Cyberpunk med DOOM och Flight simulator är ett hån mot de senare två.

Det här är det snyggaste och mest detaljerade spelet jag har sett oavsett format.

Medlem
Skrivet av jontepasagen:

Att du likställer Cyberpunk med DOOM och Flight simulator är ett hån mot de senare två.

Det här är det snyggaste och mest detaljerade spelet jag har sett oavsett format.

Vad menar du?
tycker Cyberpunk ser rikrigt snygg ut med raytracing osv. Vilket var vad jag menade.
Sen om man inte tycker om spelet är en annan sak.

Edit: Har nu tittat mer på filmen från spelet på en riktig skärm ist för mobil.
Det är nått som stör med bilden och det är många andra spel med samma effekter.
När kameran rör sig så är det hackigt/suddigt runt om i perifering, förstör en heldel av helhetsintrycket. Stänger alltid av sånt om det är nån "funktion" som gör så, men det är sällan man har möjlighet på konsol-versioner.
Som sagt, snyggt på "stillbild" eller helheten är helt olika saker


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av robbis:

Snyggt? Vad är det som utmärker det? Att det är det snyggaste ratchet spelet? Förstår inte hypen? Det är ett ps5 spel? Dvs en hyfsat bra konsol med snabba laddtider? Det är ju inte direkt så den gör nåt som inte en PC klarar. Så whats da fuss? Fattar inte iaf.... Har dom gjort nåt med spelet som jag missat? Tycker inte det är något extremt supersnyggt som utmärker sig. Ett helt vanligt ratchet spel på ny hårdvara helt enkelt. Klart det är snyggare än det på ps4 men hallå? Det är samma ratchet fast på en ps5... Förväntar mig självklart snyggare grafik,heptisk feedback för det måste ju användas. Men samma skit hade ju funkat på en pc för 5 år sedan, ja förrutom det med kontrollen då. Det är snart standard. Men finns inget nytt på ps5 o xbs1 som inte redan funkar på pc. Imponerande? Nä...

Spelet har inte kunnat göras till PC överhuvudtaget (fel, det kan göras/släppas på PC, men rent krasst inte). Därför att halva spelet är uppbyggt på portaler som kräver i princip noll laddningstider. På PC måste alla spel utgå från att kunna köras på Kalles gamla 5400rpm-disk från -97. Så medan det är tekniskt möjligt för en dator att köra spelet, så går det inte just för att spelen till PC måste fungera på så många olika hårdvaror, även gammalt skit. För många flaskhalsar i vägen.

Det är fördelen med konsoler, speciellt exklusiva spel. De kan göras för en enda hårdvara, och pressa ur den.

Sedan har vi såklart många fördelar med datorer också, såklart! Men det är en annan femma.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Margy:

Du har inte spelat något av dessa spel tidigare antar jag?

Skruvar och muttrar är spelets valuta.

Tror jag till och med recenserat några av dem, så har koll på muttrarna. Det kändes bara så... väntat? Grafik och stora interdimensionella världar i all ära, jag hoppas nog på mer än en till rak actionplattformare.


signatur
Medlem

Det är komiskt hur många som blir kränkta över att det kommer ett vrål snyggt spel till konsol😂

Medlem

Lol om det här spelet genererar lika mycket hype för sin grafik och teknik på andra ställen, tycker jag nästan synd om teamet bakom. Jag tror nog inte deras mål primärt var att pusha grafik och teknik framåt som om det här vore nästa GTA eller dylikt. Snarare göra ett kul simpelt plattformslir som ser snyggt ut.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tror jag till och med recenserat några av dem, så har koll på muttrarna. Det kändes bara så... väntat?

Att slå sönder lådor för att få muttrar är nog något som kommer finnas kvar så länge det görs Ratchet & Clank-spel. Det är ungefär som hagelbössa i Doom och utropstecken ovanför vakter i Metal Gear.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Vad menar du?
tycker Cyberpunk ser rikrigt snygg ut med raytracing osv. Vilket var vad jag menade.
Sen om man inte tycker om spelet är en annan sak.

Edit: Har nu tittat mer på filmen från spelet på en riktig skärm ist för mobil.
Det är nått som stör med bilden och det är många andra spel med samma effekter.
När kameran rör sig så är det hackigt/suddigt runt om i perifering, förstör en heldel av helhetsintrycket. Stänger alltid av sånt om det är nån "funktion" som gör så, men det är sällan man har möjlighet på konsol-versioner.
Som sagt, snyggt på "stillbild" eller helheten är helt olika saker

Cyberpunk är vad det är men att säga att det är i samma liga visuellt som Flight simulator är att ta i kan jag tycka.

Det du stör dig på kallas för motion blur, en vida använd effekt för att få en mer filmisk känsla. Där är dock smaken som baken, inget vidare förtjust i det jag heller.

Medlem
Skrivet av jontepasagen:

Cyberpunk är vad det är men att säga att det är i samma liga visuellt som Flight simulator är att ta i kan jag tycka.

Det du stör dig på kallas för motion blur, en vida använd effekt för att få en mer filmisk känsla. Där är dock smaken som baken, inget vidare förtjust i det jag heller.

Jag vet vad motionblur är men i det här fallet känns det som motionblur drar ner prestandan rejält för det gör att spelet (iaf i filmen) känns "hackigt".
Och som du säger motionblur är ett otyg.

Jag menade inte att cyberpunk är i samma klass som flight simulator jag sa att cyberpunk är ett snyggt spel. Jag på dator med Raytracing osv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Margy:

Att slå sönder lådor för att få muttrar är nog något som kommer finnas kvar så länge det görs Ratchet & Clank-spel. Det är ungefär som hagelbössa i Doom och utropstecken ovanför vakter i Metal Gear.

Haha, ja, så är det nog. Men jag tyckte mig ändå se mer framåtanda i till exempel Doom Eternal än i detta. Saker som tar serien framåt. God of War 2018 mot God of War på PS2/3. Missförstå mig rätt, det kan ju finnas där. Eller inte, och det behöver inte vara fel, kan bli ett bra spel ändå.


signatur
Medlem

Undrar hur många av er som är Anti mot detta spel som har en PS5a. Kan det vara så att dom flesta av er har PC eller Xbox kanske?

Vore bra om alla hade i sin singatur vilken konsol eller pc man har.

Ratchet o Clank är ett riktigt superskoj spel ju och jag o grabben har spelat igenom det flera gånger på ps4 PRO så vi ser verkligen fram emot den nya releasen. Kanske inte ser så tilltalande ut på videos men det är verkligen skoj att spela


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av robbis:

Snyggt? Vad är det som utmärker det? Att det är det snyggaste ratchet spelet? Förstår inte hypen? Det är ett ps5 spel? Dvs en hyfsat bra konsol med snabba laddtider? Det är ju inte direkt så den gör nåt som inte en PC klarar. Så whats da fuss? Fattar inte iaf.... Har dom gjort nåt med spelet som jag missat? Tycker inte det är något extremt supersnyggt som utmärker sig. Ett helt vanligt ratchet spel på ny hårdvara helt enkelt. Klart det är snyggare än det på ps4 men hallå? Det är samma ratchet fast på en ps5... Förväntar mig självklart snyggare grafik,heptisk feedback för det måste ju användas. Men samma skit hade ju funkat på en pc för 5 år sedan, ja förrutom det med kontrollen då. Det är snart standard. Men finns inget nytt på ps5 o xbs1 som inte redan funkar på pc. Imponerande? Nä...

Har du En playstation 4 eller 5?

Du får gärna lista upp vilka 5år och även nya spel som är snyggare o har bättre grafik.

Om du inte gör det så antar jag att du är en avundsjuk Xbox/PC användare som mig.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Har du En playstation 4 eller 5?

Du får gärna lista upp vilka 5år och även nya spel som är snyggare o har bättre grafik.

