Xbox 360 har USB-minnesstöd

Robot
Inaktiv
Xbox 360 har USB-minnesstöd

Redan överfört mina profiler/saves till usb minne, länge längtat efter denna funktion. Billigt alternativ med


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

*Hoppar av glädje*

Medlem

Jag antar att 16GB-gränsen är för att deras svindyra hårddiskar inte ska bli utkonkurrerade. Ser ingen annan anledning till att sätta en så låg gräns-

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Jag antar att 16GB-gränsen är för att deras svindyra hårddiskar inte ska bli utkonkurrerade. Ser ingen annan anledning till att sätta en så låg gräns.

Ser heller ingen annan anledning. Slap in the face.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Fairfax:

Jag antar att 16GB-gränsen är för att deras svindyra hårddiskar inte ska bli utkonkurrerade. Ser ingen annan anledning till att sätta en så låg gräns-

250gb disken kostar iaf under 999kr på webhallen nu iaf först låg den på 1295kr.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Najs, då kan jag ta med mig mina sparfiler när jag reser utan att behöva släpa på mig en egen xbox.


signatur

Metal is best served heavy.

"Köp en förkonfigurerad Xbox 360-märkt SanDisk-minnesenhet på 8 GB för att försäkra dig om att du får bästa möjliga upplevelse"

XD ... dubbelt så dyr som en vanlig 8 gig eller?! haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Det var synnerligen generöst av Microsoft, men jag har Elite så det behövs inte än i varje fall...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Detta borde varit standard från dag 1

Medlem

Stöd för USB? Välkommen till förra årtiondet!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Går det att "installera" spel på dom också?


signatur

B lup

Medlem

Blir ju iof mer värt att köpa 250GB hårdisken. 2 st 16GB USB = ca 700 kr, 250GB HDD = 995kr.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Detta borde varit standard från dag 1

Instämmer, tur att de äntligen fixat det iaf!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Detta borde varit standard från dag 1

Var glad att det kommer överhuvudtaget. Varför klaga på bra saker? Man kan använda ditt tankesätt till allting.

KoP
Medlem
Skrivet av Tybalt:

Stöd för USB? Välkommen till förra årtiondet!

Nu måste jag bara påpeka att FZ's rubrik på denna nyheter är lite missvisande.

Självklart har 360'n haft stöd för usb minnen sedan dag 1. Men ej för att lagra saves/dlc/spel etc.

Innan var det väl mest användbart för film, mp3 och bilder så detta nya användningsområde ger en liten extra trevlig boost.

Inaktiv

Kul att man kan ta med sin profil vart man vill, men 16gb tyckte jag var lite väl litet.
Har inget emot 360 ägare ect men Microsoft tycker jag är ena riktiga rövare.

Inaktiv
Skrivet av Eottt:

Går det att "installera" spel på dom också?

Yes!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Bra mycket bättre än de 512MB som 360 Arcade-ägarna fått nöja sig med tidigare. Är det USB2-stöd i 360 eller är det 1.1 som gäller?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Detta borde varit standard från dag 1

Människor skulle haft vingar från dag 1 med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Weyzer:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av MooDHooDs:

Detta borde varit standard från dag 1

Människor skulle haft vingar från dag 1 med.

PS3 hade det...

Vingar?

KoP
Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Bra mycket bättre än de 512MB som 360 Arcade-ägarna fått nöja sig med tidigare. Är det USB2-stöd i 360 eller är det 1.1 som gäller?

USB 2.0 stöd är det.

Inaktiv
Skrivet av KoP:
Skrivet av DirtyAnders:

Bra mycket bättre än de 512MB som 360 Arcade-ägarna fått nöja sig med tidigare. Är det USB2-stöd i 360 eller är det 1.1 som gäller?

USB 2.0 stöd är det.

Fint!


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv
Skrivet av Blodsbrorsan:
Skrivet av Chanquad:
Skrivet av MooDHooDs:

Detta borde varit standard från dag 1

Var glad att det kommer överhuvudtaget. Varför klaga på bra saker? Man kan använda ditt tankesätt till allting.

Du är en dröm för kommersialismen.

Man kan väl för fan få kräva lite när man betalar massa cash för sina prylar. Jag har stört mig på "USB-spärren" ända sen boxen kom. Jag menar usb-uttaget har funnits där hela tiden och man har kunnat använda det till viss del. Men inte till saves, och profiler inte. Nä, för man ska ju köpa ett sånt där jävla minneskort från 90-talet för att kunna göra det. Argh!

Köp en modell med hårddisk så var problemet löst "från dag 1".


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

På tiden, don't ya think?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ser fördelen med det. Men får lite "memorycard" vibbar från PS2, och förra generationens konsoler.


signatur

Martin "The Sage"

Medlem
Skrivet av Blodsbrorsan:

Jag har en 250 giggare. Men det löser inte problemet om man vill föra över saves och profiler från en box till en annan.

Är det för om du skulle byta till en annan eller bara till en kompis? Jag vet att min PS3:a har stöd för att klona all information till en ny maskin. Det är en permanent flytt till den nya, den gammla blir rensad. Finns kanske en liknande funktion för 360?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

undrar ifall man kan använda ett usb minne istället för hårddisk för att spela gamla xbox spel (via xbox emulatorn alltså) med den här uppdateringen?

Medlem

Adjö till super dyra M$ hårddiskar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

123
Skriv svar