De första Battlefield 6-bilderna kan ha läckt

Medlem

Hm tycker andra bilden påminner lite grann om Wake Island

Medlem
Skrivet av dTexN:

Magkänslan säger att BF6 blir bra och ett lika stort kliv som bf3 för sin tid.
Hoppas på modernt/near future samt endast current gen. pc/ps5/Xs

Det är väl det vi hoppas på, men frågan är hur realistiskt det är med tanken på den där jävla chip-bristen som de spår kommer vara en bra bit in i nästa år också. Om inte folk kan få tag i current gen-konsoler eller grafikkort så lär de väl skjuta upp BF6 till slutet av 2022, eller nedgradera det till previous-gen.

Edit: Personligen väntar jag gärna. Ny teknologi som utnyttjar current gen/PC är något BF-serien verkligen behöver.

Medlem
Skrivet av gizm0:

Hm tycker andra bilden påminner lite grann om Wake Island

Om det nu är Tanegashima Space Center i bilderna så är det ön Tanegashima utanför Japan, så ja det är nog rätt så rätt likt Wake Island eftersom det i stora drag är samma, eller liknande, biom

Tycker vi ska sätta Geoguessr-proffsen på fallet

Medlem

Snark! Hade hellre sett modern krigsföring eller något historiskt. Det blir nog det första BF jag inte kommer att köpa.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Snark! Hade hellre sett modern krigsföring eller något historiskt. Det blir nog det första BF jag inte kommer att köpa.

Det är väl troligen modern krigsföring?

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Det är väl troligen modern krigsföring?

Jaja missförstå mig rätt. Detta är väl ändå några år framåt va? Så visst är den väl modern men jag syftade mer på prylar och dylikt som FINNS på slagfältet idag. Inte saker som kanske kommer om flera år.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av I am Grööt:

Jaja missförstå mig rätt. Detta är väl ändå några år framåt va? Så visst är den väl modern men jag syftade mer på prylar och dylikt som FINNS på slagfältet idag. Inte saker som kanske kommer om flera år.

Vad skulle inte finnas idag, menar du? Det enda som visas är ju Osprey-liknande plan. De har använts IRL i decennier...

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Jaja missförstå mig rätt. Detta är väl ändå några år framåt va? Så visst är den väl modern men jag syftade mer på prylar och dylikt som FINNS på slagfältet idag. Inte saker som kanske kommer om flera år.

Även BF3 och BF4 utspelade sig några år framåt i tiden, så det är väl troligt att BF6 gör det samma. Men några större förändringar än så tror jag inte på.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Hittade mer rykten å leaks på reddit

Tackar! Personligen tycker jag detta låter lovande om det stämmer.

Medlem

Ser mer ut som att det är bilder från mobil spelet.

Skrivet av I am Grööt:

Jaja missförstå mig rätt. Detta är väl ändå några år framåt va? Så visst är den väl modern men jag syftade mer på prylar och dylikt som FINNS på slagfältet idag. Inte saker som kanske kommer om flera år.

Då kan du vänta några år på att sakerna ska komma ut till slagfältet IRL, samtidigt så blir spelet patchat och tom några DLC kanske har släppt. xD

Medlem

Det här kan nog bli bra men kommer avvakta med recensioner innan jag köper. Orkar inte med ännu ett BF som saknar ett massa innehåll och ska behöver vänta 6-12 månader innan man kan kalla det ett spel.

meh


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Kör inget av de nya BF ö.h.t. Känns som att Dice har glömt bort vad som gjorde BF intressant och bra.

Säger som polarn som lirat hela Battlefield-serien flitigt:

"-Slutar dom ha nojjan på att förstöra banorna med massa konstiga väderskiften å skit och fokusera på bra krigsföring istället så skulle det vara 100x bättre.
Vem f*n vill sitta å köra flygplan i en snöstorm där man inte ser nåt...."

Och ja, jag måste nog hålla med.
Det verkar som att de lägger otrolig fokus på att väder å vind ska vara "en grej". Istället för att göra sjyssta stora slagfält med stort svängrum, precis som i BF2.

Förövrigt tycker jag att BF serien är mestadels dålig.
COD-aktig, stressigt 90°-graders springande på obalanserade banor... Mjä. Tror nog knappast att det vänder med BF6.