Om du inte gör det så antar jag att du är en avundsjuk Xbox/PC användare som mig.

Sålt min ps4 och någon ps5 lär jag inte köpa. Minns inga snygga spel på ps4 förrutom Horizon. Tycker bara inte att Ratchet är helt mindblowing.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ratchet & Clank ser toksnygga ut men var det bara jag som tappade lite lusten när i princip den första interaktionen man såg gick ut på att slå sönder en låda och få muttrar?

hehe det är grundbulten i ratchet spelen så det gjorde mig inget. Ser redan fram emot att uppgradera allt till max


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Dex
Medlem
Skrivet av robbis:

Sålt min ps4 och någon ps5 lär jag inte köpa. Minns inga snygga spel på ps4 förrutom Horizon. Tycker bara inte att Ratchet är helt mindblowing.

Vad sjutton har du för krav på grafik om det enda spelet du tyckte var snyggt på PS4 var Horizon???

God of War, Ghosts of Tsushima och Last of Us 2 t.ex var ju alla jäkligt snygga spel. Finns flera andra också. Du verkar ha galen krav på grafiken.

Medlem
Skrivet av Dex:

Vad sjutton har du för grav på grafik om det enda spelet du tyckte var snyggt på PS4 var Horizon???

God of War, Ghosts of Tsushima och Last of Us 2 t.ex var ju alla jäkligt snygga spel. Finns flera andra också. Du verkar ha galen krav på grafiken.

Äsch, han är ju uppenbart en hater.

Medlem
Skrivet av Crank:

Har du En playstation 4 eller 5?

Du får gärna lista upp vilka 5år och även nya spel som är snyggare o har bättre grafik.

Om du inte gör det så antar jag att du är en avundsjuk Xbox/PC användare som mig.

5år gammalt spel...

Sedan kan man ju alltid modda spel...

Ratchet & Clank ser bra men ser inte varför många hypa upp sig över ett relativt simpelt och cartoonigt plattformslir¯\_(ツ)_/¯.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SunShine:

hehe det är grundbulten i ratchet spelen så det gjorde mig inget. Ser redan fram emot att uppgradera allt till max

Då är det bara att strunta i min högst personliga reflektion


signatur
Medlem
Skrivet av Dex:

Vad sjutton har du för krav på grafik om det enda spelet du tyckte var snyggt på PS4 var Horizon???

God of War, Ghosts of Tsushima och Last of Us 2 t.ex var ju alla jäkligt snygga spel. Finns flera andra också. Du verkar ha galen krav på grafiken.

Ja god of war var fint. Men inget revolutionerande, hade rullat fint på en pc. Ghosts kan jag inte svara på då jag aldrig hann spela det innan jag sålde ps4an. Last of us tycker jag inte är speciellt imponerande för att vara nya spel. Har inte höga krav när det gäller spel grafiskt, men förrutom laddtiderna så är inte ratchet något speciellt imao.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Då är det bara att strunta i min högst personliga reflektion

Jag tänkte lite mer på det efter jag svarade.. de kanske kan göra om det lite och förnya sättet man får bultar o muttrar på på något sätt? Istället för lådor kanske de kan köra med att man får en större mängd efter man dängt någon boss eller att fiende droppar det som loot eller så.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Dex
Medlem
Skrivet av SunShine:

Jag tänkte lite mer på det efter jag svarade.. de kanske kan göra om det lite och förnya sättet man får bultar o muttrar på på något sätt? Istället för lådor kanske de kan köra med att man får en större mängd efter man dängt någon boss eller att fiende droppar det som loot eller så.

I det förra R&C så droppade fiender bultar (eller om man ändrade det till någon annan "valuta") och bossarna droppade många fler

Medlem

Digital Foundry är imponerade:

Medlem
Skrivet av Margy:

Digital Foundry är imponerade:

https://youtu.be/NdPaUCgB14Q

The Cerno med:

Grafisk design på en väldigt hög nivå.

Skriv svar