Inga planer på att släppa Stalker 2 till Playstation 5 "i dagsläget"

Robot
Inga planer på att släppa Stalker 2 till Playstation 5 "i dagsläget"

Men kan det röra sig om en tidsexklusivitet?

#Gsc-gameworld, #Stalker-2


Medlem

Bra säger jag.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Xbox Game Pass. Är absolut The Best Deal In Gaming. Herregud vilken underbar E3 i år kommer vara.

Jag redigerar istället. För små utvecklare som GSC Game World är Game Pass nästan ett måste. För många gånger fler spelar deras spel än att bara släppa spelet. Mera spelare. Mer som sedan kan köpa det.

NuZ
Testpilot

Tråkigt med exklusiviteter! Men Game pass är lätt det bästa som hänt spelvärlden, inte bara på konsol, sedan handkontrollen skapades


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

En ekonomisk transaktion är väl dock främsta orsaken till att de hyllar GamePass i det här läget, då de redan nu har fått betalt av MS för att lägga upp spelet där. De slipper därmed oroa sig huruvida spelet kommer att bli en succé eller flopp försäljningsmässigt.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Gud så jag ser fram emot S.T.A.L.K.E.R. 2 och det kommer bli ett Steam köp helt klart så jag kan lira med mus & KB. De gamla liren var riktigt stämningsfulla, dock buggiga spel. Tyvärr har de inte åldrats nå bra så ett helt nytt S.T.A.L.K.E.R. i dagens teknologi behövs verkligen, iaf för egen del..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Medlem

Såg på Reddit, där de länkar till ett Microsoft dokument för Epic vs Apple rättegången att Stalker 2 är ett 3 månaders exclusive.

https://www.reddit.com/r/PS5/comments/n33hbz/stalker_2_coming...

Medlem
Skrivet av Veonz:

Såg på Reddit, där de länkar till ett Microsoft dokument för Epic vs Apple rättegången att Stalker 2 är ett 3 månaders exclusive.

https://www.reddit.com/r/PS5/comments/n33hbz/stalker_2_coming...

Lite underligt att läsa ett MS-dokument som börjar med en lång text som hyllar Last of Us 2. Jag antar att de försöker hålla koll på vad konkurrenterna gör.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Switch då?

Den lilla plastlådan skulle väl ramla ihop genom att försöka starta upp spelet. Hehe, nejdå, men nästintill. Fast spel som WolfenStein, och DooM har ju portats till denna sega ADD konsol så why not...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Bra säger jag.

Lorem ipsum dolor sit amet


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Jag personligen vill se allt på alla plattformar,MER kul åt alla.
PC är nog(har inte kollat)inte störst så alla borde tjäna på att inte nerda plattformar.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Margy:

Lite underligt att läsa ett MS-dokument som börjar med en lång text som hyllar Last of Us 2. Jag antar att de försöker hålla koll på vad konkurrenterna gör.

Är väl inte så ovanligt att stora företag hyllar varandras produkter. Är bara fanboys som ser det som ett sorts "krig" mellan plattformarna.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Är väl inte så ovanligt att stora företag hyllar varandras produkter. Är bara fanboys som ser det som ett sorts "krig" mellan plattformarna.

Att man kan ge berömmande kommentarer är en sak. Att skriva en lång text i ett internt hemligstämplat dokument är en annan.

Jag antar att man gör dessa dokument regelbundet och tar upp "stora" saker som påverkar marknaden.

Ambassadör
Xbox

3 månaders exklusivitet verkar vara legit. Tidsexklusiviteter är överlag sjukt onödigt dock, gynnar ju inte mig att inte andra kan spela spelet. Dag 1 på Xbox Game Pass däremot är grejen!


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

3 månaders exklusivitet verkar vara legit. Tidsexklusiviteter är överlag sjukt onödigt dock, gynnar ju inte mig att inte andra kan spela spelet. Dag 1 på Xbox Game Pass däremot är grejen!

Instämmer! Ser gärna att Microsoft betalar utvecklingen av spel hos independent studios mot att få det på game pass istället för att det ska vara 1-2 års tidsexklusivitet.

Medlem

Låter bra tycker jag


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

ZF
Medlem

Udda att både enpartssystem och femårsplaner är så uppskattat här, ibland.

Medlem
Skrivet av ZF:

Udda att både enpartssystem och femårsplaner är så uppskattat här, ibland.

Hur menar du? Lika självklart att detta blir konsolexklusivt till Xbox som att Death Stranding var det till PS4. Microsoft betalar för utvecklingen. Bättre med dig n exklusivitet än inget spel alls.

Medlem
Skrivet av Thane:

Hur menar du? Lika självklart att detta blir konsolexklusivt till Xbox som att Death Stranding var det till PS4. Microsoft betalar för utvecklingen. Bättre med dig n exklusivitet än inget spel alls.

Dock när Sony gör så då hatas det men när Xbox gör det så hyllar folket.

Alla Xbox fanboys och pc master race borde ju hata på Xbox lika mycket nu som dom gör mot Sony.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Neverwild:

Dock när Sony gör så då hatas det men när Xbox gör det så hyllar folket.

Alla Xbox fanboys och pc master race borde ju hata på Xbox lika mycket nu som dom gör mot Sony.

Jag tycker jag läser var och varannan dag om Epic vs Steam på PC och framtida Bethesda titlar på Xbox som något negativt?!

Ja det är alltid trist med exklusiva titlar!

Game Pass dag 1 det är riktigt nice!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av Neverwild:

Dock när Sony gör så då hatas det men när Xbox gör det så hyllar folket.

Alla Xbox fanboys och pc master race borde ju hata på Xbox lika mycket nu som dom gör mot Sony.

Jag vet inte om det var oklart men vad jag menade i min kommentar så tycker jag att det är mycket bättre med Game pass dag ett än tidsexklusivt.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Dock när Sony gör så då hatas det men när Xbox gör det så hyllar folket.

Alla Xbox fanboys och pc master race borde ju hata på Xbox lika mycket nu som dom gör mot Sony.

Hur menar du? PC o xbox e ju samma sak idag typ. Gamepass gäller allt, kan du utveckla vad du menar? Varför skulle xbox och pc hata xbox? Hur menar du egentligen?

Medlem
Skrivet av Thane:

Hur menar du? Lika självklart att detta blir konsolexklusivt till Xbox som att Death Stranding var det till PS4. Microsoft betalar för utvecklingen. Bättre med dig n exklusivitet än inget spel alls.

Fast nu handlar det ju bara om tre månaders exklusivitet om jag förstod rätt?

Medlem
Skrivet av robbis:

Hur menar du? PC o xbox e ju samma sak idag typ. Gamepass gäller allt, kan du utveckla vad du menar? Varför skulle xbox och pc hata xbox? Hur menar du egentligen?

Ganska uppenbart vad Neverwild åsyftar i det här fallet, med tanke på att ämnet diskuterats flitigt de senaste åren (extra mycket nu när Next-Gen släppts). Hyllar man en tjänst eller plattform som erbjuder exklusiva spel, som GamePass, bör man inte klaga på andra som gör detsamma, exempelvis Nintendo och Sony etc. Detsamma gäller det omvända, uttalat "hat" mot exklusivitet bör därmed appliceras på alla utgivare och inte någon enstaka utvald sådan (ex. Tycker man inte om att Sony släpper exklusiva spel bör man inte heller gilla att Microsoft gör det). Det vill säga konsekvent tänkande.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Tidsexklusivt fram till playstation 6 hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Lorem ipsum dolor sit amet

Prate Svenske foo heelvede.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Minns man hade lite förväntningar när man läste om det första stalkerspelet som skulle komma. Man borde ha lärt sig att det aldrig blir så bra som det först låter.

ZF
Medlem
Skrivet av Thane:

Hur menar du? Lika självklart att detta blir konsolexklusivt till Xbox som att Death Stranding var det till PS4. Microsoft betalar för utvecklingen. Bättre med dig n exklusivitet än inget spel alls.

Ja, och det var också det fult. För att ha exklusiva spel till sin egen plattform och att exkludera plattformar är ju faktiskt väääldigt olika saker. Jag tycker faktiskt att det senare borde vara en fråga för lagen att de över.

Men min främsta käpphäst i sammanhanget var prenumerationstjänsterna överlag. Det är vad jag avsåg med femårsplaner, då de av samma orsak lägger en våt brandfilt på konkurrens och ambitioner. Oavsett platform.

Skrivet av NuZ:

Jag tycker jag läser var och varannan dag om Epic vs Steam på PC och framtida Bethesda titlar på Xbox som något negativt?!

Ja det är alltid trist med exklusiva titlar!

Game Pass dag 1 det är riktigt nice!

Trots att den konkurrensen egentligen bör innebära bättre villkor och inga merkostnader för kunden.

Visst, som påpekat på flera håll i tråden så kostar det lite bekvämlighet, och lite OCD för den som samlar digitala minnen på hög.

Men man behöver inte köpa flera olika elektriska lådor, oftast inte köpa extra mjukvara till den enda lådan man använder. Förutsatt att man använder det OS som positionerat sig till dominans med inlåsning och utestängning av konkurrensen då...

Skrivet av CARTMAN:

Prate Svenske foo heelvede.

Den gula räven gibbade en annan räv.

Medlem
Skrivet av ZF:

Ja, och det var också det fult. För att ha exklusiva spel till sin egen plattform och att exkludera plattformar är ju faktiskt väääldigt olika saker. Jag tycker faktiskt att det senare borde vara en fråga för lagen att de över.

Varför skulle lagen se över det? Microsoft finansierar Stalker 2 och därför släpps det inte på Playstation. HBO finansierade Game of Thrones och därför släpptes den inte på Netflix.

12
Skriv svar