Microsoft Store sätter press på Steam, sänker provisionen till Epic-nivå

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Vilken uppoffring. Nu kommer de bara tjäna 12% gånger noll kronor istället för 30% gånger noll kronor.
Microsoft Store är en mardröm som jag inte kan tänka mig att många utsätter sig för.

Du är en mardröm

Medlem
Skrivet av Esri:

Exakt. Steam har aldrig låst någon utvecklare i Steam om det inte är ett företag som är partner med Valve. VIll utgivarna sälja spelet på MS, Epic, GoG m.m. så är de fullt tillåtna att göra det. Argumentet om Monopol mot Steam är bara ihåligt och visar att folk inte förstår sig på Monopol. Vad Epic gör är vad som leder till Monopol, när jag Inte KAN köpa produkten av någon annan än en försäljare då har den säljaren monopol.

Vore bra om man kunde köpa spel på Steam men inte var tvungen att använda Steamklienten däremot. Finns vissa spel som fanns innan Steam där de lagt till DRM-delar från Steam som inte behövs för att driva spelet men som tvingar dig att starta Steam oavsett.

Att behöva starta Steam för att komma åt ett spel via Ubisoft connect känns som en rätt risig mellanhand med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Avstängd
Skrivet av Phyrino:

Så fort någon skriver M$ så antar jag att personen är 14.

Ok, tack då vet vi.

Medlem
Skrivet av pskjonte:

Med tanke på hur många kunder och spelare Steam når ut till kanske 30% är rättfärdigat?

Jag vet ärligt talat inte, men någon har säkert räknat på detta.

Problemet med Steam de senaste åren är ju just att det är för mycket spel och det mesta med tvivelaktig kvalitet och då försvinner många små fiskar i bruset om de inte lyckats få uppmärksamhet på förhand.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Vore bra om man kunde köpa spel på Steam men inte var tvungen att använda Steamklienten däremot. Finns vissa spel som fanns innan Steam där de lagt till DRM-delar från Steam som inte behövs för att driva spelet men som tvingar dig att starta Steam oavsett.

Att behöva starta Steam för att komma åt ett spel via Ubisoft connect känns som en rätt risig mellanhand med.

Absolut, Steam är långt ifrån perfekt, de har gjort så många bra saker som t.ex. Play Together. Tror däremot att det är just DRM delen som gör att Steam måste vara startat, den borde kunna göra en check på något annat sätt än att gå online. De borde göra så klienten fungerar ännu bättre offline.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Går från att ta ta 30 % till 12 % av intäkterna

#microsoft, #microsoft-store


Vad är bäst då! Sälja ett spel och få 88% eller 3 spel och få 70%
För det är ju mer användare på steam och dom säljer mer spel. Så länge utvecklarna är nöjda.

123
Skriv svar