Medlem

Jag tycker det ser lovande ut! Senaste Battlefield jag spelade var BF4. Framtid framför dåtid alla dagar i veckan imo.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Razken:

Kör inget av de nya BF ö.h.t. Känns som att Dice har glömt bort vad som gjorde BF intressant och bra.

Säger som polarn som lirat hela Battlefield-serien flitigt:

"-Slutar dom ha nojjan på att förstöra banorna med massa konstiga väderskiften å skit och fokusera på bra krigsföring istället så skulle det vara 100x bättre.
Vem f*n vill sitta å köra flygplan i en snöstorm där man inte ser nåt...."

Och ja, jag måste nog hålla med.
Det verkar som att de lägger otrolig fokus på att väder å vind ska vara "en grej". Istället för att göra sjyssta stora slagfält med stort svängrum, precis som i BF2.

Förövrigt tycker jag att BF serien är mestadels dålig.
COD-aktig, stressigt 90°-graders springande på obalanserade banor... Mjä. Tror nog knappast att det vänder med BF6.

Håller med. Varje gång det kommer en jävla sandstorm och man inte ser någonting ragequittar jag och letar upp en ny server.

Medlem

Stämmer ryktena, så säger jag bara R.I.P Battlefield serien.

Geeks Gaming

Min gissning är att teaser släpps i morgon tisdag kl 10 svensk tid.
Battlefield har alltid haft uppdateringar på tisdagar kl 10 så skulle inte förvåna mig om det är de samma nu.

Medlem

för dom som gnäller att "det var bättre för" kolla up BFHD PRO II

Skrivet av tuckdragon:

för dom som gnäller att "det var bättre för" kolla up BFHD PRO II

Det fanns någon särskild känsla och "magi" i spel förr .. Dagens spelutvecklare lyckas inte fånga det.. Kanske också beror på att man va yngre

Medlem
Skrivet av Razuco:

Jag gillar den första bilden med Osprey helikoptrarna påminner mycket om GR Breakpoints miljöer.. älskade dom.. bästa med det spelet

Öhhh den ön var ju det sämsta med spelet...förutom den meningslösa grinden...och AI ,och vapen som känns som ärtpistoler,och egentligen allt med det spelet är 👎 Tyvärr

Medlem
Skrivet av Razken:

Kör inget av de nya BF ö.h.t. Känns som att Dice har glömt bort vad som gjorde BF intressant och bra.

Säger som polarn som lirat hela Battlefield-serien flitigt:

"-Slutar dom ha nojjan på att förstöra banorna med massa konstiga väderskiften å skit och fokusera på bra krigsföring istället så skulle det vara 100x bättre.
Vem f*n vill sitta å köra flygplan i en snöstorm där man inte ser nåt...."

Och ja, jag måste nog hålla med.
Det verkar som att de lägger otrolig fokus på att väder å vind ska vara "en grej". Istället för att göra sjyssta stora slagfält med stort svängrum, precis som i BF2.

Förövrigt tycker jag att BF serien är mestadels dålig.
COD-aktig, stressigt 90°-graders springande på obalanserade banor... Mjä. Tror nog knappast att det vänder med BF6.

Tycker att Modern Warfare 2019 är den enda shootern som hittat rätt i fysiken/gunplay och i Battlefield känns allt fladdrigt och man skjuter på pappgubbar,vapen känns meh och precis som i CoD har väldigt få någon aning om hur man spelar taktiskt så screw it,spelar ingen roll hur bra banorna är så länge folk envisas med att campa controlpoints hela matchen utan att täcka sina teammates och avancera/backa och vi är 3 av 40 som försöker pusha men resten sitter i ett torn 2 km bort eller lagt sig i busken bredvid spawnpoint en 😆
Sen gillar jag idén att vissa banor i CoD flyter samman i Warzone men fyyyyfaaaan va trött jag är på tracer/stopping rounds,streaks och alla dessa sweaty try-hards som tror de är bäst och mobbar de arma stackarna som tror att det är en fair fight med ett AR mot smg. Smgs är fortfarande way to OP och kommer tydligen alltid vara 👎

12
Skriv svar