Returnal-gänget hyllar Sony för stödet "i en tid då utgivare tar färre risker"

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Nä det e du som säger att ingen nappade.

Suck.

Ok.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Det är inte en helt annan sak. Du skriver ju själv förloppet.

Ingen nappade. Sony nappade.

Varför?

Jo för att det skapar en exklusiv titel till deras plattform.

Skrivet av Freakon:

Förstår inte hur du resonerar.

Ingen nappade. Sony gjorde.

Det som skiljer Sony från ingen är att Sony ser ett större värde i att investera då de får en exklusiv titel till sin nya konsol.

Skrivet av Freakon:

Precis.. suck, du säger flera gånger ingen nappadee


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Precis.. suck, du säger flera gånger ingen nappadee

Ok.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag tror vi kan sammanfatta det som att väldigt få (ingen?) utgivare varit villiga att finansiera ett roguelike/lite och "bullet-hell"-spel med denna budget innan Sony pröjsade för Returnal.

Sony verkar gilla Housemarque då de arbetat tillsammans kring väldigt många spel trots att de arbetar inom en ganska smal genre.

Om Returnal blir en succé skulle jag inte bli förvånad om Sony lägger ett bud på studion.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag tror vi kan sammanfatta det som att väldigt få (ingen?) utgivare varit villiga att finansiera ett roguelike/lite och "bullet-hell"-spel med denna budget innan Sony pröjsade för Returnal.

Sony verkar gilla Housemarque då de arbetat tillsammans kring väldigt många spel trots att de arbetar inom en ganska smal genre.

Om Returnal blir en succé skulle jag inte bli förvånad om Sony lägger ett bud på studion.

Äntligen en klok röst.

Exakt så.

Detta tack vare värdet i exklusivitet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Margy:

Jag tror vi kan sammanfatta det som att väldigt få (ingen?) utgivare varit villiga att finansiera ett roguelike/lite och "bullet-hell"-spel med denna budget innan Sony pröjsade för Returnal.

Sony verkar gilla Housemarque då de arbetat tillsammans kring väldigt många spel trots att de arbetar inom en ganska smal genre.

Om Returnal blir en succé skulle jag inte bli förvånad om Sony lägger ett bud på studion.

absolut e det så.. men få är inte endast Sony! Så att folk som påstår att det inte hade släppt om Sony inte nappat på det och att dom som gjort detta inte behövt jaga utgivare har bara fel, kvitta hur folk tror att dom själva e kloka..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har de någonsin lämnat den genren?

https://www.google.com/amp/s/housemarque.com/news/arcade-is-d...

Efter detta blev jag orolig 😊

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

absolut e det så.. men få är inte endast Sony! Så att folk som påstår att det inte hade släppt om Sony inte nappat på det och att dom som gjort detta inte behövt jaga utgivare har bara fel, kvitta hur folk tror att dom själva e kloka..

Du antar.

Förmodligen är det som du skriver, men du antar och kan ha fel.

Vad vi vet är det du vägrar att förstå.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Hehe förståeligt.

Som tur är så är Returnal en fantastisk upplevelse så tror på en ljus framtid för HM.

Sony borde köpa dem.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hehe förståeligt.

Som tur är så är Returnal en fantastisk upplevelse så tror på en ljus framtid för HM.

Sony borde köpa dem.

Jag hoppas att Sony inte köper dem. Köp är bra för studios i början då de får större budget att leka med, men sen finns alltid risken att studion stängs ner ifall de inte kan få ut ett sånt spel som Sony vill ha eller Sony vill allokera resurserna någon annanstans, eller att Sony blandar sig i för mycket i vad som ska produceras.

Ett exempel är att anledningen vi inte har sett ny Wipeout spel (vilket många saknar) är att studion som gjorde de spelen stängdes ner 2012, efter att Sony köpte upp dem. De hade precis släppt Wipeout till PS Vita (riktigt grymt snyggt spel), och de höll på att utveckla ett Wipeout till Ps4 innan nerstängningen. https://en.wikipedia.org/wiki/Psygnosis

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag hoppas att Sony inte köper dem. Köp är bra för studios i början då de får större budget att leka med, men sen finns alltid risken att studion stängs ner ifall de inte kan få ut ett sånt spel som Sony vill ha eller Sony vill allokera resurserna någon annanstans, eller att Sony blandar sig i för mycket i vad som ska produceras.

Ett exempel är att anledningen vi inte har sett ny Wipeout spel (vilket många saknar) är att studion som gjorde de spelen stängdes ner 2012, efter att Sony köpte upp dem. De hade precis släppt Wipeout till PS Vita (riktigt grymt snyggt spel), och de höll på att utveckla ett Wipeout till Ps4 innan nerstängningen. https://en.wikipedia.org/wiki/Psygnosis

Förstår dig.

2012 är dock inte 2021. Det är andra personer och annan företagskultur idag. I mina ögon verkar Sony agera helt rätt just nu, vilket jag också tror att de hade gjort gentemot HM.

Men om Sony börjar detaljstyra vid ett uppköp, då håller jag med.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hehe förståeligt.

Som tur är så är Returnal en fantastisk upplevelse så tror på en ljus framtid för HM.

Sony borde köpa dem.

Jo men fatta att jag nästan gröt blod när jag var på toppen av 3e banan med 2 continues och superbra gear utan några störningar. Då går spelet och kraschar 😭
Asbra är det iaf 👍

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jo men fatta att jag nästan gröt blod när jag var på toppen av 3e banan med 2 continues och superbra gear utan några störningar. Då går spelet och kraschar 😭
Asbra är det iaf 👍

Uj, låter.. frustrerande minst sagt. 😱

Använder du svärdet i strider? Började kötta med det igår och just nu känns det smått OP, åtminstone i biome 1 och 2. Stora fiender blir stunnande på ett slag och dödade på ytterligare 2-3. Små fiender dör på ett slag.

Körde en runda där jag bara dashade rakt in i fiender och svärdade. Kändes fantastiskt.

Håller med om att det är asbra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Uj, låter.. frustrerande minst sagt. 😱

Använder du svärdet i strider? Började kötta med det igår och just nu känns det smått OP, åtminstone i biome 1 och 2. Stora fiender blir stunnande på ett slag och dödade på ytterligare 2-3. Små fiender dör på ett slag.

Körde en runda där jag bara dashade rakt in i fiender och svärdade. Kändes fantastiskt.

Håller med om att det är asbra.

Jo det känns som de har behållt svärdet från nex machina som var skit bra ju.
Det funkar inte så bra på bossar har jag märkt men hittade en parasite som gjorde att närstrider gav liv vid attack så det finns bra grejor att hitta 👍
Har lyckats ta mig till andra fasen på 3 bossen men fattar lite bättre nu hur den var upplagd.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jo det känns som de har behållt svärdet från nex machina som var skit bra ju.
Det funkar inte så bra på bossar har jag märkt men hittade en parasite som gjorde att närstrider gav liv vid attack så det finns bra grejor att hitta 👍
Har lyckats ta mig till andra fasen på 3 bossen men fattar lite bättre nu hur den var upplagd.

Det finns en artifakt som ökar svärdets skada samt en som ger 25% mer speed och 25% mer defence i samband med en svärd-kill.

Det kombinerat med det du skriver låter upplagt för en fet runda!

Själv är jag inte längre kommen än till bossen på biome 2. Planerar att smiska hans gump ikväll.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det finns en artifakt som ökar svärdets skada samt en som ger 25% mer speed och 25% mer defence i samband med en svärd-kill.

Det kombinerat med det du skriver låter upplagt för en fet runda!

Själv är jag inte längre kommen än till bossen på biome 2. Planerar att smiska hans gump ikväll.

Lyckades fixa 3e bossen. Kan tipsa om geväret som skjuter syra passar ypperligt på den 👍 andra bossen var jag ganska hög level så jag hade nog tur att klara den på första försöket 🙄

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Lyckades fixa 3e bossen. Kan tipsa om geväret som skjuter syra passar ypperligt på den 👍 andra bossen var jag ganska hög level så jag hade nog tur att klara den på första försöket 🙄

Bra jobbat och tack för tips! 👊


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Du antar.

Förmodligen är det som du skriver, men du antar och kan ha fel.

Vad vi vet är det du vägrar att förstå.

Och du antar du åxå,


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Och du antar du åxå,

Nej.

Jag skriver exakt vad som skett.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Nej.

Jag skriver exakt vad som skett.

nej du antar att ingen nappade.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

nej du antar att ingen nappade.

Vi kommer ingenvart.

Tråkigt, men vi släpper det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Vi kommer ingenvart.

Tråkigt, men vi släpper det.

ja synd at du mest attackerade mej istället för att argumentera för din sak som Shamanfox gjorde jätte bra och visade att han och jag har bara en annan åsikt på vad vi tro.. enda du gjort e att antar att ingen nappade och att sony var enda utvägen och sen komiskt påstå att jag endast antar, men mest sorgligt du mer attackera genom att påpeka att jag e som en vägg och att jag inte e klok och att jag inte förstår..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

ja synd at du mest attackerade mej istället för att argumentera för din sak som Shamanfox gjorde jätte bra och visade att han och jag har bara en annan åsikt på vad vi tro.. enda du gjort e att antar att ingen nappade och att sony var enda utvägen och sen komiskt påstå att jag endast antar, men mest sorgligt du mer attackera genom att påpeka att jag e som en vägg och att jag inte e klok och att jag inte förstår..

Suck.

Gå vidare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